Transformeer een vakantiekiekje in kunst met behulp van Photoshop-acties

Categorieën

Aanbevolen producten

Gisteren Ik gedeelde informatie en afbeeldingen van mijn familievakantie naar de zuidelijke Caraïben. Vandaag laat ik je een bewerking zien waarbij ik de afbeelding transformeer van een momentopname in een foto die ik afdruk op een in een galerij verpakt canvas.

De volgende foto heb ik op Curaçao gemaakt, aan boord van een trolley. Ik kon niet stoppen en het goed componeren. Ik zat in een rijdend voertuig met zo'n 50 mensen. Als zodanig maakte ik snel een foto en dacht dat ik later zou zien of ik iets werkbaars had. Ik hoor vaak fotografen aan mijn blog of via Facebook zeg tegen andere fotografen: "je moet het goed in de camera doen." Sommigen denken zelfs dat Photoshop-actiemakers, of zelfs Adobe Photoshop in het algemeen, fotografen in staat stelt vals te spelen en niet te leren geweldige foto's te maken zonder ze te bewerken. Ik ben het ermee eens dat Photoshop een hulpmiddel is dat soms minder dan perfecte foto's helpt. Maar soms, bijvoorbeeld wanneer u op tournee bent en niet kunt stoppen om een ​​betere foto te maken, is dit de enige manier om het vastleggen van een foto niet te missen.

Voor mij is het belangrijker om het moment vast te leggen, vooral op vakantie, dan het gewoon te vergeten omdat de dingen niet ideaal waren. Wat denk je?

Nu voor de bewerking:

  1. Ik ben begonnen met MCP Fusion-acties ingesteld - en voerde One Click Color uit. Ik heb alles op de standaarddekking gelaten.
  2. Vervolgens voerde ik de Magic Markers Action uit. Normaal schilder je deze actie op precies waar je het wilt hebben. Maar ik wilde het overal hebben, dus heb ik het laagmasker omgekeerd (Ctrl + I: pc of Command + I: Mac). Het was een beetje sterk, dus ik heb de dekking van die laag verlaagd naar 45%. Ik hield van de pop van kleur - jij ook? De gebouwen, als je ooit Curaçao hebt bezocht, zijn eigenlijk heel dicht bij de intensiteit in het hiernamaals. De originele momentopname gaf niet echt weer hoe levendig ze waren.
  3. Ten slotte heb ik het bijgesneden tot een verhouding van 20 × 10. Er was zoveel lucht in het origineel en die vangrail was ook behoorlijk lelijk. Dus terwijl ik bijsneed, heb ik de afbeelding ook iets gedraaid.
  4. Ik druk dit af als een in een galerij verpakte afbeelding van 30×14″, maar ik laat het lab de zijkanten digitaal strekken, omdat ik niets van de afdruk wil verliezen. Ik zou het zelf kunnen oprekken, maar het is sneller om het door hen te laten doen.

curacao-600x944 Zet een vakantiekiekje om in kunst met behulp van Photoshop Acties Blauwdrukken MCP Gedachten Foto's delen en inspiratie Photoshop Acties Photoshop Tips

MCPA-acties

Geen reacties

  1. Diana Op april 12, 2012 bij 9: 04 am

    Ik vind de 'na'-foto spectaculair en een geweldige manier om de herinneringen aan je vakantie vast te leggen... geweldig!!!

  2. Jean Smit Op april 12, 2012 bij 9: 36 am

    Dus hou van dit beeld! Zal een fantastisch canvas maken!!!!

  3. Mark Op april 12, 2012 bij 9: 42 am

    Hmmm, zou dit graag proberen met wat van mijn foto's ...

  4. Cort Op april 12, 2012 bij 9: 43 am

    Het is nog steeds een momentopname, een mooiere, maar voor mij is het geen kunst. Het is belangrijk om het goed in de camera te krijgen, het probleem met te veel fotografen tegenwoordig is dat ze denken dat het beeld op de computer in Photoshop is gemaakt en niet in de camera. We zouden fotografen moeten aanmoedigen om de tijd te nemen om het goed te doen, om te wachten op de licht, vind de juiste hoek en ja, krijg het goed in de camera. In plaats daarvan moedigen we matige afbeeldingen, excuses en overmatige nabewerking in Photoshop aan.

    • Dageraad Op april 12, 2012 bij 10: 11 am

      Ik zeg boe tegen deze opmerking en bravo tegen Jodi voor het vastleggen van een herinnering die je zal herinneren aan de geweldige tijd die je familie op vakantie had. En bravo voor jou dat je je vakantie een VAKANTIE hebt laten zijn en ik weet zeker dat je familie het op prijs stelt dat je niet bent gestopt om elke foto perfect op te zetten en samen te stellen, want dat zou tijd hebben gekost om herinneringen voor je gezin te maken. Ik las niet dat ze beweerde dat het perfect was of dat ze verwachtte dat het in een galerie zou hangen. Jodi, ga zo door!

      • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 12, 2012 bij 11: 43 am

        Dageraad, precies – ja – ik wil mooie beelden, maar ik was niet op een foto-expeditie, ik was op familievakantie 🙂 En iets beters kunnen maken is naar mijn mening een goede zaak, niet een slechte. Bedankt, Jodie

    • Bob Op april 12, 2012 bij 10: 55 am

      Een momentopname is een 'amateurfoto'. Dit is bij lange na geen foto van een amateur. Soms moet je nemen wat je kunt krijgen wanneer je het kunt krijgen. Ik heb liever ergens een foto van, dan helemaal niets. Als je alleen de foto's neemt die je precies in de juiste hoek kunt krijgen, met precies het juiste licht, met de juiste houding... mis je zoveel meer.

    • Jenn Op april 12, 2012 bij 11: 03 am

      Ik ben het met je eens Cor. Ik woon in een gebied waar ik elke dag worstel om zaken te doen tegen mensen die zo-zo-foto's maken en wegkomen met zaken van buitensporige photoshop. Het feit dat ik kan componeren en geweldige foto's in de camera heb, boeit sommige mensen, maar niet genoeg om zaken weg te lokken van die zogenaamde 'fotografen'. Ik ging naar school, leerde goed fotograferen en kan een behoorlijke foto maken met de camera. Heck, ik kan componeren en fotograferen met film - de meeste van deze goedkope mensen zijn zo gewend om in de auto te fotograferen en in photoshop te repareren dat ze niet in staat zouden zijn om in film te fotograferen. Aan de andere kant vind ik het leuk om veel te doen van snap-by's op vakantie en herstel later. Het is echt moeilijk voor mij om tijd vrij te maken van gezinsvakanties en plezier en in plaats daarvan de hele tijd foto's te maken.

    • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 12, 2012 bij 11: 40 am

      Cort, Kunst is subjectief. Het is kunst voor mij en ik maak een afdruk voor aan mijn muur. Voor jou is het misschien niet zo. Dat is prima. Ik geef volledig toe en legde uit dat het is gemaakt op basis van een momentopname die is gemaakt tijdens een rijdende trolleytour over het eiland. De trolley stopte niet voor mij om een ​​beeld samen te stellen. Ik nam wat ik kon. Ik moedig mensen aan om herinneringen vast te leggen. Mijn lezers zijn zowel hobbyisten als professionals. Wanneer u met uw kinderen/familie op vakantie bent, is het doel (of in ieder geval het mijne) om de tijd te documenteren en niet minuten of uren te besteden aan het samenstellen van foto's. Dus ja, voor een professionele portret- of landschapsafbeelding moeten we belichting, compositie, enz. Hoewel die vaak ook in Photoshop kunnen worden verbeterd.Voor alledaagse lifestyle-afbeeldingen denk ik dat het gebruik van een tool als Photoshop snapshots er beter uit kan laten zien - of ze nu "zo-zo" of ongelooflijk zijn.

      • Jenaroo Op april 12, 2012 op 12: 52 pm

        Cort (en andere haters) je weet toch dat de site MCP Actions heet? Het gaat om het verbeteren van je afbeeldingen met tools zoals Photoshop. Als je deze tools niet gebruikt, kun je ergens anders heen gaan. Een paar opmerkingen - Ik denk dat Jodie een goede mix biedt van tools en berichten om mensen te helpen betere fotografen te worden, zodat ze het de eerste keer goed kunnen doen, in de camera. En"_.Ik kan het mis hebben, maar ik ben er vrij zeker van dat de visie voor deze website niet gaat over "het aanmoedigen van matige afbeeldingen, excuses en overmatige nabewerking in Photoshop." Shitty Photoshopping is shitty photoshopping, en velen van ons hebben zich schuldig gemaakt, maar soms maakt het deel uit van onze eigen persoonlijke reis"_en"_als ik mijn foto's te veel verwerk, doet het dan echt iemand pijn behalve de mensen die ik dwing om naar mijn foto's te kijken? Even terzijde, ik heb wat van de 'kunst' van mijn dochter op mijn koelkast. Ik vind de stukken mooi en elk heeft een betekenis voor mij (en waarschijnlijk alleen voor mij “ñ maar is dat niet wat het tot kunst maakt, het spreekt me aan en lokt een emotionele reactie uit?). Persoonlijk geef ik niets om het werk van Degas, maar betekent dat gebrek aan waardering dat hij niet echt een artiest is? Hoe dan ook, ik ben je nu waarschijnlijk kwijt, je had waarschijnlijk een woede-black-out toen ik mijn dochters koelkast kunst 'art.' Sta je te popelen om iedereen te vertellen dat haar lijnen niet recht zijn en haar compositie niet klopt….. ??

      • Jenaroo Op april 12, 2012 op 12: 52 pm

        Cort (en andere haters) je weet toch dat de site MCP Actions heet? Het gaat om het verbeteren van je afbeeldingen met tools zoals Photoshop. Als je deze tools niet gebruikt, kun je ergens anders heen gaan. Een paar opmerkingen - Ik denk dat Jodie een goede mix biedt van tools en berichten om mensen te helpen betere fotografen te worden, zodat ze het de eerste keer goed kunnen doen, in de camera. En"_.Ik kan het mis hebben, maar ik ben er vrij zeker van dat de visie voor deze website niet gaat over "het aanmoedigen van matige afbeeldingen, excuses en overmatige nabewerking in Photoshop." Shitty Photoshopping is shitty photoshopping, en velen van ons hebben zich schuldig gemaakt, maar soms maakt het deel uit van onze eigen persoonlijke reis"_en"_als ik mijn foto's te veel verwerk, doet het dan echt iemand pijn behalve de mensen die ik dwing om naar mijn foto's te kijken? Even terzijde, ik heb wat van de 'kunst' van mijn dochter op mijn koelkast. Ik vind de stukken mooi en elk heeft een betekenis voor mij (en waarschijnlijk alleen voor mij “ñ maar is dat niet wat het tot kunst maakt, het spreekt me aan en lokt een emotionele reactie uit?). Persoonlijk geef ik niets om het werk van Degas, maar betekent dat gebrek aan waardering dat hij niet echt een artiest is? Hoe dan ook, ik ben je nu waarschijnlijk kwijt, je had waarschijnlijk een woede-black-out toen ik mijn dochters koelkast kunst 'art.' Sta je te popelen om iedereen te vertellen dat haar lijnen niet recht zijn en haar compositie niet klopt….. ??

        • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 12, 2012 op 1: 45 pm

          Ik wed dat de kunst van je dochter prachtig is. Kunst is in het oog van de toeschouwer. En als ik naar mijn canvas van Curaçao kijk, zal ik warme herinneringen en een glimlach hebben.

  5. Angela Op april 12, 2012 bij 9: 45 am

    Ik hou ervan! Ik heb enkele afbeeldingen die grote kunst zouden maken. Moet dit misschien eens proberen!!! Het wordt een geweldig canvas!!!

  6. Natalie O'Neill Op april 12, 2012 bij 9: 54 am

    Mooi! Een manier om het beeld in het moment vast te leggen en het vervolgens fantastisch te maken! Bedankt voor het delen. Ik leer altijd zoveel van je blog.

  7. Saandra Maclain Op april 12, 2012 bij 10: 08 am

    Deze foto is zo leuk. Je fotografie- en photoshopvaardigheden zijn geweldig!!!

  8. of g Op april 12, 2012 bij 11: 22 am

    De opmerking van de altijd perfecte commentator Cort hierboven: "We zouden fotografen moeten aanmoedigen om de tijd te nemen om het goed te doen, te wachten op het licht, de juiste hoek te vinden en ja, het goed in de camera te krijgen. In plaats daarvan moedigen we matige afbeeldingen, excuses en overmatige nabewerking in Photoshop aan. Ik zat in een rijdend voertuig met zo'n 50 mensen. Daarom maakte ik snel een foto en dacht dat ik later zou kijken of ik iets werkbaars had. Elke fotograaf kan de eerste verklaring hierboven zeggen. Elke uitstekende fotograaf kan de tweede verklaring die volgt zeggen en toegeven. Als er een fotograaf in deze wereld is die het ELKE keer en bij elke belichting goed kan doen, dan wil ik die absoluut niet ontmoeten. Zulke mensen kunnen niet groeien, ze kunnen niet leren, ze kunnen niet uitbreiden. Zelfs in de filmjaren ontweken zelfs enkele van de beste fotografen en verbrandden ze in de donkere kamer. Je kunt er zeker van zijn dat Ansel Adams enkele stukjes van zijn foto's heeft bewerkt om wat meer horizon te trekken. Dus nu passen mensen zich aan in Lightroom of Photoshop. Groot probleem. Het is evolutie. Soms is het maken van de foto veel belangrijker dan het goed doen en als het daarna wat werk kost om het adembenemend te maken, dan zij het zo.

    • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 12, 2012 bij 11: 47 am

      Ile - misschien heeft hij niet gelezen voordat hij commentaar gaf ... Bedankt voor het samenvatten voor Cort. Ik ben het helemaal eens met de evolutie en dat LR en PS hulpmiddelen zijn. Waarom zou u ze niet gebruiken? Bedankt voor het meedenken. Kom snel terug. Jodi

  9. Chris Moraes Op april 12, 2012 bij 11: 38 am

    Wauw! Ik kan de voor en na niet geloven. Ik ben nieuw bij Photoshop, dus echt onder de indruk om te zien wat er kan worden gedaan. Het ziet er geweldig uit Jodi en zal een prachtig canvas maken.

  10. Lisa Wiza Op april 12, 2012 bij 11: 54 am

    Ik ben het ermee eens dat kunst subjectief is, dit is voor mij een weerspiegeling van het creatieve talent van Jodi. het cadeau zit in het maken van een fatsoenlijke foto van een rijdend voertuig en vervolgens het oog en het creatieve talent hebben om het na de productie om te zetten in iets dat het waard is om aan de muur te hangen. Ik zou het zeker aan de mijne hangen 🙂

  11. Liz Op april 12, 2012 bij 11: 58 am

    Dit is echt indrukwekkend! Als ik niet beter zou weten, zou ik niet eens denken dat dit is afgeleid van het vorige shot. Geweldig! Ik wou dat ik mijn foto's zo kon bewerken. Ik heb er een paar uit Italië die ik graag zo zou willen laten knallen! Mooi!

  12. Aimee Hernández Op april 12, 2012 bij 11: 58 am

    Wauw, het is echt geweldig dat je een eindproduct kunt krijgen zoals dat van de originele foto! goed gedaan! Ik ben het eens met wat ile g te zeggen heeft!Wat mij betreft is het ook een kunstwerk terwijl je de kleuren aanpast of hoe het er uiteindelijk uit zal zien..Het is net als bij schilderen als je niet de kleuren krijgt die je wilde je voegt er nog wat aan toe..

  13. Liz Op april 12, 2012 op 12: 01 pm

    En schaam je voor de mensen die zo kritisch zijn. We zouden elkaar moeten helpen en opbeuren. Niet iedereen zal elke foto leuk vinden, maar dat betekent niet dat het geen "kunst" is. Ik geef niet om veel foto's die ik heb gezien, gemaakt door "professionals". De stijl van iedereen is zo anders. We kunnen het werk van anderen niet beoordelen.

    • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 12, 2012 op 5: 32 pm

      Ze moeten niet de uitdrukking geleerd hebben: "als je niets aardigs te zeggen hebt, zeg dan helemaal niets." Als ik om meningen vraag, weet ik dat ik mezelf openstel voor kritiek. Als ik bijvoorbeeld zeg "vind je de kleuren of compositie van deze afbeelding mooi", maar als ik of anderen iets posten om te delen, is het interessant wat mensen nog steeds vrijwillig willen doen. Ik ben er behoorlijk aan gewend, maar ik voel me soms slecht als iemand een foto op mijn Facebook-muur plaatst en mensen het aanvallen. Als ik iets zie dat ze gemakkelijk kunnen aanpassen, kan ik helpen en adviseren, maar niet alleen onproductieve opmerkingen maken om ze een slecht gevoel te geven.

  14. danielle Op april 12, 2012 op 12: 08 pm

    Bedankt voor het delen, ik bereid me voor om dit weekend naar Cuba te gaan voor mijn bruiloft en daarna naar de Filippijnen en weten wat ik wel en niet moet meenemen is enorm! Vooral omdat ik ook een duikcamera meeneem 🙂

  15. Donna Op april 12, 2012 op 1: 05 pm

    Ik ben dol op deze foto en ik heb verschillende vakantiefoto's in huis die waarschijnlijk niet veel mensen zullen imponeren, maar ze betekenen wel iets voor mij en ik hou van ze omdat ze deel uitmaken van mijn reis als fotograaf. Hoewel, ik wou dat ik terug kon gaan naar een paar plaatsen en ze kon nemen nu ik verbeterd ben! Even terzijde, hoe zorg je ervoor dat de printer de randen digitaal uitrekt. Ik heb de neiging om mijn lijst echt te vullen als ik fotografeer en ben dit probleem met verschillende canvassen tegengekomen. Uiteindelijk heb ik zwarte randen gemaakt zodat ik het beeld niet opofferde, maar ik ben geïntrigeerd door dit digitale uitrekken waar je het hier over hebt. Bedankt voor al je geweldige advies en informatie!!!!

    • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 12, 2012 op 1: 44 pm

      Het is iets waarvoor u uw laboratorium vaak kunt betalen als u dat niet wilt. Of sommigen hebben het als bestelmogelijkheid. Color Inc heeft dat bijvoorbeeld als besteloptie – ze nemen de afbeelding en bedekken de zijkanten zonder het frontale beeld te verliezen.

  16. Elly Op april 12, 2012 op 2: 05 pm

    Jodi! Wauw! Prachtige post... Ik ben een nieuweling in de fotowereld...zucht...en het is zeker frustrerend, opwindend, overweldigend...en ik kan nog wel even doorgaan...maar daar stop ik mee. 🙂 Hoe dan ook, ik waardeerde je bericht... het ging over een onderwerp dat we ons allemaal afvragen - de beste manier om een ​​vakantie vast te leggen met HQ-foto's IN de overweldigende wereld van fotografie - maar denk nooit dat iemand de tijd zou nemen om hun aanpak te delen /perspectief! Ontzettend bedankt! Ik hou van berichten die vertellen hoe DE PROFESSIONALS DENKEN wanneer ze foto's maken ... "Eerste prioriteit is dit, dan dit, enzovoort ..." Het helpt me om inzicht te krijgen in hoe ik alle verschillende instellingen in mijn hoofd kan ordenen! Haha!

  17. Elly Op april 12, 2012 op 2: 06 pm

    ps... Prachtige foto's! 🙂

  18. Lonna Op april 12, 2012 op 2: 44 pm

    Ik hoef hier geen boek te schrijven, het is geweldig. Ik hou ervan.

  19. Lonna Op april 12, 2012 op 2: 50 pm

    Zoals ik al zei, I Love this photo shot. Jodi, ik zal op de site kijken om die acties te kopen, gewoon een beetje steun.

  20. Alice C. Op april 12, 2012 op 3: 16 pm

    Oh Allemachtig! Wat een geweldig verschil!

  21. Alice C. Op april 12, 2012 op 3: 18 pm

    Het is altijd beter om het goed in de camera te doen, maar het is ook geweldig om een ​​opname op te slaan! Zeker als het resultaat dat is.

  22. Adele Op april 12, 2012 op 4: 55 pm

    Wauw. Veel wauw. Wauw voor de manier waarop je dat schot hebt getransformeerd - ik had verwacht dat er een verschil zou zijn, maar zeker niet zo'n groot verschil - ik heb absoluut nog zoveel meer te leren over PS! En wauw voor de foto waarmee je bent geëindigd. Mooi. ZEKER de moeite waard om af te drukken en in huis op te hangen! en tot slot, wauw. het blijft me gewoon verbazen dat de "professionele" fotografen zo onzeker zijn dat ze alles en iedereen moeten bashen die het niet "op hun manier" doet. Ik heb altijd problemen gehad met het hele concept van "kunst" ... WIE is echt degene die zegt wat wel en niet "kunst" is - en daarvan, wat GOED is en wat niet - moet ik zeggen - de hele industrie heeft behoefte aan om aan boord te komen met het feit dat mensen verschillend zijn, en daarom zullen verschillende dingen verschillende mensen aanspreken. Overwin jezelf, er is niet "één juiste manier". Serieus - om zelfs maar te doen alsof een foto alleen "kunst" is als hij precies zo wordt afgedrukt als hij met de camera is gemaakt, is belachelijk. Kunst is het eindproduct, toch? Ik vond de beschrijving van de vorige commentator leuk: "spreekt tegen me en lokt een emotionele reactie uit" ... perfect. En ik ben het volledig eens met de andere vorige opmerking - hallooooo - dit is MCP Actions! Als je alleen in camerawerk gelooft, waarom ben je dan hier? Gewoon bashen? Verdrietig, zo verdrietig……..ga zo door, Jodi – er zijn zovelen van ons die echt alles waarderen wat we leren van alle aspecten van je site!! (en, of je het nu leuk vindt of niet - het komt erop neer - de fotografen die WERKEN - ja, DAT zijn de professionals, ongeacht diploma / opleiding / in-camera expertise!)

  23. Carrie Flanagan Op april 12, 2012 op 5: 14 pm

    Heerlijk, Jodie! Zoals de kleurenpop! :0)

  24. Miranda Dejarnatt Op april 12, 2012 op 6: 34 pm

    hallo daar, ook ik heb heel veel albums gekregen ... toen schakelde ik over naar een jaarboek waarin ik al mijn favoriete foto's voor dat jaar plaats. Iedereen kijkt er graag naar, ze zijn gemakkelijker op te bergen en je kunt er kopieën van krijgen als er iets zou gebeuren. bedankt voor het artikel…..

  25. Nicole Pawlaczyk Op april 13, 2012 bij 9: 45 am

    GEWELDIGE bewerking Jodi! 🙂 Ik ben het er helemaal mee eens - het is beter om een ​​moment vast te leggen en er later mee te spelen in Photoshop dan om niets te hebben! Hoe heb je het perspectief veranderd? Het lijkt erop dat je niet alleen het frame hebt rechtgetrokken, maar ook het perspectief hebt getrokken, zodat je niet schuin van voren staat...

  26. Cort Op april 13, 2012 op 9: 54 pm

    Blij dat ik iedereen een reden kon geven om verontwaardigd te zijn. Zodat jullie het allemaal weten, ik heb de hele blog gelezen zoals ik gewoonlijk doe voordat ik antwoordde. Ik wil graag op de hoogte worden gehouden voordat ik commentaar geef. De belangrijkste reden dat ik antwoordde, is omdat ik dit zag als een bericht dat zei dat het oké is om slechte foto's te maken en ze later in Photoshop te repareren. Met die filosofie ben ik het absoluut niet eens. Goede foto's beginnen in de camera en kunnen beter worden gemaakt in Photoshop als ze goed zijn gemaakt en de juiste Photoshop-tools worden gebruikt. Als fotograaf met meer dan 35 jaar ervaring is dit hele idee van waardeloze foto's maken en ze later proberen te repareren, beledigend voor mij. Ik ben ook moe van het zien van matige foto's met veel excuses waarom de fotograaf ze niet goed kon maken. Excuses, de trolley stopte niet, maak een slechte foto niet goed. Doe het goed. Als ik een grote foto van een vakantie aan mijn muur zou hangen, zou het een geweldige kunstfoto zijn of een foto van mijn familie die veel emotie toont. Deze opname voldoet aan geen van beide criteria. Het wordt vermoeiend om excuses aan te horen voor slechte foto's, iemand moet opstaan ​​en de kleren van de keizer aanwijzen. De standaardtruc is om het kunst te noemen en als iemand het er niet mee eens is, schreeuw dan KUNST! opnieuw en dan zeggen ze de kunst niet snappen of iedereen heeft een andere definitie van kunst. Je kunt zoveel kunst claimen als je wilt, maar dat maakt het nog geen betere foto. Dit is een prima foto, het is geen geweldige kunstfoto en heeft geen familie. Waarom zou je het aan je muur willen hangen? Voor mij is fotografie geen bijzaak, ik ben er enorm gepassioneerd over, het is wat ik leef om te doen. Als ik mensen zie zeggen dat het oké is om slechte foto's te maken en ze later te repareren, vind ik dat persoonlijk aanstootgevend. Als je een hekel aan me wilt hebben omdat ik probeer betere fotografen te creëren door realistische feedback op afbeeldingen te geven, doe dat dan.

    • Jodi Op april 13, 2012 op 10: 21 pm

      Cort, ik censureer zelden opmerkingen, behalve spam. Ik heb mensen wel een e-mail gestuurd met de vraag waarom ik die van jou niet heb verwijderd. Als reactie op je vervolgopmerking zeg je dat je "betere fotografen probeert te creëren door realistische feedback te geven", maar tenzij ik blind ben, heb ik nooit constructieve feedback gezien. Ik was eigenlijk niet per se op zoek naar kritiek, maar ik juich dat veel meer toe dan alleen te zeggen dat het uiteindelijke beeld een momentopname was, zelfs na bewerking. Ik glimlach als ik denk aan de leuke, kleurrijke gebouwen daar, en misschien wil je geen foto's maken als je geen perfecte belichting kunt krijgen, maar ik geen foto's wil missen vanwege de volle zon of bijvoorbeeld omdat ik op een bewegende tour ben. Het is geen excuus; het is leven! Nogmaals, dit was niet bedoeld voor National Geographic. Het was een foto om een ​​herinnering vast te leggen van wat ik zag, zo goed als ik kon onder de uitdagende omstandigheden. Daar bied ik geen excuses voor aan. Nu maak je me nieuwsgierig. Ik zal je afbeeldingen en site moeten bekijken als ik tijd over heb. Ik moedig iedereen die dit leest aan hetzelfde te doen. Ik neem aan, op basis van je woorden, dat we onder de indruk zullen zijn en zoveel van je kunst zullen leren, vooral omdat je nooit foto's van een rijdende trolley op vakantie zou delen :) Jodi

  27. Cort Op april 13, 2012 op 11: 10 pm

    Jodi, Voel je vrij om elke foto op mijn website uit elkaar te halen, ik verwelkom alle opmerkingen, zo groei en verbeter ik als fotograaf. Zelfs na meer dan 35 jaar probeer ik altijd beter te worden. Als je wilt, kun je een van mijn afbeeldingen kiezen en ik stuur je een kopie zodat jij en je lezers er kritiek op kunnen hebben. Ik geef ze aan familie en vrienden. Ik plaats ze gewoon niet bij mijn professionele werk of praat er niet over om er kunst van te maken. Voor mij begint kunst in de camera, het is iets speciaals, niet alleen voor mij maar ook voor de mensen die ernaar kijken. Voor de duidelijkheid: ik zou geen momentopname van een rijdende trolley delen.

    • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 19, 2012 bij 10: 09 am

      Cort, wat jammer dat je een foto die op vakantie is genomen vanuit een rijdende trolley niet deelt. Het laat zien dat je mens en echt bent. Mijn man was eigenlijk trots op me toen hij zei: "Misschien word je weer een normale fotograaf en geen snobistische." Hij maakte vooral een grapje, maar een tijdlang had ik problemen met het afdrukken van iets waarvan ik niet hield van het licht of de hoeken, enz. En ik miste. Ik heb mijn familie beloofd dat zelfs als een foto niet perfect was, het was leuk of schattig of gedenkwaardig, dat ik het in ieder geval op de computer zal opslaan - met andere woorden, niet verwijderen. De uitzondering is een portretsessie met mijn kinderen. Dan kies ik alleen de beste uit een groep vergelijkbare foto's. Oh en Cort, lees alsjeblieft mijn bericht van vandaag, 4/19 op de blog. Je gaat het geweldig vinden. 😉 Misschien kun je leren anderen te helpen door daadwerkelijk nuttige, behulpzame kritiek te geven in plaats van beledigende opmerkingen te maken, zoals je hier hebt gedaan. Zo niet, tot ziens elders op internet. Jodi

  28. Adele Op april 15, 2012 bij 10: 45 am

    Dat is best grappig...omdat ik de vergelijking "keizerskleren" gebruik voor de meeste dingen die mensen "kunst" noemen...het lijkt een van die dingen te worden waar iemand (wie IS het eigenlijk? zogenaamde "experts") besluit dat iets is "kunst" - en iedereen die het er niet mee eens is, wordt voor de gek gehouden, dus iedereen begint het ermee eens te zijn... kunst is subjectief - schoonheid zit in het oog van de toeschouwer, het IS gewoon. En ik denk dat ik hierin net twee belangrijke dingen heb gemist - het gedeelte waarin Jodi zei: "Hé, maak je geen zorgen over het maken van goede foto's - we kunnen ALLES repareren" en het gedeelte waarin Cort iets constructiefs aanbood, iets nuttigs, een manier voor haar om te "verbeteren" (anders dan gewoon "doe dat niet" denk ik….). We zijn hier allemaal om te leren, te delen, te groeien….van wat ik op deze blog heb gezien, gaat het allemaal om de VEEL verschillende manieren om “het beter te doen”…..en dat waardeer ik. Ik maak elk jaar ontelbare sportfoto's voor de teams van mijn jongens, en soms maak je met sport de coolste foto - en toch heb je de perfecte foto gemist - wetende hoe je die onvervangbare momenten kunt redden - dat is waardevol. Het is duidelijk dat ik ze liever nooit hoef te repareren, maar zoals Jodi zei ... dit is het leven.

  29. Stephanie Op april 19, 2012 bij 10: 00 am

    Benieuwd om te weten; als Jodi niet had verklaard dat dit in een rijdende trolley was genomen, zou er dan anders naar worden gekeken? Als ik de 'vroeger' niet had gezien, had ik niet geraden dat dat het geval was. Jodi-ik hoop dat al deze hype deze foto niet voor je heeft verpest! Misschien kun je elke keer dat je het aan de muur ziet hangen, lachen en je nog steeds herinneren aan de geweldige tijd die je op vakantie hebt gehad, en niet ineenkrimpen als je je de 'woorden van wijsheid' herinnert die erover werden gedeeld.

    • Jodi Friedman, MCP-acties Op april 19, 2012 bij 10: 03 am

      De foto maakt me aan het glimlachen 🙂 En ik hou van de kleuren en het gevoel ervan. En ik vind het ook geweldig om te weten dat het begon als een vakantiekiekje. Dus… nee ik laat me niet pesten. Maar na die ervaring en meer nog na de opmerkingen over newbornfoto's van een aantal bekende zeer goede fotografen, wist ik dat het tijd was om mijn stem te laten horen.

  30. Jamie Op april 25, 2012 bij 1: 56 am

    Hallo Jodi, zou je meer willen uitleggen hoe je deze afbeelding hebt gedraaid? Is dat met photoshop gedaan? Ik vind je foto helemaal geweldig. Ik heb wat foto's van mijn reis naar Italië die ik op deze manier wil bewerken :). Bedankt!

  31. Janine Smit Op april 25, 2012 op 3: 39 pm

    Het uiteindelijke beeld is geweldig. Ik hou van het feit dat je een matige foto kunt maken en deze kunt omzetten in iets dat zo goed is. Bravo voor jou en MCP Actions!

  32. ang Op mei 17, 2012 op 4: 17 pm

    Dit ziet eruit als een momentopname op een kermis.http://www.cortanderson.com/galleries/other/people/peop.htm

Laat een bericht achter

U moet ingelogd een reactie plaatsen.

Categorieën

Recente Nieuws