Canon EOS 77D recensie

Categorieën

Aanbevolen producten

Canon-EOS-77D-Review-2 Canon EOS 77D Review Nieuws en recensies

Canon zet het patroon van het tegelijkertijd uitbrengen van twee camera's voort door een instapcamera en een DSLR te onthullen die meer op de professionele fotograaf gericht zijn. De EOS Rebel T7i / EOS 800D werd ongeveer tegelijkertijd met de EOS 77D uitgebracht en ze delen veel van de functies, hoewel het doel is om een ​​aantal ontwerpprincipes te hebben die ze duidelijker onderscheiden dan het geval was met de Rebel T6s / 760D en EOS Rebel T6i / EOS 750D.

Algemene functies

De sensor van de EOS 77D is een APS-C CMOS van 24.2 MP die gebruikmaakt van de nieuwste Canon-technologie en is dezelfde die wordt gebruikt voor de EOS Rebel T7i / EOS 800D. De sensor wordt geleverd met on-chip conversietechnologie die analoog naar digitaal overbrengt zoals het geval was bij de EOS 5D Mark IV en dit maakt beelden mogelijk met veel minder ruis dan de oudere sensoren.

De nieuwe DIGIC 7-beeldprocessor heeft een native bereik van 100 tot 25,600 en kan worden verhoogd tot een ISO-equivalent van 51,200. Afgezien hiervan zouden de AF-prestaties ook moeten worden verbeterd ten opzichte van de vorige modellen. Er is een 45-punts all-cross-type autofocussysteem met fasedetectie en de camera kan continu fotograferen met 6 fps.

Video-opname wordt geleverd met een resolutie van 1080 / 60p met microfooningang en de EOS 77D wordt geleverd met een 5-assig beeldstabilisatiesysteem dat is gemaakt om opnamen uit de hand te maken. Er is geen 4K-opname voor deze camera en dit kan als een probleem worden gezien voor degenen die zich meer op het videogedeelte concentreren, dus houd hier rekening mee wanneer u nadenkt over wat u gaat kopen.

De levensduur van de batterij is erg goed, aangezien hij 600 opnamen kan maken, maar als je het achterdisplay veel gebruikt, zal dit aanzienlijk dalen tot slechts 270 opnamen, dus houd daar rekening mee. De interface is heel gemakkelijk te gebruiken en u krijgt een gebruikershandleiding in de camera om u te helpen de belangrijkste bedieningselementen te begrijpen.

Het LCD-scherm heeft drie inch en een resolutie van 1,040,000 dots met touchscreen-mogelijkheden en variangle-functies. De optische zoeker heeft een dekking van 95% en deze camera heeft zowel Wi-Fi- als NFC-connectiviteit met een optie om een ​​Bluetooth-verbinding op te zetten die minder energie nodig heeft en waarmee je de camera op afstand kunt wekken, bedienen en door de foto's kunt bladeren vanaf een smartphone of tablet.

Canon-EOS-77D-Review-1 Canon EOS 77D Review Nieuws en recensies

Ontwerp en gebruik

Gemaakt van een aluminium legering met polycarbonaat, de camera is vrij licht en de grip is redelijk comfortabel. Door de gladde afwerking van sommige onderdelen heb je het gevoel een stukje plastic maar aan te raken, maar heb je een stevige grip op de camera, dus dat is het belangrijkste. Er is geen weerbestendige afdichting en als maat valt dit model tussen de T7i en de EOS 80D in.

Er zijn speciale bedieningselementen voor AF en ISO aan de voorkant en aan de achterkant krijg je een AF-On-knop voor scherpstelling op de achterkant. In plaats van een vierwegbedieningstablet, wordt dit model geleverd met een multidirectionele pad die ook een scrollwiel heeft en hiermee kun je snel tussen instellingen schakelen. Er is geen traditionele in-camera Raw-bestandsverwerking en de automatische ISO is heel eenvoudig zonder enige optie om de minimale sluitertijd te selecteren.

De algehele bediening is echt geweldig voor dit model en het is een van de sterke punten van de EOS 77D. De zoeker is misschien klein en zwak, maar de bedieningselementen zijn gemakkelijk toegankelijk en de Live View is vergelijkbaar met het gebruik van een spiegelloze camera. Een ding dat sommigen misschien niet aanspreekt, is het lage aantal aanpasbare knoppen.

Canon-EOS-77D-Review-menu Canon EOS 77D Review Nieuws en recensies

Autofocus

De autofocus maakt gebruik van een 45-puntssysteem met alle kruissensoren die gevoelig zijn in de horizontale en verticale vlakken, dus de scherpstelling is echt efficiënt. De gevoeligheid daalt tot -3EV en 27 van de punten zijn gevoelig tot f / 8.

De Live View en video-opname maken gebruik van de Dual Pixel AF-technologie die zorgt voor een dekking van 80% van het frame en dit is behoorlijk indrukwekkend. Het volgt zowel met een enkel gebied als met het traditionele fasedetectiesysteem en nog beter, maar de burst-snelheid kan voor sommigen laag zijn. De nieuwe processor laat echt een verbetering zien in het volgen van het onderwerp van de Live View en gezichtsdetectie is net zo goed als we gewend waren bij de laatste generaties camera's van Canon, dus de EOS 7D is een zeer goede keuze voor een portret- of eventcamera.

Canon-EOS-77D-Review Canon EOS 77D Review Nieuws en recensies

Beeldkwaliteit

De sensor is dezelfde als die in de EOS 80D, dus de beeldkwaliteit tussen deze twee camera's verschilt heel weinig, wat betekent dat deze echt goed is. De kleuren zijn typisch voor Canon en de JPEG-engine is niet optimaal aangezien je nog maar een paar simpele verscherping krijgt. Bij de hoge ISO-waarden gaan de lage contrastdetails verloren en krijg je veel ruis, terwijl bij de Raw-bestanden de ruisprestaties iets slechter zijn dan bij vergelijkbare geprijsde camera's. Er is niet zoveel moiré als verwacht kan worden en dit kan te wijten zijn aan een anti-aliasingfilter.

Met video krijg je alleen een topresolutie van 1080 / 60p en heb je hier ook qua details vergelijkbare resultaten als de EOS 80D. De bediening van de camera tijdens het filmen is erg goed, aangezien het gebruik van de EOS 77D heel gemakkelijk is en dankzij het stabilisatiesysteem krijg je een zeer stabiele video-opname. Het nadeel is dat het sommige details vermindert, maar je zult de video in ieder geval een stuk gemakkelijker kunnen bekijken dan wanneer het beeld veel zou bewegen.

De video-opname kan worden gedaan met een externe microfoon of met die in de camera en voordat u met de opname begint, hebt u toegang tot een histogram, maar zonder enige handmatige scherpstelling of waarschuwingen voor zebramarkering. Omdat de autofocus erg betrouwbaar is terwijl je video's maakt en de gezichtsherkenning ook werkt zoals bedoeld, is dit een zeer goede keuze voor iemand die geen 4K resolutie nodig heeft.

Geplaatst in

MCPA-acties

Laat een bericht achter