Czy popełniasz błędy dotyczące znakowania wodnego zdjęć?

Kategorie

Produkty specjalne

watermark-600x399 Czy popełniasz błędy podczas dodawania znaków wodnych do zdjęć? Porady biznesowe Myśli MCP Porady dotyczące fotografii

Każda historia ma dwie strony lub więcej. Temat obrazu znaku wodnego ożywia fotografów.

Znak wodny, w dzisiejszych czasach, jest terminem używanym luźno do opisania:

  1. Branding twoich obrazów w subtelny sposób, na przykład na dole lub nawet na jednolitym pasku koloru z jednej strony obrazu.
  2. Oznaczanie solidnego logo i / lub praw autorskich na obrazie, niepokojącej części tematu. Znak wodny może być nieprzezroczysty, częściowo przezroczysty lub nawet wytłaczany.
  3. Cyfrowe oznaczenie obrazu prawami autorskimi, które w rzeczywistości nie są widoczne.

Najważniejsze pytanie dla fotografów brzmi: „czy na zdjęciach należy umieścić znak wodny, a jeśli tak, to jak?” W tym artykule mam na myśli pokazywanie swojego imienia i nazwiska, nazwy studia, informacji o prawach autorskich lub innych identyfikatorów na obrazach internetowych. Nie mam na myśli odbitek.

Głównymi powodami, dla których fotografowie dodają znak wodny lub markę do swoich zdjęć, są:

  • Ustanów prawa autorskie: To przekazuje innym nazwę właściciela praw autorskich i twórcy obrazu.
  • Branding: To pokazuje innym, kim jesteś i często gdzie mogą cię znaleźć i więcej twoich prac.
  • Ochrona: Umieszczony w niektórych widocznych obszarach zdjęcia utrudnia usunięcie, choć prawdopodobnie nie jest niemożliwy. Może to ograniczyć udostępnianie, ale może również utrudnić klientom pobranie obrazu internetowego i wydrukowanie go. Niektóre drukarki ignorują znak wodny i mimo to go drukują. Niektórzy klienci będą potrzebowali czasu na usunięcie jednego, jeśli nie będzie to trudne.
  • Reklama: Ponieważ jest faktem, że zdjęcia są udostępniane, a klienci będą chcieli publikować je w serwisach społecznościowych i za pośrednictwem wiadomości e-mail, równie dobrze możesz uzyskać korzyści reklamowe.
  • Zdemaskować złodziei: Przynajmniej jeśli dodasz swój znak wodny i markę w trudnym do usunięcia miejscu, jeśli klient drukuje z obrazu internetowego, będzie to oczywiste dla wszystkich.

W cyfrowym świecie, w którym żyjemy, na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Pinteresti inni, obrazy są udostępniane. Kiedy są udostępniane, jeśli oznaczysz swoje zdjęcia znakiem wodnym swoim imieniem i / lub adresem internetowym, jesteś uzyskanie kredytu i ekspozycji. Jeśli nie chcesz, aby zdjęcie unosiło się wokół, przypuszczam, że możesz otrzymać wiadomość z informacją o tym. Nie może przestać się dzielić, ale może sprawić, że stanie się to bardziej krępujące dla tych, którzy to robią.

Znając wszystkie powyższe, dlaczego mądry fotograf miałby pominąć dodawanie swoich praw autorskich, logo lub nazwy do obrazu? Zapytaliśmy i oto, czego się nauczyliśmy.

W takim razie dlaczego odważysz się pominąć znak wodny:

  • To rozprasza: Znaki wodne zakrywają ważne elementy zdjęcia. Rujnują istotę obrazu.
  • To jest aroganckie: W dyskusji z Katja Hentschel, profesjonalna fotografka z Berlina w Niemczech, wyjaśniła: „Myślę, że zdjęcia ze znakiem wodnym są rzadziej udostępniane. Myślę, że wysyłają wiadomość o lekkiej arogancji, mówiąc, że w żadnym wypadku nie może ona nigdzie wypływać bez właściwego odniesienia. Osobiście cieszę się, że moje zdjęcia są udostępniane i chociaż nigdy nie jest miło widzieć je bez uznania, nadal cieszę się, że ludzie je lubią, czuję się nimi zainspirowany i chcę się nimi podzielić ze znajomymi i obserwującymi. ”
  • Pokazuje pewność siebie fotografa: Katja stwierdziła, że ​​„nie dodając znaków wodnych do zdjęć, fotograf okazuje zaufanie do swojej pracy i stylu. Rozpoznaję fotografie moich ulubionych artystów, blogerów, fotografów, bez względu na stałe referencje ”.
  • Pozwala zabłysnąć zdjęciu (zdjęcia wyglądają lepiej bez tekstu): Jak wyjaśnił José Navarro w odpowiedzi na nasze pytanie na Facebooku, „powinieneś pomyśleć o nastroju, oczekiwaniach i prośbie o zaangażowanie, które zapewnia świetne zdjęcie… .nie brzydki znak wodny, który zajmuje ponad 60% obrazu”.

Teraz twoja kolej. Poinformuj nas, jeśli umieszczasz znak wodny i / lub markę na swoich zdjęciach. Jakie informacje dodajesz do swojego zdjęcia i gdzie je dodajesz? Czy uważasz, że najlepiej jest dodać swój „znak” lub go pominąć? Chcielibyśmy przeczytać, co myślisz w komentarzach poniżej.

Działania MCPA

Bez komentarza

  1. Ashley Lawton W styczniu 16, 2013 w 10: 18 am

    Tworzę znaki wodne na swoich zdjęciach, ale także obniżam jakość do użytku online. Miałem „kradzież” zdjęć znajomych i opublikowanie ich z nazwiskiem kogoś innego. Rozwinąłem przez to swoją działalność i nadal będę z niej korzystał. Nie zaznaczam znaku wodnego w miejscach, w których mogłoby to przeszkadzać w temacie. Zwykle stawiam go w rogu.

  2. Cassandra W styczniu 16, 2013 w 10: 26 am

    Inteligentny fotograf podejmie kroki, aby chronić swoją pracę, ale nie zrobi ogromnego HEYLOOKATME !!!! znak wodny zasłaniający większość obrazu. Ja i wszyscy fotografowie, których znam i z którymi pracuję, stwierdziliśmy, że prosta linia lub dwie linie tekstu na dole obrazu, być może z 20% przezroczystością, działają dobrze. Jest to na tyle oczywiste, że nie zostanie wydrukowane w renomowanym miejscu, takim jak CVS lub WalMart, i zachowa Twoje imię i nazwisko w przypadku udostępnienia.

  3. Sophie McAulay W styczniu 16, 2013 w 10: 28 am

    Zwykle umieszczam znaki wodne podczas publikowania zdjęć na moim blogu itp. I często zastanawiam się nad kwestiami omówionymi powyżej. Czy oznaczenie sprawi, że będę wyglądać na zdesperowanego / ukryje prawdziwy obraz / powstrzyma ludzi przed kradzieżą itp.? Wiem, że niestety nie powstrzyma to ludzi od kradzieży. Może to zrobić tylko ich własne sumienie. Moje znaki wodne są zwykle umieszczane w rogu, więc nie zasłaniają zbytnio rzeczywistego obrazu, ale oznacza to również, że każdy bezczelny złodziej może go po prostu wyciąć. Gdzie jest wola, jest sposób way Ale nigdy nie przykleiłbym znaku wodnego na całym obrazie, jest to bardzo rozpraszające i wygląda śmiesznie!

  4. Sandra Walace W styczniu 16, 2013 w 10: 38 am

    Zawsze się zastanawiam, w którym momencie zaczynasz dodawać znak wodny. Czy dzieje się tak tylko wtedy, gdy zaczynasz je sprzedawać, czy też włączasz firmę fotograficzną? Widziałem wielu fotografów-amatorów, w tym znaki wodne, i czasami zastanawiam się, czy jest to aroganckie, zakładając, że ludzie będą chcieli ukraść twoje zdjęcia. Jednocześnie jednak musisz chronić swoją pracę. Myślę, że nie ma idealnej odpowiedzi.

    • Sheryl W sierpniu 12, 2013 w 8: 43 pm

      Gdy sprzedasz zdjęcia lub zostaniesz opublikowany, tracisz status amatora. Profesjonalni fotografowie wydają dużo pieniędzy na swój sprzęt, tła, rekwizyty i czas na publikację i przygotowanie zdjęć, a ich produkt końcowy, zdjęcie, zdjęcie pamięci, nigdy nie powinno być narażone na szwank!

    • TRP we wrześniu 6, 2013 w 3: 37 pm

      Sam jestem fotografem-amatorem i umieszczałem zdjęcia na blogach bez dodawania znaku wodnego. Przynajmniej tak było, dopóki nie natknąłem się na jedno z opublikowanych zdjęć, które zostało użyte przez inną osobę, która przypisywała sobie autorstwo zdjęcia. Teraz dodaję znak wodny do każdego zdjęcia, które publikuję, nie dlatego, że jestem pełen siebie i myślę, że ktoś będzie chciał to zrobić, ale dlatego, że to się stało i po prostu staram się uważać, aby tak się nie stało to się powtórzy. Jak powiedziałeś, nie ma idealnej odpowiedzi, ale dla mnie chcę, aby moja praca była chroniona, więc dodaję znak wodny.

      • Jadeit w październiku 21, 2013 w 10: 50 pm

        Zgadzam się z tobą, ale innym powodem, dla którego chcę, aby wszystkie moje prace były oznaczone, jest to, że jestem całkiem nowy w biznesie i chciałbym przenieść moje zdjęcia na wyższy poziom. Każde zdjęcie z moim znakiem wodnym jest reklamą, więc na wszelki wypadek udostępnij!

      • Rafael W listopadzie 6, 2013 w 9: 23 pm

        Jestem również fotografem-amatorem i miałem dwa przypadki, w których ktoś używał jednego z moich zdjęć jako własnego. Od tego czasu używam małego znaku na rogu ramy. Chociaż większość moich zdjęć jest dość zła, ciężko pracuję i wydałem dużo $, aby je zdobyć

  5. Shannon W styczniu 16, 2013 w 10: 40 am

    Jestem wizażystką i robię wiele własnych zdjęć. Oznaczam znakiem wodnym wszystko, co publikuję, ponieważ praca na zdjęciu jest moja i jeśli zdjęcia zostaną udostępnione i wykorzystane przez innych, mogę to udowodnić. Moje znaki wodne są ustawione na 80% przezroczystości w całym obrazie - osobiście nie sądzę, aby to zbytnio umniejszało. W przeszłości moja praca została skradziona przez ludzi, którzy twierdzili, że jest to ich praca, więc teraz nie opublikuję niczego bez znaku wodnego.

  6. Tonya W styczniu 16, 2013 w 10: 41 am

    Nie znak wodny. Wydaje mi się, że nie mam nic przeciwko, jeśli są udostępniane, a tak czy inaczej, robię interesy, ponieważ ludzie pytają, kto zrobił te zdjęcia? Męczę się próbą obejrzenia ogromnych znaków wodnych na zdjęciach. Tracisz część piękna obrazu. Zdjęcia są po to, by się nimi dzielić, aby mówić o pięknie chwili uchwyconej w czasie, chcę, aby ten obraz poruszał ludzi i nie zwracał uwagi na fotografa, ale na fotografię!

    • Krystyna Argo W styczniu 18, 2013 w 3: 04 pm

      Cóż za delikatna równowaga, aby zobaczyć, jak cudowne dziecko i kruche życie motyla krzyżują się ze ścieżkami. Wspaniałe zdjęcie!

    • Abbi W kwietniu 28, 2013 w 1: 02 am

      Jestem fotografem na pełen etat - co oznacza, że ​​100% moich opłat za dom i zakupy pochodzi ze sprzedawanych przeze mnie zdjęć.Jeśli zamieszczam zdjęcie online na pinterest lub facebooku, co jest znane z usuwania metadanych i informacji o prawach autorskich, zawsze mieć znak wodny.

  7. Liz W styczniu 16, 2013 w 10: 53 am

    Dodam i będę nadal dodawać moje logo. Utrzymuję prostą czarno-białą i zmieniam krycie i raster lub mnożę, aby zmniejszyć zakłócenia. Robię to dość duże dla Internetu, ale mam wrażenie, że widz zna jego logo i może je docenić lub nie lubić, nawet mając logo. Nie sądzę, żeby logo zrobiło lub zniszczyło je dla widza, ale może utrudnić kradzież, choć nie jest to niemożliwe. Jednak tak naprawdę to właśnie o tym myślę. 🙂

  8. Bryona McCartneya W styczniu 16, 2013 w 11: 04 am

    Przykro mi, ale tak się składa, że ​​jestem profesjonalnym, pełnoetatowym, pracującym fotografem i nie ma nic aroganckiego w znakowaniu wodnym. To jest mój biznes. Jeśli umieszczam zdjęcie na Facebooku / Instagramie / Twitterze, nie robię tego dla altruistycznej „radości”, że ktoś udostępnił lub polubił mój obraz. Robię to, aby promować swoją pracę, wspierać moją markę i znajdować nowe firmy. Brak znaku wodnego na obrazach nie jest oznaką pewności siebie, to oznaka głupoty. Ludzie w mediach społecznościowych z radością udostępnią Twoje zdjęcia, ale jeśli nie dodasz znaku wodnego, nie spodziewaj się, że będą one zawierać jakiekolwiek uznanie dla fotografa, jest to wyjątek, a nie reguła. Gdy Twój obraz pojawi się bez kredytu, nikt nie będzie mógł wiedzieć, kto go stworzył. Irytuje mnie czytanie cytatów innych fotografów, sugerujących nowicjuszom i mniej doświadczonym fotografom, że coś jest nie tak z ochroną swojej pracy. Czy Picasso, Dali, Matisse i większość innych wielkich malarzy podpisali swoje dzieła, tak, podpisali. Dlaczego fotografia miałaby być inna. Gdybym zobaczył pracę Katji Hentschel gdzieś w Internecie bez znaku wodnego, założyłbym, że została nakręcona przez którąkolwiek z pozostałych tysięcy osób próbujących skopiować styl Terry'ego Richardsona.

    • Stacey Brok W styczniu 16, 2013 w 6: 01 pm

      Dobrze powiedziane Bryon…. Nie mogę się z tobą bardziej zgodzić.

    • Connie W styczniu 18, 2013 w 12: 12 pm

      Dziękuję za to Bryon, dobrze powiedziane. Całkowicie się zgadzam. To jest moje życie i to jest moja marka, którą promuję.

    • Lindsey W styczniu 18, 2013 w 8: 41 pm

      Zajmuję się malarstwem i innymi mediami artystycznymi oraz fotografem. Naprawdę zgadzam się z tym, co mówił Brian o artyście podpisującym swoje prace. W liceum, kiedy dużo pracowałem w ciemni i drukowałem, moi mentorzy zachęcali fotografa do podpisania (i datowania) swojej pracy. To prawda, zazwyczaj odnosiły się do tylnej strony zdjęcia. Będąc w tym cyfrowym świecie, w którym teraz żyjemy, jako artyści nie możemy tego zrobić (bez faktycznego drukowania zdjęcia). Więc co robimy? Znakujemy markę i znak wodny. Właściwie mam dwa różne logo, których używam. Mam jedno do zdjęć moich ludzi i jedno do zdjęć „wszystko inne” lub „artystyczne”. Utrzymuję je przeważnie małe, ze średnią przezroczystością i w najmniej rozpraszającym kącie fotografii. JEDNAK marka tylko dla celów mediów społecznościowych. Kiedy umieszczam album dla klienta na mojej stronie internetowej, nie umieszczam marki. Dzieje się tak, ponieważ kiedy / jeśli zdecydują się drukować, po prostu mają wydruk. Nie ma potrzeby znakowania, gdy już wiedzą, kto zrobił im zdjęcia i podpisali umowę, która jasno mówi o zastosowaniach i nadużyciach. Uważam, że w tym momencie to przesada. Zwłaszcza, że ​​kiedy kupują na mojej stronie, moje nazwisko jest wydrukowane na odwrocie zdjęcia (przeważnie nawet nie wiedzą). Po przeczytaniu tego artykułu znalazłem artykuł. Chodzi o prawa autorskie i czy fotograf musi je mieć. Załączę link, bo uważam, że to przyzwoita lektura i coś, co początkujący pewnie chcieliby wiedzieć. W skrócie mówi: „Z prawnego punktu widzenia nie jest to naprawdę konieczne. Jednak jest miło, jeśli chcesz, aby Twoje imię i nazwisko tam się ujawniały. ”?? Po prostu wiem, że tak jak powiedział wcześniej Brian, jestem biznesem. Nie jestem już tylko osobą, która robi zdjęcia dla przyjemności. Chcę promować i zyskiwać uznanie za moją ciężką pracę i wysiłki. Z punktu widzenia artysty i biznesmena to dobry ruch. W ten sposób, jeśli przyciągniesz uwagę czasopisma itp., A oni chcą opublikować niezaznaczoną wersję Twojego zdjęcia, to całkowicie według własnego uznania zdecydujesz się to zrobić, widząc, że uznają Twoją pracę, jeśli są legalną firmą. Jeśli ktoś zdecyduje się umieścić tam zdjęcie bez swojego nazwiska, ponieważ uważa, że ​​opinia publiczna powinna być w stanie rozpoznać jego właściciela, cóż ”_Myślę, że jest to trochę przyznane i naiwne, chyba że jesteś Ansel Adams lub Anne Geddes (która właściwie w rzeczywistości nadal marki, chociaż większość ludzi wyraźnie zna jej pracę.) Moja opinia z szacunkiem; uczyń go czystym, zmniejsz go, ale nadaj mu swój charakter ”_ wykonałeś pracę, więc posiadaj to!

    • Wendy W styczniu 18, 2013 w 11: 45 pm

      Bryon, nie robisz nic, aby rozwiać pogląd, że ludzie ze znakiem wodnym są aroganccy. Możesz przekazać swój punkt widzenia bez uciekania się do wyzwisk, np. „To oznaka głupoty”. Czy więc każdy, kto ma dla ciebie inną perspektywę, jest „głupi” ???

    • Mark W marcu 18, 2013 w 8: 42 pm

      Całkowicie zgadzam się z twoim stanowiskiem. Obrazy ze znakiem wodnym to świetny sposób na pokazanie swojej marki i ochronę Twojej pracy, ale wszyscy wiemy, że nie powstrzyma to całkowicie nikczemnych ludzi. Znaki wodne mogą być wycinane i dodawane przez każdego. Wszystko, co robią znaki wodne, to uczciwość uczciwych ludzi.

    • betyna W maju 8, 2013 w 12: 23 pm

      O MÓJ BOŻE…. Dziękuję bardzo; Chcę oznaczyć znakiem wodnym swoją pracę, dopóki nie przeczytam twojego postu. Jeszcze raz bardzo dziękuję!

    • Czeski W sierpniu 21, 2013 w 1: 27 pm

      Cześć Byron, właśnie przeczytałem twoje komentarze i nie mogę się z tobą bardziej zgodzić. Niedawno zalogowałem się na moim Facebooku i jak myślisz, co widziałem? Jedno z moich zdjęć opublikowanych bez znaków wodnych. Obraz został zniekształcony z powodu okropnej próby usunięcia znaku wodnego, mimo że został skradziony. Tak, cieszę się, że ludzie lubią moją pracę do tego stopnia, że ​​chcą się nią podzielić, ale fotografowi nie przyznano żadnego uznania. (Oczywiście wskoczyłem i odebrałem tę pracę). Profesjonalna fotografia wymaga poważnych inwestycji, poświęcenia, a dla osób pracujących na pełny etat wiele godzin poza domem. Brak ochrony źródła dochodu to… no wiesz.

    • Kylie W listopadzie 2, 2013 w 8: 32 pm

      Dobrze powiedziane! 🙂 Ostatnią rzeczą, jaką chciałbym zrobić jako amator, jest wyglądanie na aroganckiego, ale chcę, aby moje imię było widoczne. Dlaczego poczucie winy musi być powiązane ze wszystkim, co robimy! Jeśli poświęcasz swój czas na obraz i nie chcesz, aby został skradziony, możesz dodać znak wodny…

    • Vin Weathermona W marcu 16, 2014 w 4: 14 pm

      Twój argument za znakiem wodnym i porównanie go z podpisaniem dzieła przez Picassa jest całkowicie nieistotny. Należy podpisać swoje odciski; na macie wokół obrazu, a nie gigantyczne bloki tekstu nałożone na wydruk. Dlaczego, do licha, miałbyś chcieć, aby Twoje portfolio internetowe wyglądało gorzej niż galeria, w której wiszą Twoje wydruki? Myślisz, że Twoi klienci kupują od Ciebie prace ze względu na Twoje znaki wodne? Założę się, że to dlatego, że Twoi klienci doceniają Twoją pracę i promują Cię. Twój marketing na Facebooku nie potrzebuje logo; Twoje zdjęcia prowadzą do Twojej strony FB. Jeśli dużo sprzedajesz zdjęcia dzieci, przypuszczam, że Twoje logo nie zaszkodzi ... ale jeśli sprzedajesz dzieła sztuki, strzeliłbyś sobie w stopę, aby zepsuć swoją pracę znakiem wodnym, który tak naprawdę tam nie pasuje. Przywołałeś Katję Hentschel…http://www.katjahentschel.com/ Nie widzę znaków wodnych na żadnej z jej prac.

    • Christie W maju 10, 2015 w 9: 09 pm

      Masz całkowitą rację… Nie mogę się bardziej zgodzić !!!! 🙂

  9. Debbie W styczniu 16, 2013 w 11: 23 am

    Mam szalone pytanie ... jeśli dodajesz znak wodny do twojego zdjęcia. Czy zapisujesz 2 kopie, jedną ze znakiem wodnym, a drugą bez znaku wodnego, w obudowie, którą chcesz wydrukować lub samodzielnie wysadzić? A może po prostu drukujesz lub powiększasz zdjęcie ze swoim znakiem wodnym? Dziękuję Ci

    • Teresa W styczniu 16, 2013 w 12: 10 pm

      W rzeczywistości zapisuję trzy kopie: oryginał prosto z aparatu, poprawioną wersję ze znakiem wodnym i poprawioną wersję bez znaku wodnego.

    • Karolina W styczniu 16, 2013 w 3: 18 pm

      Absolutnie zapisuję obraz ze znakiem wodnym osobno. Tworzę specjalny folder na pliki WEB i odpowiednio zmieniam rozmiar, wyostrzam i znak wodny.

  10. Barbara Szallue W styczniu 16, 2013 w 11: 44 am

    Robię znak wodny na swoich zdjęciach na dole. Nie wydaje mi się, żeby to była arogancja, bardziej niż arogancki artysta podpisujący obraz, czy pisarz posługujący się by-line. W rzeczywistości nienawidzę, gdy widzę piękne zdjęcie wisi gdzieś lub gdzieś wydrukowane bez wskazania, kto je zrobił.

    • Carole W styczniu 17, 2013 w 4: 12 am

      Nienawidzę też oglądać niewymienionych zdjęć. Po znalezieniu kilku moich zdjęć na blogach tumblr zacząłem zmieniać rozmiar i dodawać znak wodny, aby ludzie wiedzieli, skąd pochodzą. Ochrona twojej pracy nie jest arogancka, to zdrowy rozsądek.

    • Marta Hamilton W styczniu 18, 2013 w 1: 30 pm

      Zgadzam się Barbara. Byłem sfrustrowany na widok fotografa, gdy widzę piękne ujęcie w magazynie, tak jak ostatnio, bez żadnego uznania. Nienawidzę kradzieży, która ma miejsce.

    • Nate w grudniu 13, 2013 w 11: 11 am

      Ja też lubię widzieć znak wodny w rogu zdjęcia. 1, Pokazuje mi, że fotograf traktuje fotografię i siebie poważnie. 2, mogę wtedy wyśledzić Fotografa, aby zobaczyć więcej jego prac, jeśli podoba mi się to, co widzę Dodane do tego, może dość często dodać do zdjęcia, jeśli logo jest dobrze zaprojektowane i dobrze dodane.Nie jestem fanem wielkich znaków wodnych na środku obrazu. Jeśli masz zamiar to zrobić, po co w ogóle zawracać sobie głowę publikowaniem tego? Chociaż rozumiem potrzebę / chęć ochrony twojej pracy, Nate

  11. Sara Walentyna W styczniu 16, 2013 w 11: 56 am

    Hej, jestem profesjonalnym fotografem na pełny etat od 10 lat. Od jakiegoś czasu oznaczam swoje obrazy znakiem wodnym, myśląc, że zapobiegnie to kradzieży moich zdjęć. Kiedy mój klient wymyślił kartę, którą mógł wysłać do wszystkich swoich klientów, i ukradł ją z mojej strony internetowej, na której wciąż był znak wodny! Dodatkowo jakość obrazu była słaba. Byłem co najmniej upokorzony. To, że nieznajomy kradnie twoje rzeczy, to zupełnie inna sprawa, kiedy znasz osobę, która je zabrała. To było w połowie na poziomie 50%. Więc to pomaga, a potem nie pomaga, ale przez większość czasu pomaga… a jeśli umieścisz go na dole, ludzie będą mogli go pobrać i wyciąć. Myślę, że jest to ogromny wybór dla fotografa.

    • Krystyna Argo W styczniu 18, 2013 w 3: 05 pm

      Fuj. Świetna rada na temat znaku wodnego i byłby to niezły komplement dla twojej pracy, gdyby poprosili o pozwolenie. Postaram się mieć jasną komunikację z moimi klientami dzięki Twojemu wpisowi. Dzięki!

    • Morgann W W marcu 8, 2013 w 12: 51 pm

      Zdecydowanie zgadzam się, że nie odkładam go w kąt, ponieważ można go wyciąć i było to robione wiele razy. Jako artysta to prawda. Nasz branding to wielka sprawa i jako grafik wiem, jak ważne jest, aby branding stał się znany i powiązany z naszymi obrazami, gdy ludzie widzą, dlatego ludzie wiedzą, czego szukać, więc znak wodny spełnia podwójną rolę w pokazaniu artysty jako ochrona sztuki, w zależności od rodzaju znaku wodnego, ponieważ tak wielu po prostu umieściło na nim jakąś kroplę. Projektuję logo i tak dalej, aby je nosić, jeśli ludzie zdecydują się to zrobić, lub umieszczam znak wodny na obrazie, co pomaga w walce z matowymi photoshopperami, którzy żyją po to, by kraść.

  12. LeiShell W styczniu 16, 2013 w 12: 23 pm

    Tworzę znaki wodne udostępniane w Internecie. Pomaga mojej firmie i tworzy branding. Jednak nigdy nie robię tego, gdy zasłania to zdjęcie. A dla klientów nie oznaczam ich zdjęć znakiem wodnym, jeśli kupią płytę o wysokiej rozdzielczości, ponieważ chcę, aby drukowali z łatwością, a jeśli kochają swoje zdjęcia, będą mnie promować lepiej niż ja. Nie sądzę, żeby znak wodny był arogancki, ale jestem dumny ze swojej pracy. Stworzenie pięknego obrazu zajmuje wiele godzin i formy sztuki. Nie chciałbym, żeby moja praca krążyła po sieci bez odrobiny uznania mojej ciężkiej pracy. Nadal jednak uważam, że zdjęcie powinno się wyróżniać, a nie znak wodny. Ciekawa dyskusja :)

  13. Ashley Renz W styczniu 16, 2013 w 1: 13 pm

    Zawsze używam znaku wodnego, zwykle na środku w 50%, chyba że przeszkadza w temacie. Jednak ostatnio zrobiłem sesję do rodzinnych świątecznych zdjęć. Opublikowałem kilka próbek ze swoim znakiem wodnym na mojej stronie biznesowej na Facebooku i ktoś, kto nie był fanem, ale raczej przyjacielem znajomego, który „polubił” moją stronę, skopiował moje zdjęcie, wyciął znak wodny, zrobił kolaż z zrobiła zdjęcie i umieściła kolaż na ścianie tej przyjaciółki, mówiąc, że zdjęcia są takie same! (Nie były, jej modelki były w innej pozie, w innym sezonie i zupełnie w innym miejscu. Jedyne podobieństwo polegało na tym, że nasze obiekty były na mostach.) Byłem ŻYWY, że ktoś by to zrobił! Nadal nawet nie rozumiem punktu widzenia tej osoby. Nigdy nie widziałem jej pracy i wcale jej nie znałem. To było po prostu denerwujące na wiele sposobów, gdy patrzyłem, jak moja praca jest lekceważona, a wspomnienia moich klientów zostały skradzione i pocięte, aby jakiś amator mógł coś powiedzieć, ale nadal używam znaku wodnego, ponieważ nie można ryzykować zbyt wiele.

  14. Brad Hardin W styczniu 16, 2013 w 1: 25 pm

    Czy Picasso, Dali lub Matisse umieścili ogromne okropne podpisy na połowie swojego obrazu? Znak wodny jest całkowicie akceptowalny, ale ogromne znaki wodne, które najpierw zwracają na niego uwagę, a drugi obraz, są całkowicie samoobsługowe i skoncentrowane na sobie. JMO

    • Rona Hildebranda W styczniu 18, 2013 w 11: 18 am

      Myślę, że porównujesz jabłka i pomarańcze, Brad. Artyści sprzed Internetu nie musieli chronić się przed pobraniem ich zdjęcia, wycięciem znaku wodnego, a następnie używaniem go przeciwko prawom autorskim. Nie było to duże zagrożenie, że ktoś mógłby ukraść ich płótno, wyciąć ich podpis i użyć go gdzie indziej. Musieli tylko zidentyfikować swoją pracę, a mały, dyskretny podpis w rogu zrobił wszystko, co było konieczne.

  15. Leslie W styczniu 16, 2013 w 1: 31 pm

    Kiedy publikuję obrazy w Internecie, umieszczam na nich znak wodny logo mojej marki. Robię je również jako mniejsze obrazy o niskiej rozdzielczości, aby spróbować zmniejszyć drukowanie i niewłaściwe użycie. Umieściłem swój znak wodny na górze lub na dole obrazu. Wiem, że ktoś prawdopodobnie może czasami łatwo to wyciąć, ale wymagałoby to trochę pracy. Nie jest to głupie, ale sprawia, że ​​czuję się lepiej, a 9 razy na 10 ludzie z tym nie zadzierają.

  16. Eryk Flak W styczniu 16, 2013 w 2: 13 pm

    W swojej pracy używam niezwykle subtelnego znaku wodnego. Tak subtelny, że często trzeba na niego patrzeć, żeby go zobaczyć, a ja staram się umieścić go w miejscu, które nie przeszkadza obiektowi, ale nie da się go po prostu wyciąć. Oznaczam również cyfrowo znak wodny na plik. I nie przesyłam niczego w pełnym rozmiarze. Jeśli chodzi o prace innych ludzi, nie mam nic przeciwko brandingowi, ale ogólne znaki wodne, takie jak gigantyczny „X” przez środek obrazu, psują go.

  17. Suez W styczniu 16, 2013 w 2: 15 pm

    Właśnie zaczynam dodawać znaki wodne do wszystkich moich zdjęć, które publikuję online. Zrobiłem starsze zdjęcie, które nie było oznaczone znakiem wodnym i zostało opublikowane przez kogoś innego z dołączonymi fałszywymi informacjami. Firma opublikowała ją następnie iw ciągu kilku godzin została udostępniona wraz ze wszystkimi błędnymi informacjami ponad 10,000 XNUMX osób. Wtedy wiedziałem, że muszę zacząć się upewnić, że opublikowane zdjęcia mają mój znak wodny.

  18. Andrea W styczniu 16, 2013 w 4: 25 pm

    Wcześniej nie robiłem znaku wodnego, po prostu dlatego, że w mojej firmie fotograficznej i tak przekazuję klientowi prawa autorskie do wszystkich zdjęć. Więc zdjęcia, które zamieściłem na Facebooku, po co dodawać prawa autorskie? Facebook to witryna umożliwiająca udostępnianie… wszelkie opublikowane zdjęcia, które moim zdaniem powinny zostać udostępnione. Zacząłem od czasu do czasu dodawać znak wodny… ale to tylko w celach reklamowych.

  19. Iana Aberlego W styczniu 16, 2013 w 4: 41 pm

    Trey Ratcliff, artysta stojący za StuckInCustoms.com, niedawno napisał na ten temat pod adresem https://plus.google.com/+TreyRatcliff/posts/UTKKo5Su6Rj. W poście Treysa jest ponad 400 komentarzy, więc polecam je przeczytać. Zawsze jestem rozdarty w tej kwestii. Zgadzam się, że mogą być brzydkie i łatwo je wyciąć, ale także dodatkowy wysiłek związany z utrzymaniem wielu kopii. Widziałem, jak ludzie próbowali nawet wyskoczyć (słabo, mogę dodać) znak wodny. Niedawno (mniej niż 2 tygodnie temu) korzystałem z niektórych obrazów w wielu witrynach, w których wycięto znak wodny. Wtedy dzisiaj ktoś skontaktował się ze mną na Facebooku, aby sprawdzić, czy jej zdjęcie pochodzi ode mnie, ponieważ nie mogła odczytać nazwy firmy lub osoby na znaku wodnym. Lucky, rozpoznałem to i byłem w stanie jej pomóc, ale ta osoba nadal prawie straciła umowę licencyjną, nawet na znak wodny. Kiedyś Digimarc był w Photoshopie do umieszczania cyfrowych znaków wodnych na twoim obrazie. Czy ktoś z tego korzystał lub nadal z niego korzysta?

  20. deb W styczniu 16, 2013 w 5: 28 pm

    Tworzę znaki wodne na swoich obrazach i uważam, że to niesamowity sposób na ograniczenie procesu kradzieży obrazów. Nie umieszczam też wielu zdjęć wykonanych w ramach sesji, ponieważ klienci UWIELBIAJĄ to widzieć / słyszeć reakcje innych, którzy je widzą… Świat komputerów bierze to i mnoży… TERAZ potencjalny klient jest mniej prawdopodobny aby kupić wiele zdjęć… ponieważ otrzymali już odpowiedź, której szukali, za darmo, kiedy zdjęcia są przesyłane. Zwykle używam znaku wodnego zgodnie z tym, do czego obrazy są używane… Zdjęcia seniorów… Zdjęcia rodzinne i wesela Zrobiłbym Mniejszy znak wodny… Prace komercyjne… Zwykle robię Większy znak wodny… Pomogło mi… Lokalny fotograf zrobił moje zdjęcia i zachowywał się tak, jakby były zrobione przez niego… oczywiście, że ich nie znak wodny… nauczyłem się lekcja na własnej skórze.

  21. Anna Marie W styczniu 16, 2013 w 6: 40 pm

    Jako hobbysta, który ma nadzieję, że pewnego dnia stanie się zawodowym fotografem, spędziłem dużo czasu, borykając się z tym pytaniem. Powodem, dla którego dołączyłem do FB dawno temu, było udostępnianie zdjęć moich dzieci znajomym i rodzinie. E-mail po prostu nie działał, kiedy byłem znany z robienia 1200 zdjęć moich dzieci dziennie, a załadowanie 3 zdjęć do wiadomości e-mail i wysłanie do dziadków zajmuje nawet godzinę. wł. zacząłem dodawać znaki wodne do moich zdjęć… z kilku powodów. Jedną z nich jest to, że mam teściów, którzy drukują każde udostępniane przeze mnie zdjęcie i wysyłają kopie każdemu, kogo znają, a znak wodny może z biegiem czasu dać wszystkim innym znajomym i rodzinie możliwość dowiedzenia się, jakie dzieci są na zdjęciach. Nie sprawiam jednak, że znak rzuca się w oczy na zdjęcie. Mam również nadzieję, że innym osobom, które „kradną” lub przypisują sobie zasługi, znak wodny przypomni, że zostało zrobione przez kogoś innego. Zmagam się z decyzją o znaku wodnym, gdy udostępniam obrazy przeznaczone wyłącznie do udostępniania dla rodziny i przyjaciół… bez względu na to, czy są to migawki, które nie są w pełni edytowane, itp.… nie są przeznaczone do profesjonalnego kalibru, który chcę przedstawiać, kiedy założyłem firmę. Ale nadal mam nadzieję, że znak wodny może zmniejszyć czyjąś chęć skopiowania / udostępnienia obrazu. W końcu… jest kilka migawek, których nie znak wodny, ale resztę robię. Poświęciłem czas i wysiłek, aby stworzyć obraz i edytować go. Gdybym był malarzem lub pisarzem, nikt nie kwestionowałby faktu, że moje imię jest umieszczone na produkcie końcowym, który jest drukowany, aby świat mógł go zobaczyć. Dlaczego fotografia miałaby być inna?

  22. Mark Reese W styczniu 16, 2013 w 8: 02 pm

    Cześć. Jestem amatorem fotografem przyrody. Znakiem wodnym są również moje zdjęcia. Zgadzam się z tym, co podzielił się Bryon. Każdy wielki artysta, który kiedykolwiek podniósł pędzel, by stworzyć arcydzieło, podpisał swoje dzieło. My jako fotografowie też jesteśmy artystami. Ja staram się zachować dwie kopie, więc jedną zaznaczam znakiem wodnym i zachowuję oryginał w pliku. U mnie dobrze działa róg lub mały typ na dole. Nigdy nie używam znaku wodnego na obrazie, ponieważ moim zdaniem zrujnowałoby to obraz, nad którym tak ciężko pracowałeś, aby pokazać innym. Ale po raz kolejny zależy to od uznania fotografa.

  23. Sharon W styczniu 16, 2013 w 8: 30 pm

    W przypadku profesjonalnych fotografów, jeśli publikują w Internecie prace klientów portretowych, uważam, że niedopuszczanie do znaku wodnego jest nieodpowiedzialne. Zdarza się kradzież! Znak wodny nie jest głupi, ale może powstrzymać pracę klienta przed trafieniem w niepożądane miejsca. W przypadku prac redakcyjnych, to jest osobiste preferencje. Czasami zaznaczam, czasami nie, jeśli fotograf jest tylko hobbystą i / lub praca nie jest pracą klienta, to znowu osobiste preferencje. W ogóle unikam umieszczania zbyt dużej ilości mojej pracy w Internecie.

  24. Andrey W styczniu 16, 2013 w 11: 30 pm

    Jeśli nie chcesz, aby Twoje zdjęcia zostały skradzione, w ogóle nie przesyłaj ich do Internetu. Usunięcie znaku wodnego z dowolnego obrazu cyfrowego nie stanowi teraz problemu. Zwykle podpisuję swoje zdjęcia małym znakiem wodnym kierującym do mojej witryny z 25% kryciem tylko po to, aby się promować. Ale jeśli znajdę swoją pracę w internecie, a czasami tak się dzieje, po prostu próbuję poniżej skomentować, że jestem autorem. Zwykle w głębi siebie cieszę się, że ludzie kradną moje zdjęcia, a to oznacza, że ​​zdjęcia nie są złe, a ludzie chcą je mieć 🙂 Oczywiście publikuję zdjęcia nie większe niż 1200px.

    • Josh W kwietniu 25, 2013 w 6: 44 pm

      Jestem na tej samej łodzi. Po prostu umieść znak wodny w dolnej połowie zdjęcia wskazującego moją stronę internetową, a następnie utrzymuj ją w niskiej rozdzielczości do użytku w Internecie.Jeśli zostanie użyty bez mojego upoważnienia, nie będzie to duże cofnięcie. Może jest inaczej, jeśli to biznes. I zawsze szanowałem zdjęcia ze znakiem wodnym. To daje kredyt, który nam się należy.

  25. Rebekah W styczniu 18, 2013 w 11: 28 am

    Mniej więcej w ciągu ostatniego roku zacząłem umieszczać znaki wodne na wszystkich zdjęciach, które robię profesjonalnie, ale nie umieszczam znaków wodnych na swoich osobistych zdjęciach, nawet jeśli udostępniam je na moim blogu lub Facebooku. Boże! Nie miałbym czasu na to wszystko, nawet gdybym chciał. Rozmiar i typ znaku wodnego, który dodam, różni się od uproszczonej wersji mojego logo do adresu witryny biz, aby kierować ludzi tam, gdzie mają iść. Czasami zaznaczam to lekko nad tematem, a czasami odsuwam. Używam znaku wodnego zarówno do ochrony, jak i do celów marketingowych. I w końcu nauczyłem się zmieniać rozmiar zdjęć, które publikuję! To zajęło mi całą wieczność, zanim dowiedziałem się, że jestem zbyt hojny w tym, co publikowałem.

  26. Nina W styczniu 18, 2013 w 11: 31 am

    Zawsze znak wodny, ale w gustowny, dyskretny sposób. Fotografuję, żeby zebrać pieniądze na cele charytatywne, a kiedy moja praca zostaje skradziona, dzieci są okradane z dobrodziejstw obrazu. Smutne, że jest to konieczne, ale nie ma to nic wspólnego z ego, tylko wysiłkiem, aby chronić pracę. Wydaje mi się, że znak wodny stawia go w lepszej sytuacji również w przypadku argumentowania o naruszeniu praw autorskich.

  27. Jodi W styczniu 18, 2013 w 11: 38 am

    Pytanie… czy wszyscy, którzy dodają znaki wodne do swoich zdjęć, robią to tylko w mediach społecznościowych lub na swoich stronach internetowych, czy też w obu? Znakiem wodnym moje obrazy są w mediach społecznościowych, ale nie przeskoczyłem do każdego obrazu na mojej stronie internetowej. Zastanawiam się, jak to wygląda dla osób przeglądających moją witrynę. Jakieś opinie? Dzięki!

  28. Penelopa W styczniu 18, 2013 w 11: 41 am

    Robię znak wodny, a to dlatego, że większość moich zdjęć przedstawia moje dzieci. Nie sądzę, że moja praca jest tak niesamowita, że ​​każdy chce ją ukraść, myślę, że jest wielu leniwych, którzy nie robią jednak własnych zdjęć i szukają kradzieży zdjęć online na blogi lub artykuły lub na Facebooku kradzież zdjęć (i prac pisemnych) jest powszechna.

  29. Ronald W styczniu 18, 2013 w 12: 22 pm

    Używałem różnych stylów znaków wodnych, cyfrowych i elektronicznych, wiem, że to psuje obraz lub odbiera istocie. Słyszałem te komentarze od lat i od niektórych „w szczególności fotografów”, co prowadzi mnie do przekonania, że ​​gdybym nie oznaczył znaku wodnego, znalazłbym je gdzie indziej pod czyimś imieniem. Ale są pewne sztuczki, które sprawiają, że znak wodny staje się problemem, któremu należy zapobiec kradzież. Po pierwsze, jeśli znak wodny znajduje się w miejscu, w którym występują zmiany koloru i różne zmiany odcienia, to utrudnia to jego usunięcie, drugą sztuczką jest kolor znaku wodnego, nadając znakowi wodnemu kolor inny niż czerwony (najłatwiejszy do usuń, to spowodujesz uszkodzenie obrazu, jeśli go usuniesz. Przesyłam również moje obrazy z 25% oryginalnych pikseli.Ale jest jeszcze ważniejszy powód, aby go dodać znakiem wodnym, w Stanach Zjednoczonych prawa autorskie są ustalane, gdy dzieło jest produkowany lub gdy praca jest publikowana, a prawa autorskie są identyfikowane następująco Œ © Ron Palmer photography 2013, z załączonym rokiem określa rok prawa autorskiego, teraz nie jest to głupi dowód, ale działa odstraszająco, a jeśli mogą znaleźć łatwiejszy obrazek, aby ukraść taki bez znaku wodnego.

  30. kwiecień W styczniu 18, 2013 w 1: 17 pm

    Robię znak wodny na swoich obrazach. Jednak jest coraz mniejszy. Nie chcę, żeby to odciągało moją uwagę od pracy, ale chcę, żeby było tam głównie w celach reklamowych. Wiem, że można je ukraść. Używam koloru białego lub szarego i staram się umieścić go w większości niepozornych miejsc. Niektóre obrazy mogą być oznaczone znakiem wodnym, aby można je było zobaczyć na zdjęciu profilowym. Na przykład, kiedy wykonuję program dla starszych przedstawicieli, prawdopodobnie zrobię parę, w której znak wodny będzie widoczny w profilu. Ale może nie, zobaczymy!

  31. Marta Hamilton W styczniu 18, 2013 w 1: 22 pm

    Dodaję prawa autorskie w słabym odcieniu, w miejscu, które nie odwraca uwagi od zdjęcia. Miałem zdjęcia używane na stronie internetowej bez kredytu i używane i sprzedawane jako dzieło tej osoby. Nienawidzę tego. Ciężko pracuję nad swoimi zdjęciami i wydaje dużo pieniędzy. Zasługuję na uznanie!

  32. Krystyna Argo W styczniu 18, 2013 w 2: 58 pm

    Uważam, że fotografia to sztuka i osobiście lubię zobaczyć, kto zrobił zdjęcia, więc znak wodny! Lubię też chronić inwestycję mojego klienta, zapłacili za zdjęcia, więc dlaczego miałbym pozwolić każdemu na facebooku mieć to za darmo, a nie im? Teraz, dla kogoś takiego jak klientka pani Valentine… tak! Przepraszam za to, to mógł być niezły komplement. Aby obejść ten problem, pobieram wyższą opłatę za sesję z góry i dołączam płytę CD bez znaku wodnego, aby mieli swobodę drukowania. W przyszłości zapytam, czy byliby tak uprzejmi, gdyby zawarli moje imię i nazwisko w ramach grzeczności. Dzięki za wszystkie komentarze, sporo się nauczyłem!

  33. Lynn McCann W styczniu 19, 2013 w 10: 23 am

    Z zainteresowaniem przeczytałem powyższy artykuł. Pracuję w jednym z tych sklepów z pudełkami, w których staramy się chronić prawa autorskie fotografów. Odkryłem, że podczas gdy niektórzy fotografowie poświęcają czas na dodanie znaku wodnego, większość tego nie robi. Brak znaku wodnego w opinii niektórych klientów oznacza, że ​​mogą po prostu drukować, co chcą, bez zgody fotografa na prawa autorskie. Bardzo się denerwują, gdy otrzymują inne informacje. Z drugiej strony obwiniam fotografów, że nie dołączają publikacji do swoich prac, jeśli pozwalają na wykonanie odbitek. Nie mów ludziom, że mogą iść do ****** i drukować, co chcą - potrzebujemy tego na piśmie! Prosty plik jpg na płycie z wydawnictwem oszczędziłby wielu przykrych uczuć.

  34. Marka Matthewsa W lutym 19, 2013 w 9: 39 am

    Istnieje sposób na zabezpieczenie praw autorskich do zdjęć - możesz ustawić metadane w aparacie lub w lightroomie itp., Aby pokazać swoje prawa autorskie osadzone w pliku. Nie musisz używać znaku wodnego, aby chronić swoje obrazy. A co jeśli używasz znaków wodnych do promocji swojej firmy i szukania nowych klientów? Czy znasz swoje prawa? A jeśli jesteś fotografem muzycznym, zrobisz zdjęcie muzykowi, umieścisz swój znak wodny na obrazie i opublikujesz? Czy poprosiłeś muzyka o podpisanie formularza wydania? Mówię to tylko dlatego, że w niektórych krajach, jeśli robisz komuś zdjęcie w przestrzeni publicznej, a następnie wykorzystujesz je do celów komercyjnych (takich jak promowanie swojej firmy, np. Używanie znaku wodnego), naruszasz prawa tej osoby, a oni mają podstawy do wniesienia oskarżenia, ponieważ używasz ich zdjęcia bez ich zgody do promowania własnych korzyści handlowych… Każdy prawnik zajmujący się prawami autorskimi w firmie, który może to rozwinąć ??? Kiedyś chroniłem moje obrazy prawami autorskimi, teraz tego nie robię, myślenie, że jesteś TAK DOBRY, że musisz oznaczyć swoją pracę znakiem wodnym, jest absolutnie absurdalne i żałosne. WIESZ, że go wziąłeś, masz DOWÓD, czym masz się martwić, gdy ktoś ukradnie twoją pracę? Ile pieniędzy zarobi na tobie kiepski biznes? Prawdopodobnie niewiele i możesz zobaczyć, jak biznes się rozpada w ciągu kilku miesięcy, ponieważ schrzanili. Jeśli chodzi o reklamy, każdego dnia robione są i publikowane miliony zdjęć. To bezwzględna branża, umowa !! Potrzebujesz grubej skóry i musisz pozostać wiernym swoim przekonaniom jako fotograf, w przeciwnym razie nikt Cię nie zarezerwuje (i nie stanie się tak, ponieważ Twój znak wodny nie jest wystarczająco duży!).

  35. Irka Janka W marcu 1, 2013 w 2: 19 pm

    Szczerze mówiąc, nie widzę powodu, aby nie znak wodny swojej pracy. Katja przyznaje kilka ważnych punktów za brak marki twoich zdjęć, ale jeśli ktoś zainspiruje się twoimi zdjęciami, udostępni je bez próbowania uznania za twoją pracę (subtelny znak wodny, ponieważ twój podpis nie powinien ich powstrzymywać). Prawie nie widzę żadnego artysty robiącego świetne zdjęcie i mordującego go jakimś brzydkim znakiem wodnym. Jeśli chodzi o profesjonalnych fotografów, dowód znaku wodnego rozdawany potencjalnym klientom to świetny sposób na ochronę przed kradzieżą. Tak mocno wierzę w znak wodny, że napisałem nawet DARMOWĄ aplikację, która pozwala każdemu na umieszczenie znaku wodnego na swoich zdjęciach ( http://www.customdworks.com/phHelper.aspx), sposób nanoszenia znaku wodnego bez odrywania obrazu to inna sprawa. Podsumowując, jeśli zrobisz to dobrze, moim zdaniem znak wodny jest czymś, co należy zrobić. Czy ktoś myśli, że Van Gogh niszczył swoje obrazy, podpisując je?

  36. Kenny Fremer W marcu 10, 2013 w 7: 21 am

    Czy osoba może dodać znak wodny do zdjęć, których nawet nie zrobił. nie mówić o zdjęciu zrobionym przez kogoś innego i prosi o pozwolenie .. osoba, która robi publiczne zdjęcia, takie jak reklamy i magazyny, i umieszcza je jako własne. nie mogę uwierzyć to jest poprawne. dzięki kenny

  37. RK W kwietniu 9, 2013 w 10: 24 am

    Zastanawiałem się, czy zastosować znak wodny, czy nie, i zdecydowałem, że nie. Ostatecznie zdecydowałem się zrobić po przeczytaniu tego postu i odpowiedziach, aby opublikować obrazy w małym rozmiarze, stosunkowo małym (821 x 544 przy 150 dp). Zaraz uruchomię własną witrynę internetową i naprawdę chcę, aby odwiedzający mieli przyjemne wrażenia z oglądania. Myślę, że jest to bardzo ważne w dzisiejszym świecie, w którym stale widzimy obrazy w całym Internecie. W celu reklamowym bardziej niż cokolwiek innego zaznaczę osobny specjalny obraz w rogu w rogu sieci społecznościowych, nawet jeśli można go łatwo usunąć.

  38. Teksas Czw Krok W kwietniu 20, 2013 w 2: 39 am

    Myślę, że to zależy od uznania fotografów. Lubię znak wodny w rogu przy bardzo niskim kryciu. Niedawno klient wyciął moje znaki wodne na utworzonym przez siebie kolażu. Byłem trochę zirytowany, ponieważ zrobiłem ich sesję z absurdalnie niską częstotliwością i miałem nadzieję, że dostanę przekierowania lub zapytania ze zdjęć z powodu znaków wodnych lub skierowań. Nic się nie stało. Wyciągnięta lekcja Myślę, że musisz wcześniej zastrzec wykorzystanie zdjęć i mieć nadzieję, że klient zrozumie, że w ten sposób zarabiamy na chleb powszedni i nigdy się nie grozi haha. Nie miałbym nic przeciwko, gdybym dostał przyzwoitą zapłatę.

  39. DziewczynaWędrówka W maju 29, 2013 w 7: 53 am

    Myślę, że dobrym pomysłem jest umieszczenie znaku wodnego w granicach zdjęcia (jak pokazano), aby nie zakłócać obrazu. Nie jestem fotografem. Jestem po prostu podróżnikiem, który lubi robić zdjęcia, a umieszczając tam moją „markę” podróżnika, ludzie mogą ją odszukać i dowiedzieć się więcej o miejscu wykonania zdjęcia.

  40. Auriany Miller W lipcu 15, 2013 w 12: 34 am

    Umieściłem znaki wodne na swoich zdjęciach własnym logo, ale tylko na zdjęciach, które zamieszczam w Internecie, głównie w celu ochrony, ale także w celu ujawnienia mojego nazwiska. Umieszczę go w wyznaczonym rogu w zależności od jego widoczności i miejsca na zdjęciu, gdzie będzie wyglądał estetycznie. Nie umieszczam znaków wodnych na zdjęciach (takich jak wydruki), które zrobiłem dla klientów płacących, aby mogli kopiować według własnego uznania bez niechcianych znaków wodnych na swoich zdjęciach. Jednak dla niepłacących klientów zachowam znak wodny, nawet na wydrukach.

  41. BT mówi w lipcu 31, 2013 w 1: 50 pm

    Widziałem tę debatę na ten temat wszędzie, w tym w Google+. W jednym artykule przeczytałem, że odrywa to od znaczenia obrazu (nawiązując do fotografii artystycznej). Chodzi o to, że jeśli nie możesz uzyskać znaczenia lub kreatywności fotografa jako artysty ze znakiem wodnym, nie stanie się to bez znaku. Jako początkujący profesjonalista używam znaków wodnych do oznakowania swojego nazwiska. Dostałem już kredyt fotograficzny na pojedynczych obrazach. Dostałem również kredyt fotograficzny, na którym zebrano razem kilku fotografów. Jak ktoś może powiedzieć, który jest twój, gdy jest połączony z innymi, chyba że określono lub znak wodny?

  42. zawłoka w sierpniu 31, 2013 w 6: 53 am

    Dzięki za przydatne i pouczające informacje / opinie. Zawsze miło jest usłyszeć, co inni myślą o naszym rzemiośle, jak to działa dla nich i co uważają / czują, że inni robią to, co akceptują i czego nienawidzą. Nigdy nie użyłem żadnego z tych obrzydliwych na środku twoich znaków wodnych. Robię jednak znak wodny na mojej pracy, głównie na dole po lewej lub prawej stronie w poziomie, używając dość małego obszaru z odrobiną krycia w razie potrzeby, a nawet koloru reklamy, jeśli wygląda najlepiej, pozwalając na skupienie uwagi widza, a nie głupi znak wodny. Ja też nie mam problemów z udostępnianiem moich zdjęć. Zawsze traktowałem to jako komplement, do diabła, większość z nas nie jest na tyle sławna, żeby zacząć się martwić o tego rodzaju zainteresowanie. Ale gdybym znalazł dużą publikację przy użyciu jednej z nich, uprzejmie poprosiłbym, aby mi zrekompensowali. Uwielbiałem informacje o starej historii filmu i ciekawostkach laboratoryjnych. Dzięki, podobała mi się lektura, dobra robota.

  43. Elizabeth września 21, 2013 w 3: 48 am

    To naprawdę zależy od tego, gdzie publikuję moje zdjęcia. Jeśli jest na mojej stronie internetowej, DeviantART lub Flickr, nie umieszczam znaków wodnych na obrazach, ponieważ nie można ich zapisać na czyimś dysku twardym (nadal można je w jakiś sposób zrobić, ale chcę wyglądać profesjonalnie i pokazywać obrazy w pełnym zakresie na tych stronach, więc nie mam nic przeciwko); Oznaczę znakiem wodnym wszystko, co pojawia się na Facebooku lub portalach społecznościowych, ponieważ pozwala to na lepszą ekspozycję.Mój znak wodny jest mały, przejrzysty i prosty, a pod nim adres internetowy. Zdaję sobie sprawę, że dodaje to nieco dziecinnego aspektu do zdjęć, ale jest to dobry sposób na marketing Twojej pracy. Dodam również znak wodny do fotografii z wydarzeń, na których wiele osób zobaczy moje zdjęcia. NIGDY nie będę umieszczać znaku wodnego dla płatnej pracy domowej lub komercyjnej, która nie jest pracą na imprezach klubowych lub czymś podobnym. (Nigdy nie doda znaku wodnego do zdjęć ślubnych, rodzinnych itp.) To tylko kwestia tego, gdzie będą wyświetlane obrazy.

  44. Katie września 23, 2013 w 9: 39 am

    W pewnym punkcie artykułu nie zgadzam się, że znak wodny jest arogancki! To jest dwustronne… nie to, że jest dobre i złe dla fotografa, ale dwustronne, ponieważ może być dobre dla fotografa i DOBRE dla klienta. W dobie Pinteresta, Facebooka, Instagrama itp. Zdjęcia można łatwo pobierać, kopiować, udostępniać i wykorzystywać przez każdego. Istnieją sposoby na obejście nawet najbardziej „ochronnych stron Pinteresta”. Umieszczając znaki wodne na obrazach internetowych, fotografowie mogą chronić twarze swoich klientów lub twarzy swoich dzieci przed udostępnianiem i pobieraniem przez inne osoby oraz wykorzystywaniem w promocjach innych osób bez ich wiedzy i zgody. Znak wodny działa odstraszająco na osoby, które nie są klientami, próbują znaleźć i wykorzystać obrazy „zapasowe”. Po prostu wyszukaj w google cokolwiek! Możesz znaleźć wiele obrazów należących do innych osób, które możesz pobrać i używać bez zgody… Z WYJĄTKIEM tych, które są oznaczone znakiem wodnym. Nie przeszkadza mi, że moi klienci używają i udostępniają zdjęcia, które ich zrobiłem. Zwłaszcza jeśli je kupili - mogą z nich korzystać, jak chcą. Ale jeśli to ja je udostępniam, umieszczam na nich swoje logo, aby chronić klienta. Mniej przejmuję się kradzieżą mojej pracy niż ludźmi kradnącymi twarze moich klientów. Nie przeczytałem wszystkich komentarzy, ale nie widziałem nikogo, kto wprost wysuwałby ten argument. Właściwie nie mogłem nawet znaleźć artykułu opisującego tę stronę sporu, więc teraz go napiszę! Myślę, że właśnie to zrobiłem. Jakieś profesjonalne opinie na ten temat?

  45. Athina w październiku 3, 2013 o 6: 50 am

    Lubię znak wodny na swoich zdjęciach, jeśli jest ktoś, kto naprawdę lubi zdjęcie, musi wiedzieć, jak znaleźć artystę. Teraz są pewne zdjęcia, takie jak strzał z bliska, na którym nie umieszczę swojego znaku wodnego, który po prostu nie wygląda dobrze.

  46. Athina w październiku 3, 2013 o 7: 03 am

    Lubię umieszczać swój znak wodny na zdjęciu, aby ludzie mogli spojrzeć w górę i znaleźć artystę. Teraz, jeśli nie wygląda dobrze na pewnym zdjęciu, nie umieszczę znaku wodnego. Każde zdjęcie jest inne .Athina

  47. Laura w październiku 5, 2013 w 6: 58 pm

    Cześć, czy ktoś może mi poradzić, mój fotograf ślubny mówi mi o swoim komputerze Zepsuty lub coś związanego z dyskiem twardym, który musiał wysłać, więc moje oryginały są obecnie zagubione i nie jest pewien, czy zostaną odzyskane Dałem skopiowany dysk, który mi dał. wybierz zdjęcia, ale mają wTernarks masywne Pogrubione litery na całym zdjęciu, mówi on, zapytał kilku znajomych fotografów bez nadziei na ich usunięcie. irytujące jest cienkie. sugestie lub rady byłyby wdzięczne. Wielkie dzięki Laura.

  48. Lizzy na listopad 11, 2013 w 7: 55 rano

    Cześć, miałem sesję zdjęciową i fotograf powiedział, że muszę dodać kredyt do zdjęcia ze zdjęciem? Nie wiesz, czy to ma sens, ponieważ jest to moje zdjęcie profilowe? Czy to jest prawo? Dzięki

  49. Nelsona Mochilero na listopad 21, 2013 w 9: 24 rano

    Fajne wskazówki dotyczące znakowania zdjęć. Myślę, że przyszłość wymaga czegoś bardziej interesującego, jak promowanie własnego #hashtagu zamiast staroświeckiego prawa autorskiego. Zacząłem to robić z #nelsonmochilero i myślę, że działa lepiej.

  50. Zastrzeżony w grudniu 16, 2013 w 8: 26 am

    Nie ma prostej odpowiedzi za / przeciw znakom wodnym. Zależy to od wielu zmiennych. Nie sprzedaję zdjęć, moim celem jest wyrobić sobie markę. Dla mnie udostępnianie = reklama. Chcę, aby ludzie udostępniali moje zdjęcia, ale chcę też, aby wiedzieli, kto je zrobił i jak mogą mnie złapać, i gdzie mogą zobaczyć więcej tego samego.

  51. Yvette W styczniu 17, 2014 w 2: 07 am

    POMOC !!!! Właśnie zleciłam fotografowi wykonanie naszych rodzinnych zdjęć. My też zapłaciliśmy dużo pieniędzy. Właśnie otrzymaliśmy płytę DVD z kilkoma zdjęciami do wydrukowania, a ich znak wodny nie jest przezroczysty i jest biały na środku każdego zdjęcia. Wszystkie zdjęcia mają wysoką rozdzielczość, abyśmy mogli wydrukować, więc dlaczego fotograf miałby umieścić swój ślad w środku? Jak bym poprosił ich o przesunięcie go na dół? Nie mamy problemu z ich logo na zdjęciach, ale teraz nie chcemy już żadnego z nich drukować ani korzystać z fotografa.

  52. Maks Krupka W marcu 12, 2014 w 11: 36 am

    Wszystko, co umieszczamy w Internecie, ma znak wodny. Wszystko, co robimy za darmo, ma znak wodny. Niektórzy ludzie kopiują / udostępniają zdjęcie, wycinają znak wodny i nie przypisują mu kredytu. Większość chętnie podzieli się takimi, jakie są i kredytem. Jeśli klient płaci za obraz, nie stosujemy znaku wodnego, ale prosimy o podanie linii kredytowej w tekście. Niektórzy tak, a inni nie.

  53. Vin Weathermona W marcu 16, 2014 w 4: 05 pm

    Ten artykuł jest TAK doskonały; Jestem fotografem od 20 lat i używam znaków wodnych do moich materiałów internetowych. W rzeczywistości miałem witrynę do udostępniania zdjęć w 1996 roku (i nadal mam taką o nazwie photoshack.com) i umieściłem tam znak wodny. Ale gdy moje umiejętności wzrosły i spojrzałem na artystów odnoszących sukcesy w tej branży, zdałem sobie sprawę, że znak wodny sprawia, że ​​obrazy wyglądają tanio, bez względu na to, jak niepozorne lub eleganckie w projekcie. Najlepsze prace, które dziś podziwiam (i mówię „wow, chciałbym to zrobić !!”) są autorstwa fotografów, którzy nie ośmieliliby się zepsuć wrażeń z oglądania za pomocą logo „me me me me” itp. Teraz próbuję odwróć się od każdego nowego fotografa lub hobbysty, który znakuje wodą całą swoją pracę i przekonaj ich, aby porzucili tę złą praktykę. W rzeczywistości nikt nie może mi NIGDY powiedzieć, że naprawdę stracił dochody, ponieważ ktoś ukradł plik JPG o niskiej rozdzielczości (bez fotografii). Znak wodny do sprzedaży wydruków online ma sens, ponieważ Twoje zamówienie zależy od kupowania produktów zamiast pobierania. Wtedy może być duży i brzydki… ale nie prezentujesz tego światu jako swojej najlepszej pracy artystycznej, robisz to wyłącznie ze swoim klientem. Tak czy inaczej, dobre strony i cieszę się, że inni interesują się tym tematem. BRAK WATERMARKINGU TWOICH PORTFOLI !!!

  54. Jason W maju 4, 2014 w 6: 42 pm

    Robię obrazy cyfrowe i myślę, że zacznę je znakować. Artykuł informacyjny

  55. Paweł Hilliker W maju 13, 2014 w 4: 57 pm

    Cześć Rebeka, przepraszam za to późne pytanie, ale czy możesz mi powiedzieć, jak zmieniasz rozmiar publikowanych zdjęć.

  56. Lori we wrześniu 3, 2014 w 2: 47 pm

    Te komentarze były dla mnie bardzo pomocne. Jestem bardzo nowy w fotografii, ale robię znaki wodne na swoich zdjęciach, ponieważ to właśnie robią inni fotografowie. Ale nie byłem pewien, czy zdjęcia mają być wydrukowane i oprawione…. czy powinny mieć znak wodny lub być podpisane na macie lub samym zdjęciu. Otrzymałem również odpowiedź na to pytanie i na pewno zapiszę kopię ze znakiem wodnym i jedną bez znaku wodnego. Dziękuję bardzo za wszystkie te wspaniałe informacje!

  57. Kristen Stevens w grudniu 6, 2014 w 2: 11 pm

    Absolutnie znak wodny na moich zdjęciach! Robię zdjęcia jedzenia i chcę mieć pewność, że jeśli zdjęcia zostaną udostępnione, ludzie będą wiedzieć, skąd pochodzą. Czytelnicy skomentowali nawet, że dzięki znakowi wodnemu byli w stanie znaleźć przepis, którego szukali. Całkowicie się zgadzam, że duże znaki wodne rozpraszają i niszczą obraz, ale mały znak wodny na dole jest ledwo zauważalny.

  58. William W styczniu 23, 2015 w 7: 07 pm

    Oznaczam znakiem wodnym moje zdjęcia, ponieważ znalazłem je używane przez inne osoby w sieci, takie jak Facebook. Nie przeszkadza mi to, o ile uznasz pracę, jednak odkryłem również, że niektóre prace są wykorzystywane przez jednostki w niepochlebny sposób.

  59. Jake W kwietniu 20, 2015 w 4: 59 am

    Oznaczanie wody na twoich zdjęciach pokazuje, kto jest w posiadaniu zdjęcia, jak to pokazuje arogancję? Och, boohoo, mały fragment zdjęcia ma nazwę mojej firmy, więc ludzie nie mogą ukraść mojego zdjęcia i użyć go dla swoich osobistych korzyści, a jeśli to zrobią, pozwę ich za kradzież MOJEJ WŁASNOŚCI. Stworzyłem to zdjęcie i zrobiłem je swoim. Legalność tak to działa.

  60. Phil W listopadzie 12, 2015 w 9: 26 pm

    Jestem trochę spóźniony, ale oto mój wkład. Wszystko, co publikuję w Internecie, zwykle ma mój znak wodny w rogu, więc moje imię i logo są na nim. Za każdym razem, gdy sprzedam zdjęcie klientowi, nie umieszczę na nim znaku wodnego.

  61. Nicka Seltzera w grudniu 21, 2015 w 9: 49 pm

    Używam znaków wodnych do wszystkich moich zdjęć i nikt nie miał z nimi problemu, a niektórzy nawet DZIĘKUJĄ mi, że mam taki, bo mówią, że wygląda bardziej profesjonalnie. Zajmowałem się fotografią paintballową i wideografią przez 4 lata i nigdy nikt nie miał problemu z moim znakiem wodnym, co pokazano na poniższym zdjęciu.

  62. Mona W styczniu 14, 2016 w 6: 48 pm

    Zamierzam umieścić duży znak wodny z nazwą mojej firmy na środku każdego zdjęcia. Robię profesjonalne zdjęcia moich szczeniąt i nieraz natknąłem się na moje zdjęcie w reklamie szczeniąt, których nie są właścicielami, ale oszukują ludzi dla pieniędzy. Ludzie pytali mnie nawet, czy jestem oszustem ze względu na jakość zdjęć. W ten sposób na zdjęciach będzie widoczna nazwa mojej firmy, a oszustom trudniej będzie ją wymazać. Ponieważ nie drukuję zdjęć, znak wodny nie jest problemem dla ascetów.

  63. Rejs po zatoce Halong W lipcu 14, 2016 w 3: 01 am

    Myślę, że znak wodny jest lepszy w przypadku zdjęć biznesowych. Dostarcza klientom ważnych informacji (takich jak marka, strona internetowa itp.). Nadal zastanawiam się, jaki powinien być znak wodny Conrner?

Zostaw komentarz

musisz być Zalogowany aby dodać komentarz.

Jak promować swój biznes fotograficzny

By Działania MCPA

Wskazówki dotyczące rysowania krajobrazów w sztuce cyfrowej

By Samanthę Irving

Jak zbudować swój profil jako niezależny fotograf

By Działania MCPA

Jak zbudować swój profil jako niezależny fotograf

By Działania MCPA

Wskazówki dotyczące fotografii modowej dotyczące fotografowania i edycji

By Działania MCPA

Dollar Store Lighting dla fotografów z ograniczonym budżetem

By Działania MCPA

5 wskazówek dla fotografów, jak robić zdjęcia z rodziną

By Działania MCPA

Jak się ubrać podczas sesji zdjęciowej dla kobiet w ciąży

By Działania MCPA

Dlaczego i jak skalibrować monitor

By Działania MCPA

12 niezbędnych wskazówek dotyczących udanego fotografowania noworodków

By Działania MCPA

One Minute Lightroom Edit: niedoświetlone, żywe i ciepłe

By Działania MCPA

Użyj procesu twórczego, aby poprawić swoje umiejętności fotograficzne

By Działania MCPA

Więc… .Chcesz się włamać na wesela?

By Działania MCPA

Inspirujące projekty fotograficzne, które budują Twoją reputację

By Działania MCPA

5 powodów, dla których każdy początkujący fotograf powinien edytować swoje zdjęcia

By Działania MCPA

Jak dodać głośność do zdjęć smartfona

By Działania MCPA

Jak robić wyraziste zdjęcia zwierząt domowych

By Działania MCPA

Jedna lampa błyskowa wyłączona Konfiguracja oświetlenia aparatu do portretów

By Działania MCPA

Podstawy fotografii dla absolutnie początkujących

By Działania MCPA

Jak robić zdjęcia Kirliana: mój proces krok po kroku

By Działania MCPA

14 oryginalnych pomysłów na projekty fotograficzne

By Działania MCPA

Kategorie

Najnowsze posty