Forvandle et øyeblikksbilde av ferien til kunst ved hjelp av Photoshop-handlinger

Type kategori

Utvalgte produkter

I går, jeg delte informasjon og bilder av familieferien min til Sør-Karibien. I dag skal jeg vise deg en redigering der jeg forvandler bildet fra et øyeblikksbilde til et bilde jeg skriver ut på et galleri innpakket lerret.

Jeg tok følgende bilde på Curacao, mens jeg var ombord på en vogn. Jeg kunne ikke stoppe og komponere det ordentlig. Jeg var i et kjøretøy i bevegelse med rundt 50 personer. Som sådan snappet jeg raskt bildet og skjønte at jeg skulle se om jeg hadde noe brukbart senere. Jeg hører ofte fotografer på min blogg og på Facebook si til andre fotografer, "du må få det riktig i kameraet." Noen tror til og med at Photoshop-handlingsprodusenter, eller til og med Adobe Photoshop generelt, gjør det mulig for fotografer å jukse og ikke lære å ta flotte bilder uten å redigere. Jeg er enig i at Photoshop er et verktøy som noen ganger hjelper mindre enn perfekte bilder. Men noen ganger, for eksempel når du er på tur og ikke kan stoppe for å få et bedre skudd, er det den eneste måten å ikke gå glipp av å ta et bilde.

For meg er det viktigere å dokumentere øyeblikket, spesielt på ferie, enn å bare glemme det fordi ting ikke var ideelle. Hva tror du?

Nå for redigering:

  1. Jeg startet med å bruke MCP Fusion Actions Set - og kjørte One Click Color. Jeg lot alt stå på standard opasitet.
  2. Neste kjørte jeg Magic Markers Action. Normalt maler du denne handlingen akkurat der du vil ha den. Men jeg ville ha det overalt, så jeg snudde lagmasken i stedet (Ctrl + I: PC eller Command + I: Mac). Det var litt sterkt, så jeg senket opasiteten til laget til 45%. Jeg elsket fargepoppen - gjør du? Bygningene, hvis du noen gang har besøkt Curacao, er faktisk veldig nær intensiteten i ettertiden. Det opprinnelige øyeblikksbildet fanget ikke virkelig hvor levende de var.
  3. Til slutt beskjærte jeg det til et forhold på 20 × 10. Det var så mye himmel i originalen, og den rekkverket var også ganske stygg. Så da jeg beskjæret roterte jeg også bildet litt.
  4. Jeg skriver ut dette som et 30 × 14 ″ galleriinnpakket bilde, men har laboratoriet til å strekke sidene digitalt, da jeg ikke vil miste noe av utskriften. Jeg kunne strekke den selv, men det er raskere å få dem til å gjøre det.

curacao-600x944 Forvandle et øyeblikksbilde til kunst ved hjelp av Photoshop-handlinger Tegninger MCP-tanker Bildedeling og inspirasjon Photoshop-handlinger Photoshop-tips

MCPAksjoner

Ingen kommentarer

  1. Diana April 12, 2012 på 9: 04 am

    Jeg synes "etter" -bildet er spektakulært og en fin måte å fange minnene fra ferien din ... fantastisk !!!

  2. Jean Smith April 12, 2012 på 9: 36 am

    Så elsk dette bildet! Vil lage et fantastisk lerret !!!!

  3. merke April 12, 2012 på 9: 42 am

    Hmmm, vil gjerne prøve dette med noen av bildene mine ...

  4. Cort April 12, 2012 på 9: 43 am

    Det er fortsatt et øyeblikksbilde, et bedre utseende, men for meg er det ikke kunst. Det er viktig å få det riktig i kameraet, problemet med for mange fotografer i dag er at de tror at bildet blir opprettet på datamaskinen i Photoshop, ikke i kameraet. Vi bør oppfordre fotografer til å ta seg tid til å gjøre det riktig, å vente på lys, finn riktig vinkel og ja, få det riktig i kameraet. I stedet oppfordrer vi så som så bilder, unnskyldninger og overdreven etterbehandling i Photoshop.

    • Dawn April 12, 2012 på 10: 11 am

      Jeg sier jubel til denne kommentaren og bravo til Jodi for å fange et minne som vil minne deg om den gode tiden familien din hadde på ferie. Og bravo til deg for å la ferien være en FERIE, og jeg er sikker på at familien din setter pris på at du ikke stoppet for å perfekt sette opp og komponere hvert skudd siden det ville tatt tid å lage minner for familien din. Jeg leste ikke at hun hevdet at den var perfekt, eller at hun forventer at den skal henge i et galleri. Jodi, fortsett det store arbeidet!

      • Jodi Friedman, MCP Actions April 12, 2012 på 11: 43 am

        Dawn, akkurat - ja - jeg vil ha fine bilder, men jeg var ikke på fotoekspedisjon, jeg var på familieferie 🙂 Og å kunne gjøre noe bedre er en god ting, ikke dårlig, etter min mening. Takk, Jodi

    • Bob April 12, 2012 på 10: 55 am

      Et øyeblikksbilde er et "amatørfoto." Dette er langt fra et bilde fra en amatør. Noen ganger må du ta det du kan få når du kan få det. Jeg vil heller ha et bilde av noe, enn ingenting i det hele tatt. Hvis du bare tar de du kan få i rett vinkel, med akkurat riktig lys, med riktig stilling ... du går glipp av så mye mer.

    • Jenn April 12, 2012 på 11: 03 am

      Jeg er enig med cortet ditt. Jeg bor i et område der jeg hver dag sliter med å gjøre forretninger mot folk som tar ujevne bilder og slipper unna med travelhet fra overdreven photoshop. Det faktum at jeg kan komponere og ha flotte bilder i kameraet begeistrer noen mennesker, men ikke nok til å trekke forretninger fra de såkalte 'fotografer'. Jeg gikk på skolen, lærte å skyte ordentlig og kan ta et anstendig bilde i kameraet. Heck, jeg kan komponere og skyte med film - de fleste av disse billigene er så vant til å skyte i auto og fikse i Photoshop at de ikke ville være i stand til å filme i film. av snap-bys på ferie og fikse senere. Det er veldig vanskelig for meg å ta meg tid fra familieferier og moro og komponere bilder hele tiden i stedet.

    • Jodi Friedman, MCP Actions April 12, 2012 på 11: 40 am

      Cort, kunst er subjektiv. Det er kunst for meg, og jeg lager et trykk for veggen min. For deg er det kanskje ikke det. Det er greit. Jeg innrømmer fullstendig og forklarte at det ble opprettet fra et øyeblikksbilde tatt mens jeg var på en bevegelig vogntur på øya. Vognen stoppet ikke for meg å komponere et bilde. Jeg tok det jeg kunne. Jeg oppfordrer folk til å fange minner. Leserne mine er både hobbyister og proffer. Når du er med barna / familien din på ferie, er målet (eller uansett mitt) å dokumentere tiden som ikke brukes på minutter eller timer på å komponere bilder. Så ja, for et profesjonelt portrett- eller landskapsbilde, bør vi oppmuntre til belysning, komposisjon osv. Selv om de ofte også kan forbedres i Photoshop. For hverdagslige livsstilsbilder føler jeg at jeg bruker et verktøy som Photoshop, kan få øyeblikksbilder til å se bedre ut - enten de er "ujevne" eller utrolige.

      • Jenaroo I april 12, 2012 på 12: 52 pm

        Cort (og andre hatere) vet du at nettstedet heter MCP Actions, ikke sant? Det handler om å forbedre bildene dine med verktøy som photoshop. Hvis du ikke ser noen bruk for disse verktøyene, kan du gå andre steder. Noen kommentarer - Jeg tror Jodie tilbyr en god blanding av å tilby verktøy og innlegg for å hjelpe folk til å bli bedre fotografer, slik at de kan få det riktig, første gang, i kamera. Og ”_. Jeg kan ta feil, men jeg er ganske sikker på at visjonen til dette nettstedet ikke handler om å" oppmuntre til "så som så bilder, unnskyldninger og overdreven etterbehandling i Photoshop." Shitty Photoshopping er shitty photoshopping, og mange av oss har vært skyldige, men noen ganger er det en del av vår egen personlige reise ”_og” _hvis jeg behandler bildene mine, skader det virkelig andre enn menneskene jeg tvinger til å se på bildene mine? Som en side, har jeg noen av datterens "kunst" på kjøleskapet mitt. Jeg synes bitene er vakre, og hver og en har betydning for meg (og sannsynligvis bare for meg "ñ men er ikke det som gjør det til kunst, det snakker til meg og fremkaller en følelsesmessig respons?). Jeg bryr meg personlig ikke om noe av Degas 'arbeid, men betyr den manglende forståelsen at han ikke virkelig er en kunstner? Uansett, jeg har sannsynligvis mistet deg nå, du hadde sannsynligvis en raseri-blackout da jeg ringte datters kjøleskap kunst 'kunst.' Klør du å fortelle alle at linjene hennes ikke er rette, og komposisjonen hennes er av… .. ??

      • Jenaroo I april 12, 2012 på 12: 52 pm

        Cort (og andre hatere) vet du at nettstedet heter MCP Actions, ikke sant? Det handler om å forbedre bildene dine med verktøy som photoshop. Hvis du ikke ser noen bruk for disse verktøyene, kan du gå andre steder. Noen kommentarer - Jeg tror Jodie tilbyr en god blanding av å tilby verktøy og innlegg for å hjelpe folk til å bli bedre fotografer, slik at de kan få det riktig, første gang, i kamera. Og ”_. Jeg kan ta feil, men jeg er ganske sikker på at visjonen til dette nettstedet ikke handler om å" oppmuntre til "så som så bilder, unnskyldninger og overdreven etterbehandling i Photoshop." Shitty Photoshopping er shitty photoshopping, og mange av oss har vært skyldige, men noen ganger er det en del av vår egen personlige reise ”_og” _hvis jeg behandler bildene mine, skader det virkelig andre enn menneskene jeg tvinger til å se på bildene mine? Som en side, har jeg noen av datterens "kunst" på kjøleskapet mitt. Jeg synes bitene er vakre, og hver og en har betydning for meg (og sannsynligvis bare for meg "ñ men er ikke det som gjør det til kunst, det snakker til meg og fremkaller en følelsesmessig respons?). Jeg bryr meg personlig ikke om noe av Degas 'arbeid, men betyr den manglende forståelsen at han ikke virkelig er en kunstner? Uansett, jeg har sannsynligvis mistet deg nå, du hadde sannsynligvis en raseri-blackout da jeg ringte datters kjøleskap kunst 'kunst.' Klør du å fortelle alle at linjene hennes ikke er rette, og komposisjonen hennes er av… .. ??

        • Jodi Friedman, MCP Actions I april 12, 2012 på 1: 45 pm

          Jeg vedder på at datteren din er vakker. Kunst er i øynene på betrakteren. Og når jeg ser på lerretet mitt på Curacao, vil jeg ha varme minner og et smil.

  5. Angela April 12, 2012 på 9: 45 am

    Jeg elsker det! Jeg har noen bilder som gir flott kunst. Må kanskje gi dette en virvel !!! Det kommer til å bli et flott lerret !!!

  6. Natalie O'Neill April 12, 2012 på 9: 54 am

    Vakker! Måte å fange bildet i øyeblikket og deretter gjøre det fantastisk! Takk for at du delte. Jeg lærer alltid så mye av bloggen din.

  7. Saundra McClain April 12, 2012 på 10: 08 am

    Dette bildet er så fint. Fotograferings- og photoshop-ferdighetene dine er fantastiske !!!

  8. ile g April 12, 2012 på 11: 22 am

    Kommentaren fra den stadig perfekte kommentatoren Cort ovenfor, ”Vi bør oppfordre fotografer til å ta seg tid til å gjøre det riktig, å vente på lyset, finne riktig vinkel og ja, få det rett i kameraet. I stedet oppfordrer vi så som så bilder, unnskyldninger og overdreven etterbehandling i Photoshop. ”Forfatterens ansvarsfraskrivelse i innlegget sitt ovenfor,“ Jeg kunne ikke stoppe og komponere det ordentlig. Jeg var i et kjøretøy i bevegelse med rundt 50 personer. Som sådan snappet jeg raskt bildet og skjønte at jeg skulle se om jeg hadde noe brukbart senere. ” Enhver fotograf kan si den første uttalelsen ovenfor. Enhver utmerket fotograf kan si og innrømme den andre uttalelsen som følger. Hvis det er en fotograf i denne verden som kan få det riktig HVER gang og i hver eksponering, så er jeg sikker på at jeg ikke vil møte dem. Slike mennesker kan ikke vokse, de kan ikke lære, de kan ikke utvide seg. Selv i filmårene unnvikk og brant noen av de beste fotografene i mørkerommet. Du kan satse på rumpa din Ansel Adams jobbet noen deler av fotografiene sine for å trekke ut litt mer horisont. Så nå justerer folk seg i Lightroom eller Photoshop. Stor greie. Det er evolusjon. Noen ganger er det viktigere å få skuddet enn å få det riktig, og hvis det tar litt arbeid etterpå å gjøre det fantastisk, så er det det.

    • Jodi Friedman, MCP Actions April 12, 2012 på 11: 47 am

      Ile - kanskje han ikke leste før han kommenterte ... Takk for oppsummeringen for Cort. Jeg er helt enig i utviklingen og at LR og PS er verktøy. Hvorfor ikke bruke dem? Takk for at du snakket inn. Kom tilbake snart. Jodi

  9. Chris Moraes April 12, 2012 på 11: 38 am

    Wow! Jeg kan ikke tro det før og etter. Jeg er ny på Photoshop, så veldig imponert over å se hva som kan gjøres. Det ser bra ut Jodi og vil lage et vakkert lerret.

  10. Lisa Wiza April 12, 2012 på 11: 54 am

    Jeg er enig i at kunsten er subjektiv, dette for meg er en refleksjon av Jodis kreative talent. gaven er å ta et anstendig skudd fra et kjøretøy i bevegelse og deretter ha øye og kreativt talent for å forvandle det etterproduksjonen til en ting som er verdig å henge på veggen. Jeg henger den definitivt på min 🙂

  11. Liz April 12, 2012 på 11: 58 am

    Dette er virkelig imponerende! Hvis jeg ikke visste noe bedre, ville jeg ikke engang gjette at dette var avledet fra skuddet før. Rått! Jeg skulle ønske jeg kunne redigere bildene mine slik. Jeg har noen fra Italia som jeg gjerne vil lage pop som dette! Vakker!

  12. Aimee Hernandez April 12, 2012 på 11: 58 am

    Wow det er virkelig flott at du kan få et sluttprodukt som det fra originalbildet! bra gjort! Jeg er enig i hva ile g har å si! For meg er det også et kunstverk mens du justerer fargene eller hvordan det vil se ut til slutt..Det er som å male hvis du ikke får fargene du ønsket du legger til litt til ..

  13. Liz I april 12, 2012 på 12: 01 pm

    Og skam for menneskene som er så kritiske. Vi burde hjelpe hverandre og løfte hverandre opp. Ikke alle kommer til å like hvert bilde, men det betyr ikke at det ikke er "kunst". Jeg bryr meg ikke om mange bilder som jeg har sett tatt av "profesjonelle". Alles stil er så annerledes. Vi kan ikke bedømme andre som jobber slik.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I april 12, 2012 på 5: 32 pm

      De må ikke ha blitt lært uttrykket, "hvis du ikke har noe hyggelig å si, ikke si noe i det hele tatt." Når jeg ber om meninger, vet jeg at jeg åpner meg for kritikk. For eksempel hvis jeg sier "liker du fargene eller sammensetningen av dette bildet", men når jeg eller andre legger ut for å dele, er det interessant hva folk fremdeles vil melde seg frivillig. Jeg er ganske vant til det, men jeg føler meg noen ganger dårlig når noen legger ut et bilde på facebookveggen min og folk angriper det. Hvis jeg ser noe de lett kan tilpasse, kan jeg hjelpe og gi råd, men ikke bare si uproduktive kommentarer for å få dem til å føle seg dårlige.

  14. Danielle I april 12, 2012 på 12: 08 pm

    Takk for at du delte, jeg forbereder meg til å dra til Cuba på bryllupet mitt i helgen, så til Filippinene og å vite hva jeg burde og ikke bør ta med er enormt! Spesielt siden jeg også tar med et dykkekamera 🙂

  15. Donna I april 12, 2012 på 1: 05 pm

    Jeg elsker dette bildet, og jeg har flere feriebilder hjemme som sannsynligvis ikke ville imponere mange mennesker, men de betyr noe for meg, og jeg elsker dem fordi de er en del av reisen min som fotograf. Selv om jeg skulle ønske jeg kunne gå tilbake til noen få steder og ta dem nå som jeg har forbedret meg. På en sidenotat, hvordan får du skriveren til å strekke kantene digitalt. Jeg har en tendens til å virkelig fylle rammen min når jeg skyter og har kjørt inn i dette problemet med flere lerreter. Det endte med at jeg gjorde svarte kanter slik at jeg ikke ofret bildet, men jeg er fascinert av denne digitale strekkingen du snakker om her. Takk for alle dine gode råd og informasjon !!!!

    • Jodi Friedman, MCP Actions I april 12, 2012 på 1: 44 pm

      Det er noe du ofte kan betale laboratoriet ditt for å gjøre hvis du ikke vil. Eller noen har det som et bestillingsalternativ. For eksempel har Color Inc det som et bestillingsalternativ - de tar bildet og dekker sidene uten å miste frontbildet.

  16. Elly I april 12, 2012 på 2: 05 pm

    Jodi! Wow! Fantastisk innlegg ... Jeg er en nybegynner i fotogenverdenen ... sukk ... og det er sikkert frustrerende, spennende, overveldende ... og jeg kan fortsette ... men jeg stopper der. 🙂 Uansett, jeg satte pris på innlegget ditt ... det var om et emne som jeg tror vi alle lurer på - den beste måten å fange vakuum med HQ-bilder I den overveldende fotograferingsverdenen - men tror aldri noen ville ta seg tid til å dele sin tilnærming /perspektiv! Tusen takk! Jeg elsker innlegg som deler hvordan PROFESJONALENE TENKER når de tar bilder ... "Førsteprioritet er dette, så dette og så videre ..." Det hjelper meg å få perspektiv på hvordan jeg kan organisere alle de forskjellige innstillingene i hodet mitt! Ha ha!

  17. Elly I april 12, 2012 på 2: 06 pm

    ps ... Vakre bilder! 🙂

  18. Lonna I april 12, 2012 på 2: 44 pm

    Jeg trenger ikke å skrive en bok her, den er fantastisk. Jeg elsker det.

  19. Lonna I april 12, 2012 på 2: 50 pm

    Som jeg elsker, ELSKER jeg dette bildet. Jodi, jeg vil se på siden for å kjøpe disse handlingene, bare litt støtte.

  20. Alice C. I april 12, 2012 på 3: 16 pm

    Oh wow! For en fantastisk forskjell!

  21. Alice C. I april 12, 2012 på 3: 18 pm

    Det er alltid bedre å få det riktig i kameraet, men det er utrolig å lagre et skudd også! Spesielt når resultatet blir det.

  22. Adele I april 12, 2012 på 4: 55 pm

    Wow. Mange wows. Wow for måten du forvandlet skuddet på - jeg forventet at det skulle være en forskjell, men absolutt ikke så sterk forskjell - jeg har definitivt fortsatt så mye mer å lære om PS! Og wow for bildet du endte opp med. Vakker. DEFINITIVT verdt å trykke og henge hjemmet ditt! og til slutt, Wow. det slutter bare å forbløffe meg at de "profesjonelle" fotografene er så usikre at de må bash alt og alle som ikke gjør det "på sin måte." Jeg har alltid hatt problemer med hele konseptet med “kunst” .... HVEM egentlig er den som sier hva som er og ikke er “kunst” - og om det, hva som er BRA og hva som ikke - må si - hele bransjen trenger å komme ombord med det faktum at folk er forskjellige, og derfor vil forskjellige ting appellere til forskjellige mennesker. Kom over dere selv, det er ingen "En riktig vei." Seriøst - å til og med late som om et bilde bare er "kunst" hvis det skrives ut akkurat slik det ble tatt i kamera, er latterlig. Kunst er sluttproduktet, ikke sant? Jeg likte beskrivelsen av forrige kommentator: "snakker til meg og fremkaller en følelsesmessig respons" ... perfekt. Og jeg må være helt enig med den andre forrige kommentaren - helloooooo - dette er MCP Actions! Hvis du bare tror på arbeid i kameraet - hvorfor er du her? Bare for å bash? Trist, så så trist ......... ... fortsett det, Jodi - det er så mange av oss som virkelig setter pris på alt vi lærer av alle sider av nettstedet ditt! (og, liker det eller ikke - i bunn og grunn - fotografene som ARBEID - ja, DE er profesjonelle, grad / opplæring / kameraekspertise til tross!)

  23. Carrie Flanagan I april 12, 2012 på 5: 14 pm

    Nydelig, Jodi! Som fargen pop! : 0)

  24. miranda dejarnatt I april 12, 2012 på 6: 34 pm

    hei, også jeg endte med mange album ... så byttet jeg til en årlig bok der jeg plasserer alle favorittbildene mine for det året. Alle elsker å se på dem, de er lettere å lagre pluss at du kan få kopier hvis noe skulle skje. takk for artikkelen ... ..

  25. Nicole Pawlaczyk April 13, 2012 på 9: 45 am

    STOR redigering Jodi! 🙂 Jeg er helt enig - bedre å fange et øyeblikk og leke med det senere i photoshop for ikke å ha noe! Hvordan endret du perspektivet? Det ser ut til at du ikke bare rettet rammen, men trakk perspektivet slik at du ikke er i en vinkel forfra ...

  26. Cort I april 13, 2012 på 9: 54 pm

    Glad for at jeg kunne gi alle en grunn til å bli rasende. Bare så dere alle vet, jeg leste hele bloggen som jeg pleier å gjøre før jeg svarte. Jeg liker å bli informert før jeg kommenterer. Den grunnleggende grunnen til at jeg svarte er at jeg så dette som et innlegg som sa at det er greit å skyte dårlige bilder og fikse dem senere i Photoshop. Jeg er veldig uenig i den filosofien. Gode ​​bilder starter i kameraet og kan gjøres bedre i Photoshop hvis de er skutt riktig og de riktige Photoshop-verktøyene brukes. Som en fotograf med mer enn 35 år opplever hele denne ideen om å skyte skitne bilder og prøve å fikse dem senere, er støtende for meg. Jeg er også lei av å se så som så bilder med mange unnskyldninger for hvorfor fotografen ikke kunne gjøre dem riktig. Unnskyldninger, vognen ville ikke stoppe, ikke kompensere for et dårlig bilde. Gjør det riktig. Hvis jeg skulle henge et stort bilde fra en ferie på veggen min, ville det enten være et flott kunstbilde eller en av familien min som viser mye følelser. Dette bildet oppfyller ikke begge kriteriene. Det blir slitsomt å høre unnskyldninger for dårlige bilder, noen må stå opp og peke ut keiserens klær. Standard knep er å kalle det kunst og dem hvis noen er uenige skrik KUNST! igjen og så si at de ikke får kunsten, eller alle har en annen definisjon av kunst. Du kan kreve kunst alt du vil, men det gjør det ikke til et bedre bilde. Folk ser ut til å lete etter noen grunn til å komme vekk fra å diskutere det faktiske bildet, slik det er tilfelle her. Dette er et greit bilde, det er ikke et flott kunstbilde og har ingen familie. Hvorfor vil du henge den på veggen din? For meg er fotografering ikke en sidelinje, jeg brenner veldig for det, det er det jeg lever for å gjøre. Når jeg ser folk si at det er greit å skyte dårlige bilder og fikse dem senere, synes jeg det er personlig støtende. Hvis du ikke vil mislike meg for å prøve å skape bedre fotografer ved å gi realistiske tilbakemeldinger på bilder, så vær så snill.

    • Jodi I april 13, 2012 på 10: 21 pm

      Cort, jeg sensurerer sjelden kommentarer, i tillegg til spam. Jeg fikk folk på e-post og spurte hvorfor jeg ikke slettet din. Som svar på oppfølgingskommentaren din, sier du at du "prøver å skape bedre fotografer ved å gi realistiske tilbakemeldinger", men med mindre jeg er blind så jeg aldri konstruktive tilbakemeldinger. Jeg var faktisk ikke ute etter kritikk per si, men jeg ønsker det mye mer enn bare å si at det endelige bildet var et øyeblikksbilde selv etter redigering. Jeg smiler bare og tenker på de morsomme, fargerike bygningene der, og du vil kanskje ikke ta bilder hvis du ikke kan få perfekt belysning, men jeg ønsker ikke å gå glipp av bilder på grunn av full sol eller for eksempel å være på en bevegelig tur. Det er ikke en unnskyldning; Det er livet! Igjen, dette var ikke ment å være i National Geographic. Det var et fotoopptak, et minne om det jeg så best mulig under de utfordrende omstendighetene. Jeg beklager ikke det. Nå har du fått meg nysgjerrig. Jeg må sjekke ut bildene og nettstedet ditt når jeg har ledig tid. Jeg oppfordrer alle som leser dette til å gjøre det samme. Jeg antar, basert på dine ord, at vi vil bli imponert og lære så mye av kunsten din, spesielt siden du aldri vil dele bilder fra en bevegelig vogn på ferie :) Jodi

  27. Cort I april 13, 2012 på 11: 10 pm

    Jodi, ta gjerne fra deg ethvert bilde på nettstedet mitt, jeg ønsker alle kommentarer velkommen, det er hvordan jeg blir voksen og forbedrer meg som fotograf. Selv etter 35+ år prøver jeg alltid å bli bedre. Hvis du vil, kan du velge et av bildene mine, og jeg vil sende deg en kopi slik at du og leserne dine kan kritisere det. Bare så du vet, skyter jeg mange øyeblikksbilder, Jeg gir dem til familie og venner. Jeg legger bare ikke ut dem med mitt profesjonelle arbeid eller snakker om å gjøre dem til kunst. For meg starter kunsten i kameraet, det er noe spesielt, ikke bare for meg, men også de som ser på det. Bare så du vet, ville jeg ikke dele et øyeblikksbilde fra en bevegelig vogn.

    • Jodi Friedman, MCP Actions April 19, 2012 på 10: 09 am

      Cort, det er synd at du ikke vil dele et bilde tatt på ferie fra en bevegelig vogn. Det viser at du er menneskelig og ekte. Min mann var faktisk stolt av meg da han sa "kanskje du kommer tilbake til å være en vanlig fotograf og ikke en snobbete." Han tullet for det meste, men en stund hadde jeg problemer med å skrive ut noe jeg ikke elsket lyset i eller vinkler osv. Og jeg savnet det. Jeg ga familien et løfte om at selv om et bilde ikke var perfekt, at hvis det var morsomt eller søtt eller minneverdig, at jeg i det minste vil lagre den på datamaskinen - med andre ord ikke slette den. Unntaket er en portrettøkt med barna mine. Så velger jeg bare det beste i en gruppe lignende bilder. Åh og Cort, vennligst les gjennom innlegget mitt i dag, 4/19 på bloggen. Du kommer til å elske det. Kanskje du kan lære å hjelpe andre ved å faktisk gi nyttig, nyttig kritikk snarere enn fornærmende kommentarer som du har gjort her. Hvis ikke, se deg andre steder på Internett. Jodi

  28. Adele April 15, 2012 på 10: 45 am

    Det er litt morsomt .... fordi jeg bruker "keiserens klær" sammenlignet med det meste som folk kaller "kunst" ... det ser ut til å bli en av de tingene der noen (hvem ER det, uansett? Såkalte "eksperter") bestemmer at noe er “kunst” - og alle som ikke er enige, blir malt idioten, så alle begynner å være enige ... kunst er subjektiv - skjønnhet er i øynene på betrakteren, den er bare. Og jeg antar at jeg bare savnet to viktige ting i dette - den delen der Jodi sa "hei, ikke bekymre deg for å ta gode skudd - vi kan fikse ALT" og den delen der Cort tilbød noe konstruktivt, noe nyttig, noe for henne til å "forbedre" (annet enn bare "ikke gjør det" antar jeg ....). Vi er alle her for å lære, dele, vokse… .fra det jeg har sett fra denne bloggen, handler det om de mange forskjellige måtene å "gjøre det bedre" ... og jeg setter pris på det. Jeg skyter zillioner av sportsskudd hvert år for guttelagene mine, og noen ganger, med sport, tar du det kuleste bildet - og likevel har du gått glipp av det perfekte skuddet - å vite noen måter å redde de uerstattelige øyeblikkene på - det er verdifullt. Selvfølgelig foretrekker jeg aldri å fikse dem, men som Jodi sa ... dette er livet.

  29. Stephanie April 19, 2012 på 10: 00 am

    Nysgjerrig på å vite; Hvis Jodi ikke hadde uttalt at dette ble tatt i en bevegelig vogn, ville det da bli sett annerledes på? Hvis jeg ikke hadde sett 'før', hadde jeg ikke gjettet at det var tilfelle. Jodi-jeg håper at all denne sprøytenarkomanen ikke har ødelagt dette bildet for deg! Kanskje hver gang du ser det hengende på veggen, kan du le og fremdeles huske den flotte tiden du hadde på ferie, og ikke krype og huske 'visdomsordene' som ble delt om det.

    • Jodi Friedman, MCP Actions April 19, 2012 på 10: 03 am

      Bildet får meg til å smile 🙂 Og jeg elsker fargene og følelsen av det. Og jeg elsker også å vite at det startet som et øyeblikksbilde av ferien. Så ... nei, jeg blir ikke mobbet. Men etter den opplevelsen og mer etter kommentarene om nyfødte bilder fra noen kjente veldig gode fotografer, visste jeg at det var på tide å si fra.

  30. Jamie April 25, 2012 på 1: 56 am

    Hei Jodi, Har du noe imot å forklare mer hvordan du roterte dette bildet? Ble det gjort i Photoshop? Jeg elsker bildet ditt. Jeg har noen bilder fra min reise til Italia som jeg vil redigere på denne måten :). Takk!

  31. Janine Smith I april 25, 2012 på 3: 39 pm

    Det endelige bildet er fantastisk. Jeg elsker det faktum at du kan ta et så som så bilde og konvertere det til noe så bra. Bravo til deg og MCP Actions!

  32. Ang I mai 17, 2012 på 4: 17 pm

    Dette ser ut som et snapshot på et karneval.http://www.cortanderson.com/galleries/other/people/peop.htm

Legg igjen en kommentar

Du må være logget inn å poste en kommentar.

Type kategori

Seneste innlegg