Фотографи! Трябва ли да продавате цифрови файлове? Част 1: Рисковете

Категории

Продукти за подпомагане против стрес

Трябва ли да продавате цифрови файлове?

Все повече фотографи продават цифрови файлове или в допълнение към разпечатки, или вместо тях. Не съм сигурен какво се е случило първо в този сценарий с пиле и яйца - дали фотографите са започнали да популяризират цифрови файлове, за да спечелят пазарен дял; или изискването на клиентите принуди фотографите да започнат да предоставят цифрови файлове. Така или иначе, сега това е често срещан аспект на индустрията. Ето кратко проучване на страницата на MCP Действия във Facebook с въпрос дали фотографите продават своите файлове на CD или DVD. Не забравяйте да добавите и вашите отговори.

За нововъзникващия фотограф във фазата им на изграждане на портфолиото предоставянето на цифрови файлове на клиентите им изглежда нещо необходимо и разумно; и в тази дигитална ера, обществеността го прегръща. От моите наблюдения е очевидно, че много от тези изображения се продават твърде евтино, за да може пазарът да ги поддържа. На други места вече е писано много за важността на фотографите да придават истинска стойност на тяхната работа (за умения, време, разходи и т.н.), така че няма да повтарям това тук.

Вместо това ще обсъдя техническите рискове и стратегиите за продажба цифрови изображения. Истината е, че публикуването на вашите снимки в цифров вид е изпълнено с опасност.

Цифровата снимка не е просто куп пиксели. Това е вашето творение, вашата визия, вашето изкуство. Планирате го, заснемате го и го редактирате, докато изглежда точно както искате. Не бихте искали да покажете недовършено доказателство на клиент, точно както готвачът би се отвратил да сервира полузаварено ястие на вечеря.

Но когато пуснете цифровите си файлове на обществеността, вие се отказвате от контрола върху работата си. Дори ако предоставите твърдо формулирано „Ръководство за употреба“ (и определено трябва), много фактори за качество внезапно са извън обсега Ви:

1. Печат. Къде ще получи вашите клиенти отпечатъци? Добра лаборатория или ужасно евтина? Добър домашен принтер или още по-ужасен евтин?

2. Размер. Ще изберат ли размер на печат, който е подходящ за размера и качеството на файла?

3. Изрязване. Ако избраният от тях размер на печат изисква изрязване (напр. 8 × 10), ще почетат ли композицията ви? Дали изобщо ще си направят труда да проверят изрязването, преди да натиснат „print“? Или неочакваните пържоли на крайниците ще бъдат по реда на деня?

4. Заточване. Ще бъде ли подходящо заточването, което сте приложили към файла, на избрания от тях метод и размер на печат?

5. Чичо Франк. Това е най-лошото. Може да не е чичо Франк, разбира се, може да е братовчед Франк, или приятел Франк, или леля Франсис. Някой с некалибриран екран, хитро копие на Photoshop и ентусиазъм да „оправи“ вашите изображения за вашия клиент, преди да ги отпечата. Много се страхувайте от чичо Франк.

Всеки от горните фактори може да доведе до това снимката ви да виси на стената на вашия клиент ужасно. Ако смятате, че от уста на уста е най-мощният ви маркетингов инструмент, помислете за този разговор:

„Две захари и само малко мляко, благодаря. О, виждам, че сте отпечатали вашата семейна снимка! Трябва да имам по-близо ... о, скъпа, защо всички изглеждате жълти? И защо малкият Джими е наполовина отсечен?"

„Да, и ние сме малко разочаровани от това.“

„Кой ти го взе?“

- Обади се фотограф по пътя [въведете името си тук]"

"Леле мале. Няма да им се обаждам. "

Очевидно тук описвам най-лошия сценарий. В повечето случаи прекрасните ви снимки ще пораждат положителна дума от уста на уста и ще разширят вашата клиентела. Но рискът винаги съществува. Единственият начин да се изгради непробиваема репутация е да се поддържа 100% контрол върху вашите отпечатъци; и единственият начин да направите това е да запазите цифровите файлове за себе си.

Въпреки всичко това знам, че не мога да спра прилива. Продажбата на цифрови файлове е утвърдена практика в момента и много фотографи се чувстват длъжни да го направят, дори ако всъщност не искат.

В част 2 утре ще обсъдя най-добрите възможни практики при подготовката на цифрови файлове за вашия клиент, за да сведете до минимум риска.

Деймиън е ретушър, реставратор и преподавател на Photoshop от Австралия, който създава широка репутация като „инструмент за отстраняване на неизправности с изображения“ за тези трудни за редактиране снимки. Можете да видите работата му и голям набор от статии и уроци на блога си.

MCPA действия

Без коментари

  1. СтейсиН на януари 19, 2011 на 9: 14 am

    Това е отлично четиво за всеки, който обмисля да обърне файловете си. Въпреки че постоянно ме питат за това, категорично се въздържах да го правя - точно поради причините, които описахте.

  2. йена на януари 19, 2011 на 9: 20 am

    „Продажбата на цифрови файлове е утвърдена практика в момента и много фотографи се чувстват длъжни да го направят, дори ако наистина не искат.“ И така, как да изляза от останалите и да спра потока от продаваните файлове?

    • Троя на януари 25, 2014 на 2: 53 pm

      Аз съм специализиран фотограф (автомобилни събития) и не искам да продавам отпечатъците си, но има ли разделителна способност, която изглежда страхотно като тапет на вашия компютър, но наистина лоша, ако се опитат да ги отпечатат? Каква е добрата цена за тези файлове?

  3. Аманда Капс на януари 19, 2011 на 9: 21 am

    здравей - аз съм един от ТЕЗИ фотографи, които продават нейните изображения. Не го направих най-дълго и накрая се поддадох на натиска на клиента! Давам им инструкции къде и как да печатат, както и къде да не печатат. Трябва обаче да призная, че никога не съм мислил за чичо Франк и той ме побива.

  4. Алберт Рейл на януари 19, 2011 на 9: 28 am

    Разбира се, продайте вашите изображения и включете флаер, който Al ще им направи цифрово видео, цифрова книга с памет, портрети на стена и други, за да може да увеличи продажбите си с няколко хиляди долара. Това е манталитетът на много фотографи днес. Всяко лице, което дава или продава своите изображения на CD или DVD, не е професионален период .... Някои са готови за „бързи пари“. Това не е професионалист. Разумно ценообразуване, повтарящи се клиенти през целия им живот ще ви направят богати. Абсолютно ЛУДО - ГЛУПО и повече е да давате или продавате изображенията. Единственото време и място, по които изображенията трябва да се обработват по този начин, би било изстрел на търговски продукт и разбира се цената е взела предвид всичко това.

  5. Кристин на януари 19, 2011 на 9: 29 am

    Това са валидни точки и със сигурност проблеми, върху които трябва да помислите, когато предлагате цифрови файлове. Като потребител обаче искам цифрови негативи и бих се поколебал да използвам фотограф, който не ми предложи опцията.Тази дискусия ми напомня за музикалната индустрия и реакцията й към цифровите музикални файлове. Реалността е, че светът се придвижва към цифровото всичко и ако ние като фотографи не намерим начин да работим с технологията, вместо да се придържаме към остарял модел на доставка, ще се окажем в борба да наваксаме път. Мисля, че дискусията трябва да се съсредоточи върху това как най-добре да защитим себе си и нашето изкуство, когато предлагаме цифрови файлове, тъй като не мисля, че никой освен Ане Гедес от света няма да може да предлага цифрови файлове след около пет години. Една идея, която ми харесва, е да дам 5 x 7 референтни разпечатки с файловете, така че клиентите да видят как трябва да изглежда отпечатването. Част от работата на фотографа е да обучи клиента за отпечатване, изрязване и др. Голяма част от това се свежда до връзките с клиентите.

  6. Анджи на януари 19, 2011 на 9: 37 am

    Благодаря и амин. Не съм и вероятно никога няма да продавам файлове с пълна разделителна способност на моите (нефотографски, некомерсиални) клиенти. Портрети, отпечатани на копирна хартия, залепени в хладилника на баба? Случва се. Моля, образовайте клиента си за стойността и качеството на вашето изкуство. 😉

  7. Лори Ор на януари 19, 2011 на 10: 07 am

    Професионален фотограф съм от около 5 години. След като завърших училище, работих за невероятен детски фотограф, след това бях асистент сватбен фотограф, преди да отворя собствен бизнес за деца / семейни фотографи. Оттогава пуснах този бизнес, много ми липсваше фотографията, но казах: „Просто не съм бизнесмен.“ Честно казано, този въпрос е една от основните причини за това. Ценя снимките си. Прекарвам толкова много време, за да ги усъвършенствам точно така, както ги искам, и абсолютно обожавам лабораторията си, че ми става леко гадно от стомаха, когато мисля, че те печатат на ужасен принтер и се показват като „моя работа“. Когато обаче хората попитат дали продавам цифровите си изображения и чуят, че не го правя, имам чувството, че бързо ме пренебрегват. Независимо дали те мислят, че съм алчен, или мърляв, или каквото ви хрумне. Чувствам се толкова виновен и това ми разбива сърцето. Как да помогнем на нашите клиенти да разберат и да не се чувстват принудени да жертват работата си?

  8. Цедило на януари 19, 2011 на 10: 16 am

    Напълно съм съгласен с Кристин. Това е дигитален свят и вместо да бягаме от промяната, трябва да я приемем и да разберем как да се защитим, като предлагаме предложения, точно както Кристин направи в публикацията си. Благодаря за статията. Страхотна дискусия и когато имате големи дискусии, това може да доведе само до чудесни решения! 🙂

  9. Меган на януари 19, 2011 на 10: 17 am

    Фантастична статия. Очакваме с нетърпение част 2.

  10. Моника на януари 19, 2011 на 10: 17 am

    Страхотни точки !! Продавам компактдискове само когато моите клиенти от пакет за печат, различен от този, който не продавам, също продавам компактдиска само с редактирани файлове. Аз ä »« чета вашите статии!

  11. Шена Луна на януари 19, 2011 на 10: 21 am

    Много вярно Кристин!

  12. Даян М на януари 19, 2011 на 10: 37 am

    своевременно! Току-що преработвах ценообразуването / колекциите си въз основа на този брой. Видях статия този уикенд за по-голямата част от клиентите, които всъщност никога не отпечатват нищо на компактдиска си. Затова си помислих „каква е целта?“ ами защото всички те си мислят, че го искат ... все пак е дигиталната ера ... така че как мога да изпреваря тази крива на „да cd или не cd?“ И така, реших, че ще направя няколко „физически“ неща част от пакета като едно хубаво платно или художествен принт за тяхната стена и няколко други екстри за пресата - но аз също включвам някои забавни неща, мултимедийни неща, които те могат да поставят на своя iPhone или уебсайт ... прецених, че бих могъл да продължа с потока но вземете го по-нататък и го прегърнете. По този начин клиентът получава достатъчно дигитално, вероятно няма да докосне този компактдиск, освен за споделените снимки на fb, и знам, че имат някои физически предмети в ръка, за да получат онази „старомодна“ тръпка от държането на красив фото арт продукт в ръка и окачване на една на стената. Печелете победа, що се отнася до мен и имам двама клиенти от неделя, които купуват концепцията, че „shoot'n'burn“ вече не е предложение, но вижте какъв страхотен пакет ще получите!

  13. Мишел на януари 19, 2011 на 10: 46 am

    Страхотни точки, Кристин, и добре казано! И като фотограф, и като потребител виждам стойността (както за фотографа, така и за потребителя) на предлагането на разпечатки 5 × 7, за да покажа как трябва да изглеждат качеството и изображенията, ако са отпечатани според спецификациите на фотографа, чрез професионална лаборатория. Наличието на физически отпечатък (от всякакъв размер), който потребителят може да види, е чудесен образователен инструмент, който помага на фотографа да научи своите клиенти как трябва да изглеждат професионалните изображения.

  14. шип на януари 19, 2011 на 10: 50 am

    Имам ли да мисля за това, с нетърпение чакам утрешния пост 🙂

  15. Джен С. на януари 19, 2011 на 11: 04 am

    Имах моето ръководство за ценообразуване на печат, изцяло настроено на моя уебсайт, бях готов да отида. НИКОЙ ЧОВЕК дори не е проявил интерес за 3 месеца. Затова попитах да разбера какво искат хората и това бяха цифрови изображения. Повечето от тях отпечатват само няколко, но искат останалото за своите блогове, FB и др. Веднага след като смених опаковката си, за да включа компактдиска с изображения, изведнъж бях зает. Толкова е разочароващо, защото чувствам, че демографските ми данни са решили какви да бъдат моите пакети и цени.

  16. Damien на януари 19, 2011 на 12: 25 pm

    Благодаря на всички. Не очаквах да получа толкова ярък отговор, но се радвам, че предизвиках някакъв дебат. Тъй като аз самият не съм фотограф, нямам истинска „инвестиция“ в този брой, така че се надявам, че „ Представих балансирана дискусия. Кристин, надявам се, че част 2 ще ви задоволи 🙂

  17. Селена на януари 19, 2011 на 4: 27 pm

    Бих помолил фотографите да разгледат нещо от гледна точка на клиента. Клиентът няма представа къде ще бъдете след 5 години. Какво ще стане, ако искат още един печат, след като вече не работите? Отпечатъците, които са закупили, не могат да бъдат отпечатани никъде без издаването на авторски права. Това би ме огорчило като клиент, поради което наемам само фотографи, които продават своите цифрови изображения. Очаквам да платя премия за тях, разбира се, но чувствам, че трябва да ги имам. Не мога да предскажа (нито най-вероятно ще си позволя) всички отпечатъци, които някога ще ми трябват от тази сесия до края на живота ми. Хм, може би това е идея, може би можете да ограничите печатането за определен период от време, но след 2 години пуснете авторските права на купувача. Разбирам обаче точките в статията, защото не бих искал изображения, променени от чичо Франк и предадени като моя работа. : O

  18. Анита на януари 19, 2011 на 4: 50 pm

    Друг ъгъл: когато професионален фотограф се присъедини към професионална аутсорсинг лаборатория, тази лаборатория предлага: разпечатки в различни размери, множество продукти, споделяне между социални мрежи, хостинг на файлове / в продължение на много години, за да не се притеснявате за поставянето на диска /, на ред слайдшоута, защо клиентите все пак трябва да ИМАТ диска? Аз съм за защита на качеството на нашата работа като визуални художници, запазване на оригиналната композиция, тоналност на изображението и цялостно качество. И между другото, някаква аналогия с друго визуално изкуство: виждали ли сте някога поръчана картина да бъде преоразмерявана, пребоядисвана, докосвана от клиента, след като произведението е донесено у дома от ателие на художник?

  19. Лори на януари 19, 2011 на 5: 35 pm

    Навреме !! Изобщо не ми харесва да ги предлагате, но наскоро се почувствах притиснат да предоставя файлове с ниска разделителна способност за използване на албуми. Клиентът не беше доволен и поиска файлове с висока разделителна способност - за снимка, на която тя заложи 80 долара. Не съм ги давал. Обмисляне на възстановяване на оставащите сесии и предоставяне на файлове с med res Ние не сме мач! И една от снимките ми се озова в нейния блог - без разрешение или фото кредит.

  20. Тарин на януари 19, 2011 на 6: 12 pm

    Наехме професионален фотограф, който да прави снимки на нашите момчета преди няколко месеца. Тя свърши красива работа и купихме няколко щампи. Част от пакета за печат бяха цифрови файлове и тя даде подробни инструкции за това как и къде да ги отпечатате. Вероятно няма да ги отпечатам, честно казано. Но беше толкова трудно да изберем кои отпечатъци искаме да закупим, а възможността да изберем и 25 цифрови файла го улесни много. Като клиент е наистина трудно да изберете снимките си и особено трудно да изберете снимките на любимите си хора, които ще бъдат изхвърлени. От друга бележка предполагам, че хората, които печатат професионална работа в Walmart или Costco, биха ги сканирали незаконно и биха ги отпечатали, ако така или иначе не разполагат с дигиталния файл. Ако те нямат учтивост и признателност за работата ви без цифрови файлове, те няма да имат същото уважение с хартиен носител, който може да бъде сканиран.

  21. Ларейна на януари 19, 2011 на 6: 18 pm

    Много отдавна, преди да бъда фотограф, бях наскоро сватба с чисто ново бебе. Чувствах, че единствената ми възможност е да отида в Sears за снимки. Бяхме бедни и можехме да си позволим само няколко снимки на нашето бебе. Наистина си мислех, че един ден ще имам достатъчно пари и ще се върна за останалите снимки на красивите ми бебета. Минаха десет години и аз погледнах онези малки 8 × 10 на стената и разбрах, че сега имам парите, за да върна всички отпечатъци, които трябваше да откажа. Обадих се на Сиърс ... ... те вече нямаха моите негативи. Опустошен, обещах на себе си, че ще вложа сърцето и душата си във фотографията и никога повече няма да се чувствам така. Не искам нито една друга млада (или стара) майка да се налага да се чувства така. Нашите клиенти ни търсят, за да им помогнем да уловят момент във времето, който ще продължи вечно. Платното, отпечатъците и фотокнигите обаче не го правят и те рядко оцеляват в пожари в къщи. Цифровите файлове, съхранявани на няколко места, могат ... Ще отговаряте ли за съхраняването на клиентски цифрови файлове в продължение на 50 години в случай на такава спешна ситуация? Ако бях художник и семейство ми плати, за да нарисувам тяхната картина, те щяха да се ужасят, ако им наложа допълнителна такса и след това им връча копие от моята картина. Ако някой ми платише да шия бална рокля и една година по-късно тя наряза роклята в мини рокля ... Тя може да го направи, тя вече е платила за моята услуга и продукт. Наистина виждам другата страна на това. Прекарвам точно толкова време в работата си, колкото всеки друг. Не искам никой да раздава работата си безплатно, но се опитайте да помислите какво ви е довело до фотографията.

  22. Не съм впечатлен на януари 19, 2011 на 8: 04 pm

    Имам чичо Франк. В случая това беше друг професионален фотограф. Тя беше шаферка и очевидно не можеше да бъде снимката за деня, така че ми дадоха работа. Направих грешка, като им продадох цифровите файлове и след това една от снимките ми се появи като снимка в профила на булката във facebook. Казвам, че това беше само моята снимка, защото със сигурност не беше изображението, което им дадох. Някой (предполагам, че това беше шаферката / фотографът) прередактира изображението и мисля, че сега изглежда отвратително. НАИСТИНА не впечатлен от липсата на професионализъм, показан от снимката.

  23. Андреа Уитакър на януари 19, 2011 на 8: 11 pm

    Не съм фотограф, но съм „клиент“, който иска да прави семейни снимки всяка година. НИКОГА не бих резервирал фотограф, който не продава цифрови изображения на разумна цена, независимо колко страхотни са вашите изображения. Това е стандарт, който очаквам сега.

    • Алисън на септември 17, 2012 на 8: 56 pm

      Какво бихте приели за разумна цена за цифрови файлове?

    • Judy на септември 27, 2012 на 1: 22 pm

      Също така бих искал да знам какво смятате за разумно?

    • Каролайн Съливан на април 16, 2013 на 10: 41 am

      За да направите бизнес проучване, каква е най-високата цена в долари, която искате да платите при резервация на семейна снимка, която ще включва сесия, професионален пакет за печат и цифрови файлове?

  24. Кейси Лий на януари 19, 2011 на 10: 11 pm

    Благодаря ви за тази информация! Намирам това за много полезно, тъй като планирах да позволя на някой да има цифрово копие на снимка! ~ Кейси Лий ~ Разгледайте раздаването в моя блог:http://kcleephotography.blogspot.com/2011/01/my-first-giveaway-3-prizes.html

  25. Лиза на януари 19, 2011 на 10: 17 pm

    Проблемът ми е, че съм много дарящ човек, така че съм склонен да дам целия пакет, а след това и някои. Срам ме, знам, но честно казано, бих се почувствал много зле, като запазя цифрите само за себе си. Чичо Франк обаче ме плаши, но не достатъчно зле, за да заключи цифрите и никога да не ги дава на никого 🙂 Хубава статия Деймиън!

  26. Damien на януари 20, 2011 на 4: 20 pm

    Андреа, мисля, че ти си в мнозинството. И аз се чувствам точно по същия начин. Продажбите на цифрови изображения са тук, за да останат. Ето защо написах част 2 от тази статия.

  27. Дженифър Б. на януари 21, 2011 на 3: 06 pm

    това беше толкова окуражаващо за четене, тъй като и аз се чувствах по същия начин! Но има толкова голям натиск да се предадат дигиталните файлове, бях започнал да се чувствам като лошият, че не се поддава. Благодаря!

  28. Лиза на януари 22, 2011 на 10: 05 pm

    За онези фотографи, които отказват да продават цифровите файлове: Вашите клиенти „цифровизират“ изображенията, независимо дали ги продавате или не. Сканиране и / или заснемане на снимки с точкови снимки или снимки от мобилен телефон на самите портрети на хартиен носител, за да ги публикувате в блогове, facebook или просто да ги покажете. Вече никой не носи снимки в портфейлите си - те ги носят на телефоните си! Заблуждавате се, ако смятате, че контролирате готовия продукт, като не продавате файловете.

  29. Катрин на ноември 23, 2011 на 11: 32 pm

    Къде е втората част на тази статия? Не мога да го намеря!

  30. Тери на април 11, 2012 на 7: 03 am

    Мисля, че повечето от вас пропускат смисъла, включително писателя. Ако това е наистина артистично като пейзаж или рядко улавяне като колибри в средата на полета, виждам оправданието да не се отказваме от дигиталната версия. Но, сватба или детска картина. Какъв е смисълът? По същество ви се плаща за предоставена услуга и използвате цифрови фотоапарати, защото знаете предимствата на цифровите. Защо да не ги предложите на вашия клиент. Много хора използват цифрови рамки за картини, изпращат имейли и публикуват във facebook и т.н. Ако моят фотограф не предлага цифров формат, ще завърша сканирането на печат и ще го направя по-малко от това, как фотографът е планирал някакви начини. Казвам само, че вашето изкуство ще бъде по-добре споделено, ако сте готови да възприемете съвременните тенденции.

    • Judy на септември 27, 2012 на 1: 25 pm

      Тери- „Ако моят фотограф не предлага цифров формат, ще завърша сканирането на отпечатък и ще го направя по-малко от това, как фотографът е планирал някакви начини. ”Това е нарушение на авторските права и може да бъдете съден, както всеки Walgreens, target, Walmart, в който го сканирате. Мога да оценя желанието за цифрови файлове, но те си струват. Ние не работим безплатно. Ако трябваше да направя сесия и след това да раздам ​​евтино файловете, няма да имам възможност да спечеля от сесията.

  31. Стив Ландар на април 17, 2012 на 2: 29 am

    Аз съм клиент. В съвременната богата на медии среда споделям снимки от живота и семейството си само в дигитални формати. Вашите точки удовлетворяват само за да обосноват модел на ценообразуване. На теория бих могъл да закупя печатни копия и да ги нарисувам или да ги изрежа, намалявайки ги по всички начини, които споменахте. Фотографите, които не продават цифровото изображение, просто се опитват да спрат вълната заради собствената си финансова печалба. Моля, не използвайте причини за удовлетворение на крайния клиент, тъй като удовлетворението идва от ефективно споделяне на снимки с любими хора. Ако купувам брашно от мелничар, той не настоява за един фиксиран метод на използване. „Ако не, това ще увреди насладата от брашното ми !!“. Моля те. Той не. Той знае, че когато купувате нещо, ваше е да правите, както искате, за добро или за лошо.

  32. Рон С. на май 6, 2012 на 7: 57 pm

    Не продавам стока като брашно. Продавам своето изкуство, творчеството си и техническите си умения. и готов продукт. Ако си купя книга, нямам право да я възпроизвеждам и раздавам на приятелите и семейството си. Нямате право всички художници да рисуват, ако им поръчате да създадат картина. Поколението „Napster“ не зачита концепцията за авторското право, било то върху музика или снимки, създадени от професионален фотограф. Музикалната индустрия имаше достатъчно сила и пари, за да намери начин да гарантира, че изпълнителят, притежаващ авторските права, ще бъде обезщетен. Като независим собственик на студио в продължение на повече от тридесет години, никога не съм продавал отрицателен или цифров файл на портретен клиент поради много от причините в горните публикации. Позиционирах се на пазара, за да привлека клиенти, които уважават артистизма и уменията ми и са готови да инвестират, както емоционално, така и парично, в това, което създавам за тях. Това запазва тези, които се интересуват единствено от това колко „евтино“ мога да го взема и защо не е „по-евтино“. Не казвам, че са лоши хора, просто казвам, че предпочитам да не работя с хора, които имат това мислене.

    • женствен мъж на май 16, 2012 на 8: 57 pm

      Напстър не правеше изкуство от лицата на хората. Това е лицето на моето дете, от което е направено вашето изкуство. Нямате право да казвате на хората, че вашето изкуство превъзхожда собствеността им върху собствения имидж. Заредете това, което смятате, че вашето изкуство си струва, но оставете хората да притежават лицата си, които са ви платили за заснемане. Ако не можете да понесете идеята, че обектът на снимката притежава собствеността върху нея, колкото и фотографът, тогава направете фотографско изкуство от пейзажи или природа и т.н. и продайте това. Освен това въпросът е, че хартиените снимки са безполезни. Вече никой не ги използва. Никой. Никога няма да наема фотограф, който не продава дигитално - и плащам хиляди годишно за фотосесии. Не съм евтин, просто не съм от 1960г.

  33. Робърт Хътингер на май 18, 2012 в 9: 14 am

    "Един. Печат. Къде ще получи вашите клиенти отпечатъци? Добра лаборатория или ужасно евтина? Добър домашен принтер или още по-ужасен евтин? “Ако си купя кола, мога да я напръскам в жълто. Това е моят ужасен избор, но това е моят избор. Ако искам принг, мога да го дам на децата, за да могат да му се насладят, това няма да е портат за $ 300. Размер. Ще изберат ли размер на печат, който е подходящ за размера и качеството на файла? Има ли значение? това е лична употреба. Аз като гражданин имам право на много защитени с авторски права произведения, които чрез тълкуване (наричано още художествен лиценз) съм в състояние да гадя и да разбия напълно. По този начин се създава „ново“ произведение5. Чичо Франк. Това е най-лошото. Може да не е чичо Франк, разбира се, може да е братовчед Франк, или приятел Франк, или леля Франсис. Някой с некалибриран екран, хитро копие на Photoshop и ентусиазъм за „поправяне“ ?? вашите изображения за вашия клиент, преди да ги отпечата. Много се страхувайте от чичо Франк. Отново, честна употреба. Мога да вляза в мрежата, да взема изображение на каквото и да било и да правя каквото искам с него и да го сложа в хладилника си. Кой е ощетен? Какви авторски права са нарушени? Стига да не претендирам за собственост върху оригинала и да се въздържам от разпространение или монетизиране по друг начин. НИКАКВА ВРЕДА не е направена. Ако целта на упражнението е да усъвършенствате уменията си във фотографията, не е нужно да ви плащам, за да използвате мен или моето семейство като ваши субекти. Очаквам нещо в замяна. Вярвам, че клиентът има право на цифрови копия без воден знак. От клиента зависи да спазва закона по отношение на използването. Законите са обвързващи и изпълними. Ако някой присвои имиджа ви, съдете ги. Това е вашето право. Ако това е прекалено много караница, махнете се от бизнеса. Освен това твърдя, че има фотографи, които пускат своите снимки онлайн чрез Flickr, G +, 500px и т.н ... ако са добри, ще се справят добре, точка. Ако пазарът е наводнен, вие сте избрали грешната професия. Седенето в мазето мизерно да трупа снимки и да лае безумно на всеки, който се приближи, е не само лоша бизнес практика, но и просто грубост. “Не продавам стока като брашно. Продавам своето изкуство, творчеството си и техническите си умения. и готов продукт. Ако си купя книга, нямам никакво право да я възпроизвеждам и да я раздавам на приятелите и семейството си ”и ако изтръгна страница, да я сложа на хладилника си? Ако купя мона лиза, имам право да сложа мустаци върху нея. Вие като фотограф не можете да контролирате вкуса. Ясно е, че възпроизвеждането и разпространението вече са защитени от закона. Това НЕ Е точка.Не мога да го кажа по-откровено, фотографът е инструмент, въпреки това опитен инструмент. Средство за постигане на целта. Какъв край? за да се получи нещо красиво. Искам това „нещо красиво“ Ето за какво ви платих! Ако трябва, присъединете се към сайт, където получавате комисионна за разпечатките и т.н., но цифровите файлове, заслужавам копие, НАЙ-МАЛКО от суровите изображения Никога повече няма да подпиша договор, който не включва цифрови копия. Всичко казано, аз винаги ще уважавам фотографите, ще се отнасям с внимание към тях, ще давам кредит там, където се дължи кредит, и ще викам работата им на всички, които ще слушат. Спрете да трупате, споделяйте работата, нека хората да видят вашето умение! Престанете да се притеснявате за това, което някои наркотици в мазето се слага с „вашите“ изображения, той е свободен да направи това.

    • RVK на ноември 5, 2013 на 6: 54 pm

      В моя район, който е доста малък „град“, вероятно има над 400 души, които се наричат ​​„фотографи“. Студията, които съществуват от години, не продават цифрови изображения. Новите „фотографи“ не само раздават изображения, но също така правят и групи за подаръци. Така за изплащане от 30 долара те харчат около 6 часа за снимките и обработката. Клиентът не заслужава изображението. Художниците не биха ви дали права за печат върху техните произведения на изкуството. Истинският фотограф влага хиляди долари за оборудване, хиляди часове за усъвършенстване на тяхното изкуство и равен брой часове за обработка на снимки. За онези „клиенти“, които искат изображения, освен тези с воден знак с ниска резолюция, моля, отидете да намерите фотографа, който иска да бъде. Трябва да получите имиджа си, тъй като те няма да работят дълго време. Що се отнася до липсата на фотограф, аз лично бих се свързал с всеки клиент, за да попитам дали искат изображения, ако реша да напусна бизнеса. Това е само правилно. Дотогава не искам работата ми да се редактира, отпечатва в Costco или да се използва по друг начин по друг начин. Ако закупите изящното ми изкуство в галерия, бихте ли помислили, че можете да възпроизведете и това? Вярно е, че хилядите там, които се наричат ​​фотографи, нараняват истинските професионалисти. Това са бизнесмени. Тези, които мислят, че им се дължат образи, нямат уважение към бизнеса. Давам на клиентите изображения с водни знаци с ниска разделителна способност, които да използват във facebook, галерия, за да покажат на приятелите си, и дори съм качил едно от моите изображения (на цена) в техния шаблон за Коледна картичка. Предпочитам да имам по-малко клиенти, които са готови да ми платят за работата ми, а след това група, които не искат да плащат нищо и да насочат приятелите си, които се чувстват същото.

  34. Брайън на май 28, 2012 в 7: 37 am

    Здравейте, Има 3 основни проблема1. Фотографите водят бизнес, който трябва да носи печалба. Ако продаваме цифрови файлове, трябва да можем да ги продадем за достатъчно пари, за да направим цялата работа до този момент, заедно с режийните за управлението на студиото. За съжаление тази сума е повече, отколкото хората вероятно са готови да платят за цифрови файлове (тъй като те имат ниска възприемана стойност) Решението е да направите много повече снимки и да продадете по-малко $ на всеки клиент, но тогава не можете да дадете добро обслужване, ако се опитват да пропуснат твърде много клиенти. (където студията на супермаркетите покриват пазара) .2. Цифровият файл, ако е направен добре, е ретуширан, за да бъде отпечатан на калибрирани принтери с професионален клас, които повечето домове, повечето супермаркети нямат. Така печатът няма да изглежда толкова добре, колкото е замислил фотографът. Това означава, че са вложили цялата тази работа, за да създадат нещо зашеметяващо, но сега изглежда само средно и следователно представя техните студия да работят зле. Тъжното е, че клиентът все още е платил много пари за закупуване на цифровите файлове, но наистина няма качествен завършен продукт с добро качество. 3. Когато клиентът има компактдиск с изображения, повечето от тях никога няма да ги отпечатат! Животът става зает, дискът се губи и те никога не го заобикалят… след това колко невероятни книги с рецепти сте закупили и всъщност никога не сте правили рецептите в тях! По-лесно е просто да се върнете в ресторанта и да го направите експертно и да се насладите на цялостното преживяване. Щастливи сме да предоставим малки файлове за facebooking, имейли, споделяне със семейството, само не за печат, защото искаме всичко отпечатано да изглежда изключително и единственият начин да гарантираме, че е да го отпечатаме на възможно най-доброто оборудване и професионални документи (което гарантирано ще продължи повече от 100 години) Знам, че всички наши клиенти са много щастливи да имат завършен портрет на стените си. Те осъзнават, че това е професия и че знаем какво правим (след 20 години), така че ни го оставят и получават страхотен резултат.

    • Judy на септември 27, 2012 на 1: 29 pm

      добре каза Брайън!

    • Каролайн Съливан на април 16, 2013 на 10: 55 am

      Можете ли да ми дадете представа за ценообразуването ви за цифрови устройства? След 30 години професионален фотобизнес имаме страхотни клиенти, които наистина не се интересуват от нищо, освен от страхотни щампи и портрети на стена. Да, те правят facebook и след като поръчам, винаги качвам няколко от най-добре ретушираните (които са избрали), кликвам върху тях и ги показвам на всички: 0) Понякога те искат по една за коледни картички или двойка за Страница за възрастни в задната част на годишните им книги. Ще продам 150 res 4 × 6 с пакет или портретна покупка за $ 15.00, ако е поискано. Искам да измисля цена за цифров пакет, точно като нашата редовна цена за печат. Три листа за $ 150.00 или три цифрови 8 × 10 файла за ... ..? ПОМОГНЕ! Нещо справедливо, тъй като ще печатат 8 × 10 и по-малки ... или набор от 8 за ...? Каква би била добрата цена ??? Това ме кара NUTS. Проблемът за нас се крие в НОВИЯ клиент, който се обажда. Този, когото никога не сме срещали ... какво очакват, колко са готови да похарчат, грижат ли се или знаят ли разликата в професионален печат или само в файловете ??? Искаме ли изобщо техния бизнес ??? Разбира се ... но когато икономиката спадна преди 1 години в Южна Южна Африка, тя ни намали до 2/XNUMX. Класическите портрети (не задушни ... но ПРИЛОЖНИ портрети) все още са хит при съществуващата ни клиентела - но какво иска тази нова промяна в охраната в тази икономика, която няма да съсипе професионалиста? Какво е справедливо? Те са клиентът и знаем, че някъде там има решение за прекратяване на тази лудост. Чувствам се, че всички живеем в епоха, подобна на това, което се случи, когато излезе електричество и изгаснаха газови фенери! хаха

  35. Daddy на юни 29, 2012 на 12: 52 am

    Просто ... БЕЗ ДИГИТАЛНИ КОПИЯ, НЯМА СДЕЛКА! Като клиент ще искам цифрови копия, особено тези на моето семейство. Искам да кажа защо, по дяволите, вие, фотографите, искате снимките на сина ми? Защитата на работата ви е просто куцо извинение. Ако е така, колко дълго ще се съхраняват файловете с толкова голяма памет? 10 години, 20 години, за да мога аз (или моите потомци) все пак да се върна за разпечатки? Ами ако умрете ?? Проектирам сгради. Плащам за всяка сграда, която проектирам, и се гордея с личните си щрихи, които правя. Но би било много много нелепо да ти кажа, тъй като проектирах дома ти, забранявам ти да рисуваш друг цвят или да правиш някакви ремонти за цял живот ?? В наши дни дори трябва да включа (цифрови) софткопии на чертежи и технически данни на клиентите, както при печатни копия на сграден дизайн. Защо софткопии? Да, така че ако собствениците на сгради извършват някакви ремонти, те могат да актуализират чертежи, вместо да рисуват от нулата. В крайна сметка, личните докосвания, които направих, може да са превъзходни за мен, но може да са глупости за друг. Събудете се, момчета, това е 21 век. И така, кой да каже каквото и да сте направили цифрово, е най-доброто ?? Може да е глупост за друг. Като художник, ако се чувствате застрашен от клиенти, които злоупотребяват с вашите цифрови файлове, добре ... бъдете художник. Ако смятате, че работата ви е толкова деликатна, тогава НЕ се включвайте в бизнес сделки или в живота на никого. В наши дни и възрасти, цифрови медии или не, мога лесно да сканирам с висока разделителна способност и да ги отпечатам, добре, все още ли е вашата работа ?? Като художник, бъдете художник, ако искате да бъдете егоисти. Но ако се занимавате с фотография, значи сте предприемач. След това се поучете от успелите. Защо са успели? Защото те слушат. Изслушайте нашите клиенти и ще просперирате, като същевременно запазите артистичната си цялост. Използвайте уменията си, за да помогнете, а не да задоволите собственото си его и парите ще постъпят естествено. Имайте сърце за семействата, майките и татковците и ще бъдете гледани.

  36. Шарън Крайдър на юли 10, 2012 на 4: 28 pm

    Винаги предлагам CD или цифрова версия на техните сесии, достъпна след поне ЕДНО отпечатано копие. Много пъти съм ги чувал да казват точно пред мен „можем просто да си купим един отпечатък и да го сканираме“ Не ги интересува дали ви крадат или унищожават „вашите произведения на изкуството“. Те просто искат да спестят пари ... така че това ми спестява пари, като не разпечатвам всички копия и им дава законното право да отпечатат моите редактирани снимки, а след това няма да ме изтръгнат. В крайна сметка сканираната версия ще изглежда много по-зле от това, което човек на чичо Франк вероятно би направил на вашите снимки! И хората в наши дни не искат тон отпечатъци да висят по стените им .. те искат да публикуват във Facebook и да споделят чрез имейли с приятели и семейство. Снимки в портфейла ?? Нали ... Вече не ги нося или споделям, защо бих си помислил, че повечето хора биха го направили? По-добре да им предоставите редактирано цифрово копие, отколкото да ги оставите да излязат и сканират всеки ден!

  37. шик юли 12, 2012 в 11: 05 ч.

    Художниците имат това право да контролират собствеността върху изображението, всъщност това е законът за авторското право. Просто не сте съгласни с него, но това е така. Нищо не ви пречи да правите снимки сами. Ако бяхте на улицата и аз направих вашата снимка, тя е моя, а не ваша. Не мога обаче да се възползвам от вашето изображение без вашето разрешение (вашите права). Ако наемете някого за услуга, спазвате техните бизнес политики. Всъщност нямате право да казвате на хората как да управляват бизнеса си. Влизате ли в веган магазин и питате за бургер? Можете да кажете, че бихте го управлявали по различен начин или да търсите хора, които го правят, но толкова много от най-добрите фотографи дори днес не продават дигитално. Ако дори го направят, те са на високи цени, почти недостъпни, дори за семейни портрети. От фотографа зависи да бъде различен, точно както всеки малък бизнес. Ако правите нещо, което другите не са, те ще следват вашите правила и ще плащат това, което си струвате. Има най-различни пазари там и всякакви бизнеси, които да ги запълнят. Смешно е да чуя как хората казват, че мислят, че хартиените снимки са безполезни, но бизнесът ми не е направил нищо друго, освен да расте с хора, които търсят платно, различни хартии и албуми всяка година. Защо? Клиентите ми биха могли да се интересуват по-малко от дигиталното и са изгорени от ерата на Facebook. Много от тях действително са изтрили своите онлайн акаунти. Те искат изкуство, което гарантирано да трае по стените им с години, а не да е на някакъв надраскан диск в чекмеджето. Семействата им не идват и не казват, о, DVD-та, които искате да ми покажете от вашето семейство? Мога ли да седя на компютъра ви и да разглеждам снимки? Не. да ме представлява. Това е моята политика, нямам нищо против някой друг да предостави всичко, тъй като не мога да им кажа да променят бизнес модела си. Повечето дори не искат малките дигитални копия, защото им се струва безсмислено. Само защото може лично да оценявате цифровото повече, не означава, че много други са съгласни или са от мъртва епоха. Моите клиенти всъщност са предимно млади семейства, които просто оценяват стените си повече от екраните си. Ако някой дойде при мен, който не отговаря на моя бизнес модел, аз го изпращам другаде, а не променя това, което правя. Познай какво? Получих повече уважение и насоки към изящните произведения на изкуството, като го направя по начина, по който сега имам проблем с фотографите, които след това унищожават тези цифрови негативи. Аз самият ги архивирам на няколко места и отдалечено, за да гарантирам всякакви замествания поради повреда по линията. Това е съвсем различен разговор.

  38. Сюзън Едуард септември 4, 2012 10: 40 часа

    Как да намеря част 2?

  39. Майкъл на октомври 12, 2012 в 5: 04 pm

    През последните 31 години съм професионален фотограф. Управлявам две студия .... Ето едно предложение за студия, в които клиенти искат цифрови файлове. Мислете за цифровите файлове, като за филми, които се наемат или купуват. Когато наемате, е по-евтино, но се гледа само за да кажем 24 часа. Когато купувате филм, можете да му се наслаждавате отново и отново, но струва много повече. Нашето студио продава правото за печат от цифров файл, но файлът остава под закрилата на моята лаборатория .... Ще наречем това договор за наем. Клиентът плаща за правото да отпечата нещо от закупения файл за определен период от време ... ние предлагаме едномесечен, двумесечен и тримесечен прозорец за печат ... ..Ако иска да закупи файла и да го притежава физически диск имат тази опция, но на премия цена толкова висока, че те избират ограничената оферта за печат. Когато запазите оригиналния файл защитен от вашата лаборатория, вашите клиенти не могат да променят изображението и качеството е в калибър, за който можете да се чувствате добре. Избираме местна лаборатория, с която сме работили и извършваме потребителски / професионален печат и е близо до нашата клиентска база. Нашата настройка позволява на клиента да вземе телефон и да направи поръчката си по телефона, без да напуска дома си. Важна забележка: ако планирате да отворите бизнес с тухли и хоросан със служители ... ..и продавате само файлове .... Добре, късмет, може да искате да запазите ежедневната си работа!

  40. Джейк на октомври 21, 2012 в 3: 38 pm

    Дори ако не предоставите цифровия файл, какво ще попречи на някой да направи сканиране на изображението с висока разделителна способност?

  41. Стив ноември 16, 2012 в 1: 22 ч

    Поздравления за страхотна статия и много подходяща тема. Това определено е емоционален проблем, който се появява много при фотографския бизнес на жена ми. Виждам, че и двете страни на спора са били и клиент, който е изпитал стреса да избере кой от скъпите изображения на моите деца мога да си позволя да купя . Съпруг съм и на новоучреден фотограф, чиито клиенти често изискват пълен набор изображения с висока разделителна способност от всяка снимка. Изправени сме пред непрекъснато нарастващите предизвикателства на балансирането на очакванията на клиентите с необходимостта да поддържаме жизнеспособността на бизнеса и най-високото качество на всичко, което се доставя. Нашият настоящ подход е да предложим едночасов пакет, който покрива разходите за седене, творческия талант и също предоставя щедър кредит за закупуване на про-лабораторни отпечатъци, изображения с уеб качество или JPEG с пълна разделителна способност (не сурови). Най-големият фактор уау определено идва от предаването на набор от големи професионални разпечатки. Поради тази причина насърчаваме това, като предлагаме безплатни цифрови изображения с качество на уеб за всички закупени отпечатъци и позволяваме отделни отпечатъци с качество на уеб да се купуват отделно, ако това е всичко, което се изисква. JPEGS с по-висока разделителна способност са достъпни за закупуване на по-висока цена (на същата цена като печат от 8 до 10). Да, много се страхувам от чичо Фред и всички случайни фактори, които могат да доведат до отрицателна обратна връзка. Репутацията от уста на уста е всичко, така че е жизненоважно нищо да не бъде компрометирано от чичо Фред, минилаборатория на Кмарт или някой, който не разбира принципите на добрия състав. Друго нещо, което изглежда е пренебрегнато в тази дискусия, е важността да се поддържа пари стойност на всяко закупено изображение. Някои фотографи структурират бизнеса си на доста опростен модел за снимане и запис, където на практика просто таксуват времето, в което правят снимките и записват резултатите направо на DVD и го предават. Има пазар за това, но виждам тази тенденция като лоша както за бизнеса, така и за клиента. Позволете ми да обясня ”_ В този модел фотографите се насърчават да предоставят Количество снимки, за разлика от най-доброто качество на произведенията на изкуството, което могат да постигнат. Те не получават финансова компенсация за времето, което отделят за последваща обработка, така че успехът в този модел се свежда до това колко едночасови издънки мога да резервирам всяка седмица и колко бързо компактдисковете могат да бъдат предадени на клиента. за основната икономика, фотографът приема такса за услуга за доставка на продукт и ще отнеме определено време, за да го направи, за да спечели малка печалба. Фотограф, който снима три натрошени снимки за един час и изгаря всички тези на DVD ще могат да прекарат около минута или по-малко на снимка в последваща обработка (оценка на креативните възможности, балансиране на цветовете, изрязване, редактиране, фотошопиране, филтриране, отстраняване на петна и т.н.). Клиентът получава точно това, което е поискал, но няма нищо особено особено. Може би малко по-добре, отколкото би взел чичо Фред. Поставянето на цена на всяко изображение означава, че клиентът получава по-малко изображения на същите цени (напр. може би 25 вместо 300). Но те ще бъдат най-добрите 25 изображения, а професионалистът ще е извършил пълна творческа обработка на публикации и ако поръчате разпечатки, те ще бъдат произведени в професионална лаборатория, която е калибрирана към софтуера на редакторите. Аз лично бих предпочел да имам 25 грандиозни произведения на изкуството, отколкото 300 нередактирани спомени. В края на деня вашите приятели ще бъдат отегчени от количеството и са склонни да създават впечатление за колекцията въз основа на средните до най-лошите изображения. Повечето хора имат ефективна продължителност на вниманието от 20-30 снимки така или иначе - може и да са най-добрите. Всеки, който се гордее с работата си, ще иска бизнес модел, който гарантира, че може да отдели времето, необходимо за създаването на нещо невероятно, а отколкото просто работа, която произвежда цифрова стока на час. Поставянето на стойност върху всяко изображение също гарантира, че художникът е малко компенсиран за всяко произведение на изкуството, което доставя.

  42. Барт на 31, 2012 на 8: 12 pm

    Никога не бих наел фотограф, който да не ми продава цифрови копия. Цялата идея да платя на някой, който да отразява моята сватба и след това дори да няма контрол над снимките на МОЯТА сватба, надхвърля мен. Мисълта, че непродаването на дигитални копия ви предпазва от истории, както е описано в статията, е наивна. Всеки има скенер, моите пропуски току-що сканират всички наши стари снимки, така че тя ще има цифрово копие от тях, ако искате да запазите своето „изкуство“ в най-добро качество, принуждаването на хората да правят това е последното нещо, което бихте направили искам ... но това е само моето мнение.

  43. Lena на януари 17, 2013 на 12: 21 pm

    В момента съм разочарован от фотограф, който направи страхотни снимки, но който не е толкова талантлив в Photo Shop. Той наистина обърка няколко страхотни кадъра с грешки във Photo Shop. Знам, че той прекарва много време в „редактиране“ на тези снимки, но честно казано, имам опит във Photo Shop и бих свършил много по-добра работа и на първо място не исках всичките му „специални ефекти“. Той е приятен човек, но няма да ми продава нередактирани версии на тези веднъж в живота снимки на моето дете. Той иска контрол над „своето“ изкуство, но това е образът на моето дете, не трябва ли и аз да го кажа. Моя приятелка направи старши портрети на дъщеря си от друг фотограф, хареса доказателствата, но мразеше крайния продукт. Тя искаше снимки на дъщеря си; фотографът редактира снимките, правейки ги „по-драматични, по-артистични“. В крайния продукт дъщеря й вече не приличаше на себе си, а по-скоро на мека порно звезда. Отново фотографът би й продал само редактираната му версия. (В крайна сметка тя ме накара да се снимам, добър фотограф-аматьор. Професионалният фотограф получи само основната такса.) Признавам, че фотографите са художници, но фотографите трябва да се запитат дали искат да „създават изкуство“ и да бъдат бедни гладен художник или искат да дадат на клиентите си продукт, който искат, и да си изкарват прехраната? Снимките са се превърнали във функционално изкуство, те вече не просто висят на стената, хората искат да ги използват в много различни формати, а понякога използваемото изкуство затъмнява. Фотографите, които няма да продават цифрови файлове, ще се окажат в същата ситуация като музикантите, които не искат да продават музикалните файлове за изтегляне, които хората са искали. Хората биха изтеглили, често песен с по-ниско качество, без да плащат за нея. Ако фотографите не искат да продават цифрови файлове, клиентите ще купят сканиране 5 × 7 или 8 × 10 в компютъра си, създавайки по-нисък цифров файл. И фотографът ще има много пари. Лично никога повече няма да правя бизнес с фотограф, който няма да ми продаде нередактираните цифрови файлове. Със сигурност има пазар за добре направения редактиран принтиран портрет, който да се мотае гордо на стената, но умният фотограф, който иска да остане в бизнеса, ще остави егото си настрана и ще продаде и двете.

  44. клозет на април 25, 2013 на 9: 19 pm

    Продавам моите пълни разделителни способности, ретуширани по поръчка и издадени с авторски права JPEG на DVD дискове повече от 10 години. Винаги съм бил в състояние да продам работата си на по-висока цена, в сравнение с други фотографи, които не предоставят JPEG. Не виждам никакъв проблем. Фотографските фондове правят това от десетилетия. (Първоначално като диапозитиви, фолиа, филмови негативи и др.). Защо някой би си помислил, че това не е добър бизнес модел само за сватбени фотографи? Днес всички знаят, че изображенията могат да бъдат манипулирани и копирани и да продължават. Така че не се притеснявам от други хора, които манипулират моите изображения по някакъв начин, с който не съм съгласен. Хората просто трябва да посетят уебсайта ми, за да видят произведението, тъй като аз всъщност го произвеждам и да го предоставя - тогава те могат да бъдат креативни, колкото искат, с това, което им продавам.

  45. Рос Занзуки на май 16, 2013 в 6: 23 am

    Това се превръща в по-голям проблем всеки ден за професионалните фотографи. Професионален фотограф съм от 32 години, притежавах голямо студио и лаборатория за печат през първите 30 от тези години. В тази дигитална ера ние като фотографи трябваше по-добре да се изправим пред реалността на случващото се там. Свидетели сме на гибелта на печатни книги и вестници. Това трябва да ни даде представа какво се случва с нашите скъпоценни отпечатъци. Моля, обърнете внимание, че съм портретен фотограф, а не търговски фотограф. Днес много от моите клиенти ми казват, че искат да споделят изображения на сайтовете си в социалните мрежи и електронни устройства ... т.е. таблети и смартфони. Отпечатъците просто вече не са толкова важни. Имате 2 възможности за избор, тъй като това става все повече и повече норма ... задръжте вашата линия и никога не се отказвайте от цифровите си файлове и ги гледайте как намират някой, който ще или им даде това, което искат. Моят подход е прост. Той еволюира от предоставянето на 2-3 готови за уеб изображения на всеки клиент с покупка на колекция за печат, до сега предлага пълни колекции от готови за уеб изображения. Например имам колекция Diamond с многобройни отпечатъци на цена $ 2000 и цифрова колекция Diamond само с готови за уеб изображения на цена $ 1500. Готовите в мрежата изображения са точно това ... Файлове с ниска разделителна способност, които не са подходящи за печат, но ще изглеждат чудесно на всеки сайт в социални медии или цифрово устройство, което може да имат. Все още получавам пари за услугата си, а те получават това, от което се нуждаят. Никога не давам писмена версия на изображенията, за да бъдат отпечатани другаде. Наистина осъзнавам, че някои все пак ще го направят и няма начин да го спрат. Дори и с текстурирани отпечатъци те могат да ги сканират и да правят отпечатъци, ако това искат да направят. Това е неизбежно. За мен изборът е ясен ... прегърнете променящите се времена или умрете с глава в пясъка.

  46. Карън на август 26, 2013 на 5: 19 pm

    Откривам, че хората предпочитат да купуват цифрови файлове над разпечатки. Бих могъл да се възползвам от снимките си, но честно казано, ако няма пазар за отпечатъци, няма смисъл да имам бизнес, насочен към продажби на печат. Нарича се търсене и предлагане. Що се отнася до клиентите, които изсичат „моята“ снимка, мисля, че аналогията на шивачката беше добра, средният Джо обикновено може да прави каквото пожелае с покупка и има затруднения да разбере, че фотографите се въртят в собствения си малък свят със свой собствен малко правила, при които могат да продадат нещо, но въпреки това да запазят собствеността си Може би фотографите трябва да вземат повече, за да покрият емоционалната си болка, когато клиентът промени работата си или я покаже на света във facebook без кредит. Искам да кажа, че никой от техните приятели във ФБ, които се интересуват от снимката, не би се сетил да попита кой е фотографът? Икономиката и пазарните сили винаги се променят. Фотографите или какъвто и да е бизнес, който не може да създаде ниша, правеща точно това, което искат, ще трябва да се променят и адаптират към предлагането на това, което изисква пазарът им. Това е, ако искат да се занимават с бизнес ..

  47. Ралф на август 30, 2013 в 9: 20 am

    Аз не съм фотограф, а клиент, който се опитва да намери фотограф, който да ми даде цифрови изображения (оттук как намерих този наистина интересен блог). Моята история е, че искам снимка на семейството си, а в наши дни и моите снимки се показват на телевизори с голям екран (скрийнсейвъри), моя 27 ″ mac, моя iPad и моя iPhone. Работя далеч от дома и искам хубави снимки. Въпреки че мога да съпреживя някои коментари по-горе относно правенето на страхотна снимка и отпечатването й на некачествена хартия или изрязване на снимката, чувствам, че това може да се дължи на хората, които се страхуват от малцинството. Светът никога няма да се обърне и технологиите ще започнат да играят по-голяма роля в живота ни. iPads, iPhone, смарт телевизори е възможност да бъдат прегърнати и тези, които го правят, ще бъдат първите, които ще пуснат на пазара. Защо бих отделил време за отпечатване на снимка върху хартия с лошо качество, когато мога да я видя на HD телевизор или скрийнсейвър на моя Mac? Просто мисъл за някои от вас да приемат промяната и да не се страхуват от мен t 🙂

  48. Томаш Харан на октомври 11, 2013 в 12: 00 am

    Фантастична публикация в блога. Наистина страхотни отговори. Отнема малко време, за да изградите увереност в зареждането на това, което си струвате. Но когато осъзнаете, че вашият модел на ценообразуване всъщност вреди на вашите продажби, времето е да се справите по различен начин. Не продавате cd jpegs, а висококачествен продукт, пълен с безценни спомени !!

  49. RamosAP Фотография на април 8, 2014 на 11: 15 am

    Правя DSLR фотография повече от 5 години. Всъщност не съм решил да продавам цифрови файлове. Колко трябва да продам тези, давайки Опцията на моите клиенти? Всякакви идеи биха били много полезни. Благодаря.

  50. Сам Карлсън (@Obilexity) на април 23, 2014 на 5: 54 pm

    Що се отнася до продажбата на отпечатъци от вашата работа, има etsy, cafepress, zazzle и deviantart. Etsy за мен е прекалено много караница b / c. Всъщност трябва да се справя с изпращането и отпечатването и всичко останало. Освен това искате да изравните всичките си социални мрежи наравно една с друга, да улесните хората да бъдат свързани с теб. Лично аз използвам SMugmug.com като принтер и изпращач на моята работа. те ви дават цяла опция за галерия и ценови планове. Те имат своите минимални цени и вие запазвате всичко над тази сума. Да кажем, че им струва $ 2.30 за разпечатване и изпращане на печат от 8 до 10. ако го оцените за $ 12, получавате 10 долара. Надявам се, че това помага и продължете усилената работа! Ако решите да ги използвате, регистрирайте се с тази връзка и ще спестите 20%. http://bit.ly/smug-mcpKeep усилен труд всички! Сам

  51. Джон Уилсън юни 14, 2014 в 6: 38 ч.

    Предоставям файлове с пълна разделителна способност на DVD от около 2004 г. Бизнесът не може да бъде по-добър. Без значение какво продавате, каквото и да е в живота, вие го цените съответно или това, което просто смятате, че вашата работа си струва въз основа на начина, по който я доставяте. В деня на филма дори продавах 645 негатива от среден формат, които заснех на сватби. Преминаването към дигитален е проблем за фотографите, тъй като дигиталното съзряване старее. Дори днес все още има някои фотографи, които имат старомодно отношение към експлоатацията на своите студиа и сватбени фирми, сякаш те все още се основават на филмовия бизнес модел. За да успеете във всеки бизнес, трябва да разберете какво искат потребителите. Не можете да продавате на хората нещо, което те не искат. Както и да е, смешно, забавно, забавно някои коментари тук от преди около 3 години и изостаналите нагласи за продажбата на цифровите файлове. Днес е много често. Знам няколко професионалисти, които ми се заклеха, че никога няма да продадат своите цифрови файлове, въпреки че винаги съм ги имал. Ти позна. Те продават своите цифрови файлове сега и не могат да бъдат по-щастливи.

Оставете коментар

Трябва да бъдете влезли в профила си за да публикувате коментар.

Как да популяризирате вашия фотографски бизнес

By MCPA действия

Съвети за рисуване на пейзажи в дигиталното изкуство

By Саманта Ървинг

Как да изградите своя профил като фотограф на свободна практика

By MCPA действия

Как да изградите своя профил като фотограф на свободна практика

By MCPA действия

Съвети за модна фотография за заснемане и монтаж

By MCPA действия

Осветление на магазин за долари за фотографи с ограничен бюджет

By MCPA действия

5 съвета за фотографите да се снимат със семействата си

By MCPA действия

Какво да носите Ръководство за фотосесия по майчинство

By MCPA действия

Защо и как да калибрирате монитора си

By MCPA действия

12 основни съвета за успешна фотография на новородено

By MCPA действия

Едноминутно редактиране на Lightroom: недостатъчно изложено на живи и топли

By MCPA действия

Използвайте творческия процес, за да подобрите своите фотографски умения

By MCPA действия

И така ... Искате ли да влезете в сватби?

By MCPA действия

Вдъхновяващи фотографски проекти, които изграждат вашата репутация

By MCPA действия

5 причини Всеки начинаещ фотограф да редактира своите снимки

By MCPA действия

Как да добавите сила на звука към снимки на смарт телефон

By MCPA действия

Как да правите изразителни снимки на домашни любимци

By MCPA действия

Настройка на осветлението с изключена светкавица за портрети

By MCPA действия

Основни фотографии за абсолютни начинаещи

By MCPA действия

Как да направя снимки на Kirlian: Процесът ми стъпка по стъпка

By MCPA действия

14 оригинални идеи за проект за фотография

By MCPA действия

Категории

Последни Публикации