Urettferdigheten ved å fikse bilder i Photoshop: Og en rediger utfordring

Type kategori

Utvalgte produkter

Hvert så ofte hevder profesjonelle fotografer at jeg tar feil Photoshop-handlinger. De vil hevde at jeg gjøre det mulig for fotografer å fikse eller forbedre bilder som ikke er perfekte i kameraet. Jeg har til og med hørt påstander om at jeg gjør en urettferdighet ved å lære kameraferdigheter, for eksempel utsettelse, hvitbalanseog sammensetning, sammen med bilderedigering for å korrigere bilder etter det faktum.

Hvorfor underviser vi i fotografering og etterbehandling:

  1. MCP Actions selger redigeringsverktøy som fungerer i Adobes produkter: Photoshop-handlinger og Lightroom Presets. Vi underviser også i online-kurs for Lightroom, Elements og Photoshop.
  2. Vi tror at redigering, kombinert med sterke bilder fra kameraet, gir de beste bildene.
  3. Vi er klar over at ikke hver fotograf har ferdighetene til å ta ideelle bilder i kameraet. I tillegg gjør visse scenarier det vanskelig å oppnå perfeksjon. Vi lærer hvordan du redigerer, og vi tilbyr tidsbesparende bilderedigeringsprodukter.

I den digitale tidsalderen for fotografering tror vi det er en kombinasjon av fotografering og redigering det er viktig. For nyere fotografer er det viktig å lære kameraet bedre. Bli kjent med innstillingene dine, eksponeringstrekanten, spikrefokus, oppnå bedre hvitbalanse og komponere bilder på en behagelig måte.

Erfarne fagfolk som er lei av folk som bruker handlinger, forhåndsinnstillinger og redigering generelt, for å lagre bilder, hvorfor ikke tilby å hjelpe? Ikke noe godt kommer fra være slem mot de som begynner? Alle starter et sted; inkludert deg. Hvis du ikke tror på redigering som et middel til å forbedre et bilde, har du absolutt det valget. Hvis det er tilfelle, kan det hende du ikke drar nytte av å følge bloggen vår, Facebook eller nettstedet.

Mine kunder og blogglesere spenner fra de som har et iPhone / pek- og skytekamera til inngangsnivå dSLR til profesjonelle dSLR-kameraer og -linser. Noen har vært i virksomhet i flere tiår, og andre er helt nye for fotografering. Mange er hobbyister som bare elsker å fange bilder. Alle i MCP Actions Community må respektere at hver fotograf er på et annet nivå og poeng i sin fotografiske reise.

Så hvorfor all sprøytenarkomanen?

De fleste fredager deler jeg en Blueprint på bloggen - et før- og etterbilde med trinnvise instruksjoner. Noen bilder er sterke til å begynne med, mens andre trenger "hjelp". Når jeg legger ut bilder som trenger "lagring" i forhold til lysforbedringer, sier fotografer ofte "de må lære å få det riktig i kameraet." Jeg er enig. Men jeg føler også at de kan redigere og lagre bildet i de fleste tilfeller også.

Nylig delte en trainee et bilde av sønnen og kjæresten i en MCP Photoshop-klasse. Hun visste at det var langt undereksponert. Men det var sønnens favorittbilde av dem, når det gjelder utseende og posering. Hun ønsket å "redde" det. Så, er det galt? Bør hun si til sønnen sin "unnskyld, men jeg klarte ikke å få riktig eksponering, slik at du ikke kan ha den."? Hun er ikke proff. Hun selger ikke arbeidet sitt. Hun ville bare ha dette bildet til sønnen.

Endringer jeg vil anbefale på fotograferingssiden:

I timen gjorde vi to ting. Først undersøkte vi innstillingene hennes og diskuterte hva hun kunne gjøre neste gang oppnå riktig eksponering. Basert på "filinfo" kan du se at ISO var på 100, blenderåpningen var f / 4.0 (som er så vidåpent som 70-200 4.0 kan gjøre) og hastigheten var 1/50, som er langsom for en brennvidde på 89 mm.

courtney-bianco-before-copy Urettferdigheten ved å fikse bilder i Photoshop: Og en rediger utfordring Blueprints MCP Tanker Photoshop-handlinger Photoshop-tips

For å fikse dette mens du filmet, kunne hun ha introdusert en blits eller reflektor for å gi motivet lys. Den lysere bakgrunnen i "portrettmodus" lurte kameraet. Hvis en blits eller reflektor ikke var tilgjengelig, vil jeg anbefale å bruke manuell modus. Så ville jeg enten få øye på måleren på huden eller bruke testbilder mens jeg økte ISO. Jeg vil også øke lukkerhastigheten til minst 1 / brennvidden, men ideelt sett 2 /. Et annet alternativ ville være å bruke blenderprioritet og øke eksponeringskompensasjonen. Med fotografering og redigering er det alltid mange måter å oppnå lignende resultater.

Var det en urett å redigere dette bildet i Photoshop?

I Watch Me Work Class hadde deltakeren ett mål: gjøre dette bildet brukbart. For å gjøre dette trengte vi å korrigere eksponering, endre fargetoner, og sønnen hennes ønsket at også kvisen hans skulle bli fjernet. I tillegg ønsket hun et litt urbane utseende, noe som også var gjennomførbart. Her er trinnene:

  1. Brukes Photoshop-handlinger fra Bag of Tricks for å fikse eksponeringen - Magic Fill Flash på 100%, og brukte deretter Magic Midtone Lifter.
  2. Flatt siden pikselag kan dekke hverandre opp (fra fyllblitsen). Deretter løp Sunburn Vanisher på 45% og Orange Skin Vanisher på 90% for å redusere røde og oransje toner i huden.
  3. Flatt og deretter duplisert bakgrunnslaget for retusjering av huden. Brukte lappeverktøy for å fjerne flekker. Så løp en Magic Skin Photoshop-handling kalte Powder Your Nose og malte den sparsomt på kvinnens arm og guttens ansikt. Flatet deretter bildet.
  4. Løp MCP Fusion: Color Fusion Mix and Match - Sett ett klikk til 51%, Lemonade Stand på 17% og Retro Surprise på 50%.
  5. Avsluttet med en vignett fra Fusion and the Eye Doctor-handling. Og til slutt en rask avling.

Vi gjorde også en B & H-versjon. For dette brukte vi fargeendringen og kjørte Black and White Fusion Mix and Match. Siden vi gjorde dette på toppen av en fargeredigering, slo jeg av alle lagene i mappen med ett klikk bortsett fra svart-hvitt. Så aktiverte jeg Fredelig på 61%.

Her er resultatene:

courtney-bianco-after-web Urettferdigheten ved å fikse bilder i Photoshop: Og en rediger utfordring Blueprints MCP Tanker Photoshop-handlinger Photoshop-tips

Og her er det svarte og hvite:

courtney-bianco-after-bw-web Urettferdigheten ved å fikse bilder i Photoshop: Og en rediger utfordring Tegninger MCP Tanker Photoshop-handlinger Photoshop-tips

Nå er det din tur:

Tanker? Spørsmål? Føler du at det er ille at jeg redigerte det? Husk at dette bildet er av noens barn. Med det i bakhodet er du velkommen til uttrykk dine meninger på en fin måte.

Vil du ha sjansen til å redigere dette bildet? Vi gjør redigere utfordringer på Facebook-siden vår. Jeg har lagt ved detaljene for denne her også. Last ned bildet her, og rediger og del på vårt facebookvegg. Du kan også dele og finne andres redigeringer på twitter og andre sosiale nettverk med hash-taggen #mcpedit.

edit-challenge51 Urettferdigheten ved å fikse bilder i Photoshop: Og en rediger utfordring Blueprints MCP Tanker Photoshop-handlinger Photoshop-tips

 

MCPAksjoner

Ingen kommentarer

  1. Kelly I juni 29, 2012 på 9: 38 am

    Vi lever i en digital tidsalder. Å ikke bruke verktøyene som er tilgjengelige for oss er dumt. Selv om denne kvinnen hadde spikret eksponeringen, tviler jeg på at resultatene hennes hadde sett ut som denne vakre redigeringen. Jeg spikrer eksponeringen hele tiden og tilpasser fremdeles ting for å gjøre dem penere. Det er ingenting galt med å elske sooc-skuddene dine, men det er heller ikke noe galt med å ønske å sette ditt kunstneriske preg på dem med litt digital redigering av mørkerom. Denne virksomheten river seg fra hverandre, og jeg skulle bare ønske vi kunne slutte å være så snarky og slem. Jeg elsker produktene dine, og jeg er glad du har jobbet med å øke positiv tenkning her.

  2. Barbie I juni 29, 2012 på 9: 44 am

    Takk takk takk for at du ikke var fotograferingsnobb. Folk som deg gjør folk som meg mer komfortable. På grunn av det føler vi at vi kan forbedre oss. Og du gir oss tillit til å gjøre det. Jeg synes du fikk piawc til å se fantastisk ut. Igjen takk for det du gjør.

  3. Wilma I juni 29, 2012 på 9: 59 am

    Det er bare dumt. Gjorde ikke fotografer lignende ting i det mørke rommet? Utvikle litt lenger, litt kortere osv. Fotografer har unnviket og brent i filmen mørke rom for alltid. Hva er så annerledes med å gjøre det digitalt. Denne "purismen" er fullstendig tull.

  4. Beth I juni 29, 2012 på 9: 59 am

    Jeg har kjøpt et sett med dine handlinger og har det så gøy å være kreativ, kunstnerisk og veldig morsom å bruke dem. Og når det gjelder å fange et øyeblikk som du ellers ville savnet hvis du måtte justere ISO eller lukker, og du har disse verktøyene for å forbedre dette bildet, vel, jeg sier TAKK !!!

  5. Marc V. I juni 29, 2012 på 9: 59 am

    Ansel Adams tilbrakte like mye tid, om ikke mer, i mørkerommet som han gjorde i feltskytingen. Selv fra en MASTER-eksponering (hvis det er et ord) var mørkerommet hans lekeplass. Det digitale mørkerommet er ikke annerledes, og hvis du kan "lagre" et bilde som noen vil verne om i stedet for å slette det, fordi det ikke var perfekt ut av esken, gjør du deg selv og din klient en stor ugunst.

    • Marc V. I juni 29, 2012 på 10: 02 am

      ment å si, hvis du sletter et bilde som kan lagres, gjør du deg selv og din klient en enorm disfavor ... slags kom bakover. 😉

  6. Donna I juni 29, 2012 på 10: 00 am

    Vi må også huske at det er fotografer og det er digitale kunstnere. Jeg respekterer mange av endringene fordi det er en kunst i seg selv. Med det må vi også huske at kunsten er subjektiv. En persons favorittbilde appellerer kanskje ikke til en annen person. Dessuten kan en stil med fotografering eller redigering ikke appellere til en annen person ... og det er helt ok. Gjør det du liker og liker. Lær å gjøre det slik at du kan være på ditt beste og ignorere negativiteten. Med mindre det blir bedt om en kritikk og holder fast med konstruktive poeng, er det bare sutring og det er vondt. Hvis du har et bilde og du må lagre det (og du kan lagre det), så gjør det. Det er ingenting galt med det. Ja, det er best å få det riktig i kameraet, men noen ganger kan du ikke alltid få det akkurat, og det trenger et lite løft. Vi må bruke verktøy.

  7. Rhonda Scott I juni 29, 2012 på 10: 02 am

    Jeg er en slags nybegynner / oldie. Jeg tok bilder, bare raske øyeblikksbilder egentlig fordi jeg utklippsbok, men da tok fotografering grep også, og jeg ønsket bedre bilder. Jeg elsker å spikre utseendet jeg vil ha i kameraet. Jeg har bare et problem når noen prosesser til det punktet det ser ut, vel i mangel av et bedre ord, Fake. Dette er bare min preferanse. Jeg har heller ikke hatt sjansen til å lære fotoredigering engang med Photoshop, osv. Jeg tror at hvis du får et bilde som er en momeny, vil du helt sikkert aldri komme tilbake, og det er helt galt i kameraet, så for all del, hvis du kan lagre det gjør !!! Det perfekte fotografiske øyeblikket da tante Sara holder sin første oldeforen, er for verdifullt til å kaste bort fordi belysningen var feil, til tross for din beste innsats, og hun er kanskje ikke her 6 måneder senere. Mat til ettertanke for alle de som ville være så kritiske.

  8. David I juni 29, 2012 på 10: 02 am

    Noen fotografer trenger å komme over seg selv. Hvis standarden din for fotograferingen din er at den må skytes perfekt, hold deg i alle fall til den standarden. Uansett hva som får deg til å føle deg bedre med deg selv. Men hvorfor skulle noen bry seg om hva noen annen fotograf gjør for å nå sitt endelige bilde? For for mange av oss er det det endelige bildet som betyr noe, ikke hvor mye vi kan klappe oss selv på ryggen for å være så gode at vi ikke trenger å bruke etterbehandling for å få det bildet vi ønsker.

  9. Jay C I juni 29, 2012 på 10: 03 am

    Det er ingenting galt med å redigere et bilde etter det. Evnen til å "lagre" et bilde etter hvert er en stor velsignelse. Hver fotograf har slått sammen et “perfekt skudd” i karrieren. Det er uunngåelig, du er i øyeblikket, glem å sjekke innstillingene og hvitbalansen din er av, eller den er undereksponert. Enten kaster du søppel på bildet, eller retter du det. En del av å være profesjonell er å ha ferdighetene til å levere de bildene du vil ha, og hvis det betyr å fikse et par i posten ... nå vel. Jeg vil si at hvis du bare skyter og stoler på Photoshop for å fikse alle bildene dine, så er det et problem. Du må ha kunnskap om hvordan du får skuddet rett i kameraet. Men hvis du flubbet et par og trenger å fikse dem i innlegget, er det ikke noe galt med det.

  10. Carolyn I juni 29, 2012 på 10: 09 am

    * ruller øyeopplyste mennesker! Alle har sine egne preferanser for måten de foretrekker å jobbe på, hvordan de vil at bildene deres skal se ut osv. Underlinjen er: dine seere / klienter gir ikke noe dritt med hvordan du oppnådde finalen Å få alt til å bli trukket ut av måten andre mennesker velger å presentere sitt arbeid på, gjør ingenting for å forbedre Bunnlinjen. Det gjør ingenting for å forbedre DINE ferdigheter. Hvis du er så god og profesjonell som du sier at du er, bør arbeidet ditt tale for seg selv, uansett hvordan du oppnår sluttproduktet. Hvis kundene dine elsker arbeidet ditt, vil de belønne deg med deres virksomhet og henvisninger.

  11. Lael M. I juni 29, 2012 på 10: 09 am

    Jeg har hatt "debatter" frem og tilbake med folk om dette emnet. Jeg kan se hvor fotografering "purister" (som jeg liker å kalle dem) kommer fra med å ville beholde håndverket til bare å fotografere for å avgrense og beholde en betydning for ferdighetene som trengs for å fange et skudd. Jeg forstår og finner ut av meg selv at du ikke kan være en god fotograf før du virkelig får forståelse for ikke bare den kunstneriske, men den tekniske siden. Tross alt er jeg en del av mikrobølgeovengenerasjonen og det er snarveier for alt nå dager, som noen ganger tar ut det harde arbeidet. Men jeg føler med redigering at det bare er et annet ferdighetsnivå å mestre i fotografering, ikke en snarvei. Hjelper handlinger med å rette opp visse kamera- / fotogroblemer? Ja, det gjør de, men sammen med selve fotograferingen er redigeringsprogramvare både en kombinasjon av teknisk og kunstnerisk dyktighet. Jeg maler også, og mens det er "klassiske" metoder for å male, kommer nye og forbedrede verktøy og teknikker ut hele tiden for å forbedre den opprinnelige prosessen. Handlinger er bare et annet verktøy for å hjelpe, ikke for å hindre, og for å ta en allerede vakker håndverket til nye høyder.

  12. Beth Wade I juni 29, 2012 på 10: 11 am

    Jeg er enig med Kelly (ovenfor) - photoshop er et fantastisk verktøy for å gjøre bildene dine vakrere. Jeg var kunstner før jeg var fotograf, og bare fordi jeg ødelegger en strek eller farge, betyr ikke det at jeg ville søppel hele maleriet. Å kjenne kamerainnstillingene dine vil gjøre redigering enklere, om nødvendig i det hele tatt. Men unnskyld deg aldri for å prøve å korrigere et bilde du eller noen andre elsker! Jeg har to små gutter og vet at det å prøve å gjenskape det samme bildet igjen er praktisk talt umulig!

  13. Holly A. I juni 29, 2012 på 10: 14 am

    Som en hobbyist trenger jeg åpenbart hjelp til etterbehandling for å forbedre dårlige bilder og lære hvordan eksponering, hvitbalansering osv. Spiller inn i et vakkert sluttprodukt. Jeg er enig i at kunstnerisk fotografering og talent til en fantastisk SOOC fortjener beundring, men til slutt er enhver redigering eller SOOC-eleganse usynlig i det som havner på veggen. Takk for et fantastisk innlegg. Jeg har spørsmål (jeg lærer egentlig fortsatt så mye!). Over deg sier du at lukkerhastigheten skal være satt til "minst 1 / brennvidde" (89mm brukes ovenfor, så 1/89), "ideelt til 2 /", som jeg tolker for å bety 2/89, egentlig 1 / 45, dobbelt så lenge som 1/89. Skal det være 1/2 x brennvidde? Jeg prøver ikke å velge - jeg prøver bare å lære triks til utgangspunkt når jeg setter opp bilder med min dSLR. Takk for din raushet når du hjelper andre å lære håndverket av vakker fotografering.

    • Elizabeth Proffitt June 29, 2012 på 12: 17 pm

      Jeg tror du vil doble brennvidden for å bruke som lukkerhastighet for å kompensere for kamerarystelser. Jeg kan ta feil. Jeg er bare en hobbyist, men jeg tror at hvis jeg husker riktig hvis jeg brukte en brennvidde på 100 mm, ville jeg ønske å bruke lukkerhastighet 1/200 eller raskere. Scott Kelbys bøker er fantastiske for oss nybegynnere.

      • Holly A. June 29, 2012 på 4: 32 pm

        Takk Elizabeth - jeg tror det klargjør det. Jeg har sett anbefalingen til Scott Kelbys bok på andre nettsteder. Jeg antar at det er på tide å kjøpe det!

  14. Bart I juni 29, 2012 på 10: 19 am

    Siden når har profesjonelle fotografer “spikret” hvert skudd i kameraet? Jeg vet ikke, kanskje aldri, med mindre du er i studio og motivet ditt forblir i ro. Jeg vil innrømme at studioarbeidet mitt alltid er "spikret" i kameraet, men visse tider under et bryllupsopptak eller den førskolebarnet i parken som ikke vil være på ett sted? Tro meg, ved mer enn en anledning da jeg skjøt raskere enn blitsen kunne følge med på grunn av det uventede uttrykket, tok Murphys lov over og det “beste” skuddet ble tatt i løpet av blitzens resirkuleringstid. Å, og nevnte jeg det kreative mørkerommet for mange år siden da jeg filmet? Fortsett, juster til ditt hjerte.

  15. Tyann Marcink I juni 29, 2012 på 10: 31 am

    En av mine favorittfotografer (Trey Ratcliff), på spørsmål om hvorfor ikke bare få det riktig i kameraet og ikke bruke Photoshop (eller andre redigeringsprogrammer), svarte han: "Jeg får det dobbelt riktig i Photoshop."

  16. Rav I juni 29, 2012 på 10: 35 am

    Jeg tror å være fotograf, vi burde vite hvordan vi får det riktig i kameraet. Men vi vet alle at det noen ganger er bilder vi ønsker at vi ikke blåste ut. Enten det var testskudd før skytingen og du elsker skuddet, men det er over utsatt eller snapper raskt og jager barn som ikke har tid til å endre innstillinger for å fange et spesielt øyeblikk. Eller du bare blåste et bilde av det skjer. Jeg tror det er like viktig som en fotograf å vite hvordan man kan fikse disse bildene. Postbehandling er en stor del av å være fotograf. Fotografering er en kunst hvis du spør meg om det ikke er rett eller galt, og alle som er forskjellige, liker å redigere noen som rene. Så jeg synes det er viktig, og det er ikke noe galt med det, det er bare dumt at folk vil si det

  17. Linda I juni 29, 2012 på 10: 44 am

    Fantastisk !! Det er det det handler om ... å lage (eller lagre!) Minner. Siden jeg spiser, sover og puster Photoshop, har jeg alt for å “spare” ting. Det er alltid følelsesmessig tilfredsstillende.

  18. Kimberly I juni 29, 2012 på 11: 28 am

    Jeg synes du gjorde en god jobb. Selv om det skal utvises forsiktighet med å ta et bilde riktig i utgangspunktet, noen ganger fungerer det bare ikke slik. Vi er heldige i dag at vi har verktøyene for å kunne lagre et bilde som normalt ville blitt kastet i avvisingsbunken. Det er vakkert.

  19. Andrea I juni 29, 2012 på 11: 56 am

    Jeg er enig i det alle har sagt helhjertet! Jeg vil legge til at i dagens portrettverden krever kunden at portrettene deres har POP, den sterke fargen eller spesialeffekten eller det moderne utseendet KUN oppnås i innlegget. Så etterbehandling er kommet for å bli! Kom over det : )

  20. ingefær June 29, 2012 på 12: 19 pm

    Jeg er ingen profesjonell (ikke langt fra), men jeg prøver alltid å lære mer og kanskje en dag kan ta den ruten. Når det er sagt, må jeg si at etter min mening er fotografering en kunst og blir mest verdsatt av de som det vekker følelser for, og hvis dette paret virkelig elsker dette bildet, så sier jeg, gå for det og gå for det du gjorde. Personlig synes jeg det ble vakkert. Som bare tjener til å minne meg på at jeg trenger å ta flere photoshop kurs / klasser. Flott jobb!

  21. Rav June 29, 2012 på 12: 40 pm

    Virkelig gode fotografer vil fortsatt ta veldig gode bilder og være etterspurt etter ferdighetene sine (i kameraet og etterbehandling). Men for resten av oss som fremdeles lærer å få de virkelig gode fotografiene i kameraet, øver vi veldig sannsynlig ved å fotografere det som er rundt oss, i stor grad: minner. Når jeg slår eksponeringen mot et skudd som perfekt fanger barna mine i det øyeblikket, er jeg takknemlig for sjansen til å "lagre" den i etterbehandling. Og la oss innse det: perfekte fotografier SOOC krever perfekt belysning, som noen ganger er utenfor din kontroll på grunn av tid / sted / øyeblikk / hendelse, men det betyr ikke (i mitt sinn i det minste) at du ikke skal lage noe innsats for å fange det tidspunktet / stedet / øyeblikket / hendelsen. Hvis redigering muliggjør disse bildene, er jeg alt for det.

  22. Stephanie June 29, 2012 på 12: 41 pm

    Vi lever i en digital, høyteknologisk tidsalder. Jeg tror at det å ikke bruke verktøyene som er tilgjengelige for oss, gjør deg selv og din klient en bjørnetjeneste, spesielt hvis du velger å ikke bruke dem på grunn av noen trussel mot egoet ditt. Hvert bilde kan bruke i det minste noe redigeringsarbeid, og hvis du filmet det i RAW (som nesten alltid "pro" hevder å gjøre), MÅ du gjøre noen form for redigering for å gjøre bildet skarpere, justere metning og kontrast osv. gå videre og å gjøre kunstneriske redigeringer er bare et spørsmål om stil. Hvis det ikke er din stil, er det greit. Men ikke bash folk som bruker det med suksess. Det andre som frustrerer meg med denne debatten er det faktum at INGEN noen gang har skutt på film og produsert bildet uten noen form for "redigering". Du må lage utskrifter av negativene, og hvis du lager dine egne i mørkerommet (som jeg gjorde i mange år), gjør du uunngåelig en slags redigering når du bestemmer deg for eksponeringstid, om du vil brenne / unnvike noen områder, om du bli kreativ med toning eller teksturer, etc. En del av meg bare ting som de fotografene som sier at du må få det riktig i kameraet hver eneste gang og ikke gjør noen redigering, sier bare det fordi de ikke vet hvordan de skal redigere .

  23. SA June 29, 2012 på 12: 43 pm

    Eksepsjonelt innlegg, jeg er helt enig med deg ... og jeg elsker bare hvordan dette bildet ble lagret, men din kjærlige redigering. Synet på "puristiske" fotografer minner meg om da jeg var gravid ... det var de som hadde synspunktet om at jeg manglet ut på fødselsopplevelsen fordi jeg ikke skulle føde babyen min gjennom naturlig fødsel, men gjennom keisersnittet. Jeg forsikrer dem nå om at opplevelsen jeg hadde ved fødselen av babyen min var like spesiell for meg som deres opplevde "høyere" opplevelse fordi de gjorde ting "naturlig". Min erfaring var ikke kunstig, bare annerledes, og jeg tror på å la alle velge sine egne metoder for å oppleve liv og fotografering og feire forskjellene våre. Viva MCP Actions og det faktum at dine talenter (og ord) gjør vår verden av fotograferingsalternativer så mye mer mangfoldig! Takk for dette innlegget! Dita

  24. Erin June 29, 2012 på 12: 51 pm

    Jeg tror ikke det er noe galt med å ville "redde" et dårlig eksponert bilde! Vi kan ikke være perfekte hele tiden, og til og med fagfolk kan ta et dårlig eksponert bilde når de prøver å fange et øyeblikk - du kan ikke ha kontroll over alle aspekter av en shoot til enhver tid. Jeg tror at hvis du tilfeldigvis fanger motivene i et flott øyeblikk, men hadde feil innstillinger, så er det ingenting i veien med å lagre bildet. Jeg bruker handlinger på alle bildene mine for å gi dem polering som jeg ikke kan oppnå med mitt nivå av dSLR. Å bruke handlingene har faktisk lært meg hvordan jeg kan bruke kameraet mitt bedre - jeg prøver å etterligne resultatet av handlingene på bildet i kameraet mitt! Jeg elsker det du gjør, og jeg elsker at du er villig til å ikke bare selge et flott produkt , men lær rett langs siden.

  25. Britt Andersen June 29, 2012 på 12: 57 pm

    Jeg har aldri brydd meg om noen vil "lagre" et bilde ... Jeg har gjort det mange ganger ... ja, som profesjonell vil jeg få det beste bildet SOOC og redigere det litt (eller mer kunstnerisk hvis jeg har lyst til det) for det enkle faktum at tid er penger, og jo mer tid jeg bruker på et bilde, jo mindre penger tjener jeg! 🙂 Jeg kunne ikke lykkes hvis jeg tilfeldigvis tok bilder og lagret de fleste av dem for å prøve å selge. Men vi snakker ikke om det ... vi snakker om å ta et skudd som uansett grunn må lagres ... enten det er et klientbilde eller et personlig bilde. Gjør hva du må gjøre!

  26. Thesia June 29, 2012 på 1: 50 pm

    Jeg synes dette er fantastisk. For en gave til denne moren, og til sønnen og kjæresten, for å kunne forbedre dette uvurderlige skuddet. Jeg er klar over at det å være profesjonell fotograf involverer så mange komponenter - selv om vi alle fikk den samme verktøykassen med triks for å "fikse" våre ufullkomne bilder, er de med visjonen om å ta de perfekte bildene i utgangspunktet de som vil heve seg over. Jeg elsker at du tilbyr et så bredt spekter av støtte for både fagpersoner og hobbyer!

  27. Nancy Johnson June 29, 2012 på 2: 14 pm

    Jeg tror også forhåndsinnstillinger hjelper deg med å lære kameraet ditt bedre. Du ser resultatet du virkelig ønsket, og kan bruke den endringen neste gang du skyter. Du må også trene blikket mens du redigerer for å være subtil. Ikke lett i begynnelsen. Jeg elsker å få et perfekt skudd så, men vil tilpasse det kunstnerisk og presentere begge for klienter.

  28. Mickie June 29, 2012 på 2: 45 pm

    Jeg er enig i de fleste kommentarene, jeg lærer (ikke en proff!) Og uten disse handlingene og rådene dine, vil jeg være lenger bak enn jeg er nå. Hver gang jeg redigerer, tenker jeg på hva jeg burde ha gjort i kameraet og prøver det neste gang. Noen ganger redigerer jeg bare bilder av barna mine som er tatt av familien på punkt og skudd også. Noen ganger er jeg bare glad for at noen fanget øyeblikket og at de var i fokus! Jeg LOOOOVE dette bildet, poseringen er flott! Så glad du kunne hjelpe henne med å redde det. De ser fantastiske ut! (Også, jeg fikk et spark ut av det faktum at du kalte ham en "gutt" og kjæresten hans en "kvinne" i trinnene)

    • Jodi Friedman, MCP Actions June 29, 2012 på 2: 57 pm

      Mickie - Jeg la ikke merke til det, men du får meg til å le nå. Hmmm - ikke ideen om hvorfor jeg sa det, men ... jeg må ha trodd at hun så eldre ut i underbevisstheten min 🙂

  29. Caroline Dunlap June 29, 2012 på 5: 16 pm

    Jeg synes det er dumt å ikke bruke alle verktøyene du har til rådighet. Jeg er helt enig med Mickie i at det ofte er et undervisningsverktøy om hva som burde ha blitt gjort bedre i utgangspunktet. Kreativitet er den virkelige ferdigheten til en fotograf, og det kan ikke alltid læres eller “reddes”. Etter min mening bør folk slutte å bekymre seg for hva alle andre gjør og fokusere på å forbedre sitt eget arbeid.

  30. Teri Walizer June 29, 2012 på 5: 17 pm

    Jodi - du har tydeligvis et GODT følger (inkludert meg) og et nettverk av fotografer - proffene og de som bare ønsker å bli bedre fotografer ... KUDOS til deg !! Fortsett å gjøre det du gjør, og glem de som sier nei.

  31. Joyce June 29, 2012 på 5: 50 pm

    Jeg er veldig lei av hvordan 'photoshopping' har et dårlig navn. Hvis jeg var fotograf i filmalderen med mitt eget mørkerom og ferdighetene til å manipulere bildene mine, ville jeg gjort det ... akkurat som alle de andre filmfotografene / utviklerne gjorde. Tror folk virkelig at filmfotografen 'great' bare snappet og sendte dem til en utviklingstjeneste? Jeg applauderer 'å lagre' et bilde hvis det er ditt hjerte nært, enten det er til personlig eller profesjonell bruk. Hvorfor skulle bare familien ha nytte av mine "mørkeromskunnskaper" hvis bildet har appell. Personlig liker jeg svart-hvitt i eksemplet best, og vi skyter virkelig ikke svart-hvitt med digital, så noe etterbehandling er nødvendig uansett. Jeg har lært så mye fra videoopplæringen, blogginnleggene osv. Takk og vær så snill opp det STORE arbeidet!

  32. Bill June 29, 2012 på 6: 58 pm

    Etter min mening er det vi gjorde i det kjemiske mørkerommet, å forbedre filmfeilighetene fra kameraet. Så hva gjør det samme digitalt annerledes. Det eneste problemet er HDR. Noen går over toppen med sine evner. Jeg personlig bryr meg ikke om det, men det er opp til komponisten å vise sine inntrykk.

  33. julie June 29, 2012 på 7: 55 pm

    Flott jobb - jeg ser ingenting galt med å ta et ikke så flott bilde og gjøre det fantastisk gjennom PS. Jeg elsker det du gjorde med bildet - og jeg er sikker på at personen som tok bildet også er takknemlig for deg. fin jobb. Jeg sliter også med å få skuddet perfekt SOOC noen ganger og er takknemlig for PS og handlinger for å forbedre utseendet

  34. teresa June 29, 2012 på 10: 12 pm

    Vakker fange og fantastisk redigering. Hender i luften til resten av innlegget også ... Jeg er helhjertet enig. Vennligst fortsett å gjøre det du gjør!

  35. Jenn I juni 30, 2012 på 7: 35 am

    Vakker redigering! Jeg synes det er en stor fordel å kunne redigere bilder som jeg kanskje ikke spikrer i kamera! Målet mitt er å spikre dem ... men det skjer ikke alltid at jeg får det riktig i kameraet. Så jeg er veldig takknemlig for redigeringsverktøy som ditt! Fortsett den gode jobben!

  36. Cally I juni 30, 2012 på 7: 41 am

    Elsker hvordan du lærte henne å lagre dette bildet ... selvfølgelig bør vi alltid jobbe for å bli bedre. Men vi er bare menneskerettige? Jeg fikk akkurat dette til meg med barna mine, påske ønsket jeg å ta bilder av min 3.5 år gamle sønn og datteren min på 11 måneder. Vel, jeg innså at etter noen bilder jeg trengte for å justere innstillingene fra det forrige stedet med bare datteren min. Men etter å ha prøvd i ytterligere 5 ~ 10 minutter for å holde kiddoene mine glade, mistet de det, og favorittbildet mitt var et som min 11. måned ble vasket ut og hadde hot spots. Mellom dine handlinger, google, lag, kloning av bildet som var riktig, har jeg nå den favoritten som henger som en 20 × 20 i stuen min. Så takk, jeg følger bloggen din for å bli bedre, for å prøve nye ting og noen ganger redde meg fra meg selv.

  37. Carlita I juni 30, 2012 på 10: 24 am

    Må bare si, jeg likte egentlig veldig godt bildet før det ble redigert! Jeg tror at folk bare skal ta bilder slik de vil, og hvis de vil redigere dem, gå for det. Gjør det som gjør deg glad, og ikke vær oppmerksom på noen andre. Dessuten, hvis du ikke kan ta den, ikke oppvask den. Verden ville vært lykkeligere hvis vi valgte å være lykkelige. Og hvis folk tror at de store fotografene gjennom historien bare “spikret det” i kameraet, kjenner de ikke historien deres!

  38. Shellyf På juli 2, 2012 på 7: 50 pm

    Jeg er veldig takknemlig for talentet ditt Jodi. Selv om vi alle strever for å få det så nær perfekt som mulig i kameraet ... skjer det ikke alltid slik. Vennligst ignorere anti-action-tilhengerne.

  39. Jean i juli 3, 2012 på 1: 24 am

    Amazing!

  40. EFletch På september 11, 2012 på 4: 17 pm

    Som en veldig nybegynner aspirerende fotograf ante jeg egentlig ikke at etterbehandling kunne være så dramatisk. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg ikke vet dette ... Selv om folk alltid har fortalt meg at jeg har "øye" for komposisjon, føler jeg meg veldig skyldig i å gjøre til og med mindre endringer i etterbehandlingen. Etter å ha lest denne artikkelen og innsett i hvilken grad arbeidet mitt kunne forbedres ved å gjøre en innsats for å lære photoshop eller lysrom i tillegg til å forbedre mine "ut av kameraet" -bilder, føler jeg meg ikke så ille at mange av selv favorittbildene mine blir feil eksponert osv. Det er hyggelig å vite at mine selvoppfattede mangler sannsynligvis deles av en betydelig andel fotografer på alle ferdighetsnivåer. Takk, og jeg vil lese bloggen din regelmessig nå!

Legg igjen en kommentar

Du må være logget inn å poste en kommentar.

Type kategori

Seneste innlegg