Et ekstremt kontroversielt foto af søskende

Kategorier

Fremhævede Produkter

Når ordet “kontroversielt” dukker op i dit hoved, er dette billede det, du ville forestille dig? Sikkert ikke!

Jeg havde sendt dette billede på MCP Facebook-side i februar med vores nyeste Forudindstillinger for Lightroom (InFusion og Illuminate). Jeg forventede aldrig at høre andet end "søde børn" eller "hvordan gjorde du det?" eller "stor redning." Ingen love blev brudt. Ingen børn blev skadet. Det var et billede, der ikke blev eksponeret korrekt. Det er det!

infused-light71-600x400 Et ekstremt kontroversielt foto af søskende Blueprints Lightroom Presets MCP Tanker

I stedet havde jeg vrede fotografer beskyldt mig for alle slags "forbrydelser", såsom:

  • Ødelægger fotograferingsindustrien
  • Lære folk at rette billeder i Lightroom eller Photoshop, så de ikke behøver at lære deres kameraer
  • Hjælp nye fotografer med at undgå erfarne proffer
  • Viser billeder fra mennesker, der ikke har nogen forretning, er fotografer

Og godt, listen var længere end det, men du får ideen ...

Baghistorien….

Dette billede er af en vidunderlig fotograf, Dayna More. Hun er aktiv i vores Facebook-gruppe og havde delt billedet der først. Hun havde forklaret, at hun praktiserede flashfotografering, da hendes datter strakte sig ned, tog noget sand og begyndte at spise det. Ups! Så hun slukkede for sit blitz og fokuserede på at være mor. Da hendes søn begyndte at trøste sin datter, blev hun rørt og begyndte at snappe billeder igen. Gæt hvad hun glemte at ændre i øjeblikkets varme? Hendes kameraindstillinger! Det er ikke det, at hun ikke vidste, hvordan hun skulle afsløre. Det er ikke, at hun er en dårlig fotograf - faktisk er hun fantastisk! Hun havde lige et bortfald. Og det bortfald var det, der gjorde det muligt for hende at fange øjeblikket.

Hvis hun stoppede og ændrede indstillinger og tog nogle testbilleder og justerede…. hun ville sandsynligvis have savnet dette dyrebare billede. Du kan ikke genskabe rå følelser. Hun fangede det og var sikker på, at eksponeringen ikke var perfekt. Hun og jeg sagde aldrig, det var. Men hvorfor ville du kaste billedet, når du kan "gemme" det som vist ovenfor eller skabe kunst ud fra det som vist nedenfor?

Denne redigering var fra den samme rå fil som den tidligere. Affald? Nej - ikke for mig. Fantastisk billede? Helt bestemt!

 

Illuminate-21-efter Et ekstremt kontroversielt foto af søskende Blueprints Lightroom Presets MCP Tanker

MCP Tanker - Tolerance og forståelse ...

Når det kommer til fotografer, ønsker nogle at blive professionelle i fremtiden, og andre vil bare have pæne billeder af deres børn, børnebørn, kæledyr eller naturen omkring dem. Ikke enhver fotograf, der læser MCP-tutorials eller bruger vores produkter, ønsker at konkurrere med professionelle. Nogle vil bare have bedre billeder.

Mens nye fotografer lærer at bruge deres kameraer, belysning osv., Skal de skrotte hvert billede? Nej. Hvorfor ikke lære software som Photoshop og Lightroom, så de kan gemme billeder, når de lærer og udvider deres kamerafærdigheder? Sikkert, målet er kvalitetsbilleder lige ud af kameraet, det er bare ikke virkeligheden. Især når nogen er nye inden for fotografering.

Illuminate-22-after2 Et ekstremt kontroversielt foto af søskende Blueprints Lightroom Presets MCP Tanker

Brækkede ben og krykker ... hvad har de at gøre med fotografering og redigering?

Forestil dig at du bryder dit ben ved dit eget bryllup ... Det gjorde jeg. Det sugede. Bagefter, i tre måneder (TRE!), Havde jeg et kast op til toppen af ​​mit lår. Jeg havde problemer med at gå og havde brug for krykker for at komme rundt, og selv efter at min rollebesætning kom ud, havde jeg brug for ekstra hjælp fra krykker, da jeg arbejdede på mine gående færdigheder. Til sidst havde jeg brug for krykkerne mindre og mindre. Og til sidst gik jeg alene.

Fotografering er meget sådan. Når de fleste starter, stoler de på auto-tilstand og derefter det berygtede portrætansigt eller den løbende mand. Efterhånden som en fotograf lærer mere, forgrener de sig til blænde- eller hastighedsprioritet og til manuel. Dette overføres også til redigering. Når du er ny inden for fotografering, kan "krykker" eller værktøjer hjælpe dig med at redigere. Sikker på, vores handlinger og forudindstillinger kan gemme billeder, som du ellers kan papirkurven. Men de kan også gøre det lettere og hurtigere at redigere - og mange fortæller os, at den måde, vi bygger vores produkter på og lærer folk at bruge dem, faktisk har lært dem ind og ud i Photoshop og Lightroom.

Dit opkald ... tag dem eller efterlad dem.

Jeg føler virkelig, at jeg giver folk mulighed for at forbedre fotos, lejlighedsvis "gemme" et billede og skabe en kunstnerisk fortolkning af deres billeder. Der er tidspunkter, hvor selv de mest erfarne fotografer har brug for et løft i Lightroom eller Photoshop, ligesom mørkerummet blev brugt fra fortiden. Mange erfarne fotografer (f.eks Joel Grimes, Trey Radcliff  og tusinder af andre) bruger redigeringssoftware til at skabe kunstværker. Og for mig synes jeg det er vidunderligt.

Forhåbentlig, uanset hvor du er med dine fotografiske færdigheder, kan vi alle støtte og respektere andres arbejde og omfavne vores forskelle i stedet for at udnytte dem.

MCPAktioner

Ingen kommentarer

  1. Michelle McKane I januar 10, 2013 ved 3: 15 pm

    Du er fantastisk. Jeg håber, jeg kan være halvt så god som dig. alvorligt, jaloux.

  2. emilyward I januar 12, 2013 ved 10: 19 pm

    Dejligt foto bryllup

  3. Stephanie I marts 12, 2014 ved 8: 13 am

    Godt sagt. Tak skal du have. Desværre kan folk i denne branche være ret ondskabsfulde. Markedet ændrer sig, og de gamle skoleprofessionelle har brug for at lære at ændre sig med det.

  4. Mike Sweeney I marts 12, 2014 ved 8: 20 am

    Interessant .. alt, hvad jeg troede var “fantastisk redd” 🙂 Jeg er del af silhuetterne som en “lykkelig ulykke”, men de ser alle godt ud. Og jeg tror, ​​at hvis flere fotografer var ærlige over for sig selv, er de fleste af os blevet sjovere med fremkomsten af ​​RAW-filer og noget rigtig god software sammenlignet med, da nogle af os skød film og krom (plus eller minus 1/2 stop) Så jeg ' tage de ulykkelige folk og ignorere dem. Jeg ved, at jeg gør det for det meste. Jeg laver en masse iPhoneografi og fanger de samme noter om at "ødelægge" "ikke et rigtigt kamera" "hvorfor spilder du din tid" bla, bla, bla .. men du ved, familierne elsker billederne .. Jeg kan godt lide dem og så er det alt, hvad der betyder noget i sidste ende.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 10: 02 am

      Mike, sælger du faktisk udskrifter, eller er iPhoneography mest for dig selv? Jeg vil meget gerne have nogle indlæg på MCP-bloggen om emnet. Kontakt mig, hvis du er interesseret.

  5. Kim Pettengill I marts 12, 2014 ved 8: 22 am

    Godt sagt!! Fordele og nogle af de mest berømte fotografer fra fortiden er også kendt for deres redigeringsprocesser i mørke rum. Dodging og afbrænding var lige så meget en del af kunsten, da Photoshop kan være i dag. Alle har ret til at se og oprette fotografier på den måde, der er mest tro mod dem. Jeg bliver meget frustreret, når de gennemsnitlige kommentarer begynder at flyve. For hvert billede er der en rigtig person med følelser, der var bag kameraet. Jeg beundrer altid, hvordan du holder fast ved alle fotografer og minder folk om, at kommentarer, der ikke giver konstruktiv feedback, ikke er acceptable.

  6. Beth I marts 12, 2014 ved 8: 24 am

    Den slags vitriol er netop derfor, jeg stoppede med at dele mine fotos i konkurrencer med andre fotografer. Fordi jeg ikke laver meget redigering - i stedet for det mest naturligt forekommende billede muligt, har jeg modtaget en masse foragt, indtil og med at være en wanna-be. Det har været meget nedslående, og hvis mine klienter ikke var tilfredse og bad om mig igen og igen, havde jeg måske troet, at jeg var en fiasko.

    • Linda I marts 12, 2014 ved 8: 32 am

      Gentagne klienter taler mere lydstyrke end anonyme mennesker på en computer .... husk det! Jeg er ligesom dig ... så naturlig som muligt ... Jeg bruger Lightroom som et mørkerum og til farvejustering (arbejder stadig på hele den hvidbalance ting). Jeg foretager kun stærke redigeringer, hvis folk anmoder om det.

  7. Dana Prins I marts 12, 2014 ved 8: 24 am

    Jodi, jeg elsker hvad du laver her, og jeg er glad for at du ikke tager nogen af ​​disse "klager" eller "kritik" alvorligt. Du er en gave og sådan en god lærer !!

  8. Linda I marts 12, 2014 ved 8: 29 am

    Jeg tror jeg ser det fra begge sider. Jeg er velsignet over, at jeg havde nogle gode mentorer til at lære mig det grundlæggende i både fotografering OG redigering i Photoshop (jeg lærte alt sammen Lightroom, lol). Folk som Scott Kelp skriver bøger om, hvordan man bruger disse programmer, og genveje til alt. Så hvad er der galt med din tutorial? Det er ikke anderledes end en bog eller en menneskelig mentor ansigt til ansigt! Og jeg er enig i, at begyndere ofte bruger "krykker". Men mit problem starter, når disse begyndere aldrig gider at lære kunsten at fotografere ... bare kunsten at redigere. De kommer aldrig af den grønne firkant ... de har ingen anelse om, hvad du mener med blændeprioritet eller hvad det. Jeg får faktisk gøre. De klikker bare og bruger derefter timer på at redigere. De opkræver ikke meget, giver alle billederne væk, og desværre underskrev nogle af dem, jeg har set her, UBEMÆRKELIGT prissætning skamløst (havde en klient fortalt mig, at en anden "ny i branchen" -fotografen bad hende om at få min prisliste ... og hvad jeg nogensinde har opkrævet, hun opkræver halvdelen OG leverer alle de redigerede billeder på en disk.) De praler endda med, at de er billigere end så og så. Så meget som vi gerne vil tro andet, bliver sidstnævnte mere almindeligt. Mit håb er, at de undervurderer sig lige uden for forretningen .... Overlevelse af den fotograf, der er bedst, kan du sige ...

    • Woman I marts 12, 2014 ved 8: 40 am

      Selvom jeg forstår bevidst underbud er forfærdelig, er disse kunder ikke dine kunder. De værdsætter ikke kunsten. De foretrækker billige frem for kvalitet. Det er Walmart vs. Saks. Og ja, disse underbud vil ikke gøre nok til at forblive levedygtige i erhvervslivet.

      • Kim I marts 12, 2014 ved 1: 57 pm

        Beklager, ikke alle har råd til Saks. Jeg tager kun fotos for sjov. Jeg bruger ikke Lightroom, og jeg ejer ikke Photoshop. Jeg bruger dog et gratis Photoshop-redigeringswebsted på nettet, fordi jeg kan lide nogle af de seje effekter. Underbud på din prisliste er ikke sejt, men nogle af de priser, der opkræves for professionelle billeder, er vanvittige. Vil jeg virkelig slippe $ 300 - 500 hele tiden til familiebilleder. Nej. Vi får taget vores fotos på Olan Mills og sådan kun hvert sjette år eller deromkring på grund af omkostningerne. Undskyld, jeg tager mine egne billige billeder enhver ugedag. Jeg bruger kun mit kamera på auto. Hvorfor? Ikke fordi jeg er for doven til at lære at bruge mit kamera, men fordi jeg har hukommelsesproblemer.

        • amanda I marts 12, 2014 ved 7: 00 pm

          Jeg synes ikke $ 300 - $ 500 for familiebilleder en gang hvert 6. år er vanvittigt. Det er faktisk ret billigt. Jeg tror ikke engang at betale det en gang om året er vanvittigt personligt. Du er nødt til at stoppe op og tænke på de fotografer, der gør dette for at leve. Alle disse penge går ikke lige i deres lommer. Cirka 40% går til skat (selvstændige betaler deres skat og arbejdsgivernes del også) og overhead for at drive deres forretning. De tjener ikke over min løn, hvis de opkræver $ 50 for en session. Det er bare ikke muligt. De fleste af disse kædestudier som Olan Mills går alle ud af drift eller har allerede gjort det. Hvorfor? Fortjenstmargener. De er ikke rentable virksomheder. Hvis folk ville stoppe og overveje det beløb, de spilder på daglige ting, der ikke er nødvendige og ikke varer evigt, tror jeg ikke, de tror, ​​at brugerdefineret fotografering var ret så dyrt. Jeg ser mange mennesker, der siger, at de ikke har råd til disse ekstravagante priser, som fotografer opkræver, men de har alle storskærms-tv, ipads og dyrt tøj. De fleste af dem tager daglige ture til Starbucks og spiser ude flere gange om ugen / måneden. Alle disse ting tilføjes, og alle disse ting varer ikke evigt. En smuk portrættsession af din familie er noget, der er for evigt. Det blæser mit sind, at folk synes, at $ 300 er for dyre til det. Jeg tror $ 300 er på den billigere side for noget lignende personligt.

  9. Candice I marts 12, 2014 ved 8: 29 am

    Tak fordi du skrev og postede dette. Folk kan være meget uhøflige, og det er normalt lettere for dem at kritisere og pege en finger i stedet for at være respektfuld og værdsætte, hvad det kræver. Jeg har to drenge, og der er tidspunkter, hvor jeg ikke har et minut til at ændre indstillingerne på kameraet for at fange de smukke øjeblikke, der bragte mig til fotografering i første omgang. Også jeg er blevet kritiseret for at lade mit kamera være i auto, men her er sagen, måske vil jeg arbejde på mine fotoshop-færdigheder. Photoshop er et kompliceret program, det tager tid som alt andet. Hvad siger det, åh ja, "Hvis du ikke har noget rart at sige, skal du slet ikke sige noget"! Tak skal du have! Jeg elsker hvad du laver!

  10. Bonnie I marts 12, 2014 ved 8: 29 am

    Godt sagt Jodi! Vi har alle brug for at lære lidt tolerance og støtte vores kolleger fotografer. Brug venlig konstruktiv kritik for at hjælpe dem med at blive bedre!

  11. Debbie I marts 12, 2014 ved 8: 30 am

    Billedet er smukt. Jeg beskæftiger mig ofte med negative mennesker og fandt ud af, at det at ignorere dem fungerer bedst for mig. Jeg skyder, som jeg kan lide, fordi fotografering er kunst og kunst er subjektiv.

  12. Joyce I marts 12, 2014 ved 8: 31 am

    Jodi, jeg er helt enig med din artikel! Folk har brug for at lære at være mere tolerante, og jeg vedder på, at de, der skrev og fremsatte kommentarer, også har brugt software til at forbedre deres billeder. Sikker på, at vi vil tage det bedst mulige billede, men nogle gange er der undtagelser, som du skrev om. Bare husk at du ikke kan behage alle 🙂 Hav en vidunderlig dag.

  13. Joy I marts 12, 2014 ved 8: 32 am

    Fantastisk svar Jodi!

  14. Mary Lopez I marts 12, 2014 ved 8: 33 am

    Alle startede et sted! Lad os hjælpe hinanden med ikke at afskrække hinanden. Forudindstillinger og handlinger hjælper virkelig med at forbedre fotos. Fortsæt det gode arbejde med at levere disse værktøjer til folk, der sætter pris på dem.

  15. TDashfield I marts 12, 2014 ved 8: 35 am

    Wow! Nogen havde deres underbukser i en flok, ikke sandt? Som fotografer skal vi være støttende over for hinanden og ikke fordømmende. Alle skal starte et sted, og vi har alle vores egen måde at skabe vores billeder på. Ingen har 100% ret eller forkert med, hvad de gør. Åh, du kan ikke lide, hvad nogen gør, eller tror, ​​de måske har brug for for at lære, hvordan sådan og sådan, men det giver dig ikke ret til at spytte din grimhed til dem.

  16. Woman I marts 12, 2014 ved 8: 35 am

    Det er en absolut skam, at denne branche har en sådan kløft. Det kunne være stærkere, hvis alle ville hjælpe og opmuntre hinanden i stedet for at trolde, kritisere og skære hinanden ned. Så meget som jeg prøver at indstille det negative, siver det stadig ind i mit sind. Prøv at koncentrere dig om det positive. Gør dine egne ting. Kan handlinger være en krykke, sikkert? Ødelægger handlinger industrien? Nej. Handlinger kan være tidsbesparende, læringsværktøjer og bare sjovt. Brug dem eller brug dem ikke, det er op til hver enkelt fotograf at træffe den beslutning, om de vil arbejde med dem i deres vision eller ej.

  17. Michael B. Stuart I marts 12, 2014 ved 8: 36 am

    Det er et smukt billede og et godt eksempel på efterbehandling for at forbedre et foto. Jeg elsker hvad jeg er i stand til at gøre med Lightroom og griner af alle purister derude, der føler behov for at afsige dom og kaste sten. Fantastisk skud Dayna More!

  18. Wendy Lovatt I marts 12, 2014 ved 8: 37 am

    Det sørger mig, at du har modtaget sådanne kommentarer fra professionelle fotografer. For det første betegnes ikke Lightroom som det digitale mørkerum, hvilket svarer til, at mørkerumets tweaks undviger og brænder osv. Du kunne ikke lave billederne tidligere uden mørkerummet. Ja, nu har vi ikke brug for det, men vi bruger stadig de digitale versioner til at finjustere og forbedre et foto. Pro'er som Scott Kelby har skrevet bøger om brug af Lightroom og Photoshop til digitale fotografer og bruger selve softwaren. Jeg er sikker på, at alle Pro-klager også bruger dem, men ikke vil have folk til at kende trickene i handelen, at ikke alt sker i kameraet. Endelig er det efter min mening bedre at fange det øjeblik end aldrig at have det overhovedet. Hvis du kan tilpasse det og gemme det, desto bedre.

  19. Latte I marts 12, 2014 ved 8: 37 am

    FANTASTISK artikel! Tak for at forsvare dem af os, der ikke nødvendigvis ønsker at "konkurrere" med profferne. Jeg har få år til fotografering nu, og den måde, du forklarede læring på, mens du bruger Photoshop og handlinger som krykker, beskriver perfekt, hvordan jeg har lært og vokset. Jeg elsker også, at du rørte ved at lave fotos til kunst - jeg synes nøjagtigt, at der er sket i løbet af de sidste mange år, og det er en vidunderlig ting. Stop aldrig med det, du laver - jeg tror, ​​der er flere af os, der sætter pris på, hvad du gør, end at spotte det. Med hensyn til haderne / naysayers, godt hej ... du har en mulighed for ikke at være en del af dette websted. Hvis det generer dig så meget, hvad laver du her i første omgang?

  20. Erica McKimmey I marts 12, 2014 ved 8: 38 am

    Fantastisk svar! Jeg er så glad for, at du også nævnte, at hun var mor i det øjeblik, også fotograf. Tak fordi du delte dine tanker om dette og ikke lod en lille kontrovers få dig ned!

  21. Karin I marts 12, 2014 ved 8: 39 am

    Tak Jodie for din MCP-indsats og blog. Jeg er en af ​​de irriterende fotografer, der stadig har meget at lære og hellere ikke vil miste mange billeder i processen. Når jeg er på ferie, føler jeg også, at jeg er der for at opleve det sjove ved at være på ferie og ikke være en ekspertfotograf (som jeg alligevel ikke er tæt på at være). Mens jeg bærer et kamera med mig overalt, har jeg ikke mulighed for at stoppe og tænke igennem alt, hvad jeg skulle gøre for at få det fantastiske billede, der har brug for lidt eller ingen redigering. Jeg mener, hvordan fortæller du en grizzlybjørn at blive i netop den position eller stoppe den tur, som du er på, så du kan opsætte dit stativ, få fokus lige, justere dine indstillinger og tage flere billeder - muligvis justere indstillinger mellem hver skud. Det er bare ikke muligt. Så at have information som hvad du giver hjælper mig med at gemme og måske endda forbedre disse skud, så jeg både nyder øjeblikket og holder en oversigt over hukommelsen. Havde jeg været fru mere, ville jeg også have gjort hvad jeg kunne have for at redde det skud. Det viste sig smukt og vil være en vidunderlig oversigt over hendes børns barndom, en der ikke burde have været tabt, fordi nogle derude ikke synes at et billede, der ikke blev skudt perfekt til at begynde med, ikke er værd at gemme.

    • Karin I marts 12, 2014 ved 8: 45 am

      Undskyld for stavefejl med dit navn Jodi. Jeg har en klient, der staver det med slutningen 'e' og vane overtog. 🙂

  22. Amber Keith I marts 12, 2014 ved 8: 41 am

    Wow, jeg kan ikke tro, der var så meget fjendtlighed på dette smukke billede. Vi har alle haft vores øjeblikke med at tage et fantastisk billede (med ikke så fantastiske indstillinger), og handlinger giver mulighed for at hjælpe os med at bringe det tilbage til det sted, hvor vi i første omgang ønskede det. Det er dejligt, at handlinger kunne redde dette billede, for som mor og fotograf ville jeg have gjort det samme i det øjeblik, hvis det var mine egne børn eller en andens. Smukt inderligt billede! 🙂

  23. Marian I marts 12, 2014 ved 8: 42 am

    Godt sagt!!!!!!! Var disse 'hadere' øjeblikkelige Pro'er? Jeg tvivler alvorligt på det! Selvom de var, INGEN, endda nogen, der har skudt det meste af deres liv, TAGER ALDRIG DET PERFEKTE BILLEDE HVER ENKELT TID! NOGENSINDE! Hvis du er en ægte professionel, indser du, hvordan hurtige situationer og deres belysning kan ændre sig! Bliv ved med at gøre, hvad du laver Jodi og Dayna! Denne kylling har din ryg!

  24. Leesa Voth I marts 12, 2014 ved 8: 44 am

    Jeg ser faktisk redigering som en anden del af den fotografiske kunstform. Det er fjollet for fotografer at tage en negativ vurdering af dette. For mig er det som at blive sur på en oliemaler, fordi de besluttede at bruge akryl med det og derefter blandede sand oven på det for at skabe tekstur. Himlen forbyder, at de ikke forbliver rene over for olierne ... .. Alle har en anden måde at deres slutprodukt på. Det der betyder noget er, om billedet kan stå alene som noget godt. Stien betyder ikke noget.

  25. Sylvia I marts 12, 2014 ved 8: 45 am

    Jeg føler, at jeg er en digital kunstner, der også fotograferer. Jeg tror ikke, at tunge digitale redigeringer skal = skør fotograf. Det er en enorm overdrivelse. Der er helt klart problemer og udfordringer med branchen, men roden til dem er ikke photoshop. Jeg synes også, at disse handlinger er en fantastisk måde at lære på, og jeg har forbedret og opdateret mine færdigheder på grund af dem. Tak!

  26. Lindsay Williams I marts 12, 2014 ved 8: 46 am

    Fantastisk læsning, Jodi! Da jeg først startede, gik jeg direkte til manuel tilstand, hvilket betød, at nogle gange (mange gange, hvis jeg er virkelig ærlig), skulle mine billeder gemmes. Derudover hjælper dine handlinger mig med at lære, hvordan man gør alle de samme ting selv. Nu hvor jeg faktisk ved, hvad jeg laver, bruger jeg stadig dine handlinger, fordi de sparer mig så meget tid og giver så meget konsistens til mit arbejde. Jeg kender andre fotografer, der ikke har lagt sig i at lære som jeg, og jeg bliver til tider frustreret over, at nogle kunder kun ser dollartegn og ikke den kærlighed og indsats, jeg har lagt i mit arbejde, men det har ikke noget at gøre med handlinger. Mit arbejde taler for sig selv. At sige, at handlinger er ansvarlige, er ikke anderledes end at sige, ”Du tager fantastiske billeder. Du skal have et godt kamera! ”

  27. Cindy I marts 12, 2014 ved 8: 49 am

    Fantastisk artikel! Helt enig med hvad du skrev. Hvorfor kan folk ikke bare komme videre, hvis de ikke personligt er enige, især hvis deres mening ikke blev spurgt. Så let at gemme sig bag computeren og spytte negative meninger. Jeg synes, det er en stor gemme af et billede og kærlighedswebsteder som din, der lærer, hvordan man omdanner billeder til en form for "kunst". Det er en forudsætning, at du altid prøver at tage det bedste billede, du kan SOOC.

  28. Nancy I marts 12, 2014 ved 8: 51 am

    Jeg takker dig for at dele dette med os. Jeg gennemgår en tvivlsom fase i min fotokarriere, og det fik mig til at føle mig bedre. Det er svært at fotografere børn, og nogle gange forstår du det ikke rigtigt. Det er ekstremt svært at bevæge sig hurtigt og fange øjeblikket med de perfekte indstillinger. Jeg kan faktisk godt lide silhuetbillederne alligevel bedre, men det er meget sejt at se, hvad lightroom kan gøre.

  29. Karin Markert I marts 12, 2014 ved 8: 57 am

    Jeg synes, at argumentet mod redigering er helt latterligt. Jeg startede faktisk min fotografering i et mørkerum i 1983. ALLE kan tage et fotografi, nogle mennesker har bedre tekniske færdigheder end andre, nogle få har et fantastisk øje for god komposition. Men efter min mening sker det bedste af kunsten i det mørke rum eller LIGHTroom i disse dage. Min far og jeg håndlavede værktøjer til at undvige og brænde fotos. Vi behandlede sorte og hvide billeder med forskellige farveværdier for at frembringe forskellige kontrastværdier. Selvom jeg foretrækker at komponere det bedste billede lige i kameraet, har jeg også lært, hvordan man laver grundlæggende behandling for at rydde op beskæring, bringe livet tilbage til et fladt billede (SOM VI OPRINDELIGT SAGER DET MED VORES ØJNE, billedet fladt på grund af objektivet eller kamerakvaliteter). Fotojournalister har strenge regler for, hvad de er og ikke må gøre. Men når du tager portræt, landskab, handling osv. Skud ... hvorfor IKKE gøre det til det bedst mulige billede med kvalitetsbehandling? Hvorfor ikke bruge vores vidunderlige teknologi til at skabe de bedst mulige minder?

  30. Ronda I marts 12, 2014 ved 8: 59 am

    Tak, Jodi, for dette indlæg. Det er så opmuntrende og forfriskende. Jeg har fundet ud af, at der er meget elitisme og endda arrogance af nogle fotografer, og på den anden side af det har jeg også set tolerance og opmuntring fra andre. Hvor jeg bor, deler de professionelle fotografer ikke en smule information for at hjælpe med at uddanne en mindre erfaren fotograf. De ser alle som konkurrence, som en trussel eller under dem, så de deler ikke information, så fornærmer de den person, der prøver at lære. Det er en skam, men med Internettet er der ressourcer som dig, der kan hjælpe fotograferne, der ikke kan få hjælp fra deres lokalsamfund. Jeg sætter pris på dine handlinger, dine indlæg, din støttende og villige ånd over for mennesker, der lærer og vokser i fotografering.

  31. GL Suich I marts 12, 2014 ved 8: 59 am

    Lyder som mange usikre fotografer derude. Jeg, ligesom dig, tror, ​​at der er mange mennesker med smukke gode kameraer og udstyr, der bare vil forbedre deres fotografering til eget brug. De har aldrig til hensigt eller vil blive "professionelle". De vil bare have flotte billeder. Hvis de får hjælp af dine produkter eller andre produkter på markedet, for at nå dette mål - mere magt til dem. Professionelle fotografer kan selv bestemme, om de vil redigere eller ej. Hvis du har tillid til DINE fotograferingsmetoder og resultatet - det er godt, uanset om du er professionel eller nybegynder. Hvis ikke, skal du tage det til næste niveau eller gispe !, reparere det med efterbehandling. Nogle gange skifter de, og der er produkter til rådighed for fotografer, der ikke tidligere var tilgængelige, ligesom der er nye kameraer og udstyr til at fremme din fotografiske indsats. For fotografer derude, der siger, at du ødelægger branchen eller hjælper nye fotografer underbød erfarne proffer - det er bare fjollet. Deres usikkerhed viser sig.

  32. Julia I marts 12, 2014 ved 9: 01 am

    Som marketingmedarbejder, der elsker sit job, har jeg ikke til hensigt at gøre fotografering til et erhverv. Som mor til 2 (3 og derunder) og nybegynderfotograf med min 1. DSLR er jeg dog en stor fan af dine Photoshop-handlinger. Ganske vist tager jeg ikke de bedste fotos, især med 2 børn i konstant bevægelse, og jeg elsker at jeg kan bruge dine handlinger og gøre mine fotos til noget, der er værd at hænge på mine vægge. Søskendebilledet, der er omtalt i dette indlæg, var en enorm hjælp for mig - jeg indså, hvor mange værdifulde øjeblikke jeg har slået sammen ved ikke at have mit kamera indstillet nøjagtigt, men takket være dine tutorials og photoshop-handlinger kan jeg forbedre disse fotos til noget værd sparer! En hjertelig tak for alt hvad du gør og for at tilbyde dine produkter. Du har vist, at selvom nogle af os ikke er "professionelle fotografer", kan vi skabe professionel kvalitet med egne hænder.

  33. Leona Weaver I marts 12, 2014 ved 9: 06 am

    Det forstyrrer mig virkelig at se kommentarer som dem, du henviser til. Selvom jeg forstår, at traditionelle fotografer måske ikke sætter pris på det faktum, at folk bruger redigering til at finjustere et billede, sætter jeg ikke pris på skamfuldheden eller hadet af sådanne. Selv er jeg selvlært fotograf, og jeg bruger redigering ganske lidt. Nogle gange elsker jeg billedet lige ud af kameraet, nogle gange gør jeg det ikke. Men min holdning er - Hvis du kan skabe kunst ud fra ethvert tilgængeligt værktøj, hvorfor ikke oprette den? Det gør ikke dit originale billede mindre værdifuldt. Og til de mennesker, der siger, at nybegyndere underbider mere erfarne og "bedre" fotografer, ja, velkommen til rotterløbet. Folk, der ikke leder efter redigerede fotos, kommer til dig - folk, der ikke er ligeglade, vil se andre steder. Du kan ikke tvinge offentligheden til at se værdi, hvis de ikke vil. Så rul med det. Anerkend hvad disse ukonventionelle fotografer laver som en ny form for kunst. Sådan tænker jeg på billeder, jeg bruger masser af redigering på - Digital fotokunst. Det vil alligevel ske.

  34. Edith I marts 12, 2014 ved 9: 07 am

    Dette billede er et af de første, der fanger mit øje! Er smuk og forudindstillingerne gør det smukt! Fotografi er en kunst. Verden er dit lærred og det er din egen skabelse. Nogle mennesker kan lide det, andre vil hader det, og det er derfor, fotografering er så fantastisk. Det er så trist, at du var nødt til at forklare dig selv for folk, der er vrede.

  35. Shelly I marts 12, 2014 ved 9: 08 am

    Kunst er kunst. Enten sætter du pris på det, eller ikke. Det skal ikke have noget at sige den rejse, som kunstneren tog for at nå frem til det sidste stykke. Som kunde, hvis du elsker og værdsætter det færdige produkt, betyder det ikke noget, om kunstneren tog 5 sekunder eller 3 timer at oprette det. Folk betaler for det, de værdsætter. Jeg deler ikke for meget af min proces med nogen, fordi det er min personlige rejse med at skabe det sidste stykke, uanset om jeg bruger et lærred og pensler eller et kamera og photoshop :). Fantastisk artikel!

  36. Jim I marts 12, 2014 ved 9: 08 am

    Godt gennemtænkt svar! Jeg elsker at have mørkekammerfunktioner på min computer via PS, LR og selvfølgelig MCP! Du har en god forståelse af dit publikum, og jeg beder om fortsat succes for de forskellige aspekter af dit liv både forretningsmæssigt og personligt!

  37. Wendy I marts 12, 2014 ved 9: 12 am

    Jeg er enig med STOR ARTIKEL og et STOR FOTO !! Jeg er en nybegynder, der ikke ønsker at blive professionel fotograf. Jeg praktiserer håndværket, fordi jeg vil gå ud af den grønne firkant og tage fantastiske billeder af min familie. Jeg har taget omfattende kurser om mit kamera, fotografering og Photoshop. Jeg har for nylig fundet handlinger og elsker den kreativitet, de inspirerer. Jeg kan også godt lide dem, de kan hjælpe mig med at ordne og forbedre mit arbejde, mens jeg praktiserer på manual. Jeg opretter digitale album og projekter til mig, og det er en kunst. Ignorer negativiteten ”_.

  38. Lisa Beckett I marts 12, 2014 ved 9: 13 am

    Elsk dit svar til alle de negative mennesker! Mens alle professionelle fotografer og de fleste hobbyister forsøger at få det rigtigt i kameraet hele tiden, er vi nogle gange, som du sagde, bare mødre og vil fange det øjeblik, og nogle gange glemmer vi at ændre vores indstillinger. Jeg har optaget i manuel i 20 år, startet på film, men jeg ville aldrig lægge nogen ned for at forsøge at "gemme" det specielle foto! Vi er alle mennesker og laver fejl i livet og med vores kameraer. Elsker hvad dine handlinger kan gøre, de er fantastiske! Tak for alt hvad du laver Jodi, fortsæt det og lad ikke negativiteten komme dig ned!

  39. Kara I marts 12, 2014 ved 9: 15 am

    Photoshop og Lightroom kan korrigere eksponering, hvidbalance, tone og kontrast - men de kan ikke gøre et billede følelsesladet eller velkomponeret eller visuelt interessant. Det kan ikke gå tilbage i tiden og fange det nøjagtige øjeblik, hvor et barn kysser sin søsters tårer væk. Hvis hendes komposition havde suget, ville ingen mængde PS eller LR have reddet det. Dayna fangede et øjeblik - af sine børn, ikke en klient - og glemte, at hun havde slukket for flashen. Whoop-dee-doo. Hvis hun havde ventet i tre sekunder på at justere sine indstillinger, ville hun have gået glip af dette øjeblik. Og jeg vil gå ud på en lem og gætte på, at hun hellere vil have dette billede af sine børn end at have godkendelse af en flok dømmende fremmede online, der kun bryr sig om EXIF-data. Ansel Adams sagde, "Det negative kan sammenlignes med komponistens score og udskriften til dens opførelse." Det betyder (gisp!) Han så behandling som en nødvendig del af kunsten.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 10: 00 am

      Kara, du spikede det! Hvis du ser dette billede (SOOC), kan du fortælle nogen med et godt øje (pro eller ej) tog det. Og meget bedre at gemme eller have evnen til at gemme et billede - end at lytte til folk, der gemmer sig bag en computer. Godt sagt! Jodi

  40. Renee G. I marts 12, 2014 ved 9: 15 am

    Fantastisk artikel! Nogle er negativ til at overskyde den positive flok. Og det er alt for dårligt! Jeg er i den gruppe nybegyndere ... købte netop min første DSLR sidste år ALLEEN for at tage bedre billeder af mine børn / familie. IKKE at konkurrere, IKKE at være bedre end de professionelle. Bare for at udvide min viden og udvikle en hobby. Selvom jeg har travlt og ikke har tid til at bruge FULD på manuel tilstand til enhver tid, eller hvordan jeg udvikler min egen arbejdsgang og manipulerer alle Photoshop-indstillinger ... MCP har lært mig meget, og jeg er så glad for, at de er her for enhver fotograf! Jeg kan være stolt af, om jeg fik den rigtige vinkel, opnåede de rigtige indstillinger eller anvendte de rigtige handlinger ... resultatet er stadig mit arbejde deroppe på væggen ... og det er mit barn på billedet!

  41. Julie I marts 12, 2014 ved 9: 17 am

    Jodi, jeg er bare en "hobbiest", der ønsker de bedste billeder. Jeg kender mit kamera indefra og ud, men bruger stadig dine produkter til at "forbedre" nogle af mine fantastiske og ikke så gode billeder. Alt hvad jeg har at sige er "Du går Gurl"! og jeg elsker alle dine ting.

  42. Ee I marts 12, 2014 ved 9: 18 am

    Jeg arbejder med halen for at blive en bedre fotograf, og målet for mig er at opnå et professionelt niveau. Jeg har været meget frustreret over de professionelle, der er nedslående og grundlæggende siger, at hvis du ikke er der endnu, vil du aldrig være. Jeg spekulerer på, hvor mange af dem der sprang over hobby- / amatørniveauet, og vi er øjeblikkeligt professionelle i det øjeblik de holdt deres første kamera? Jeg gentager mange af de opmuntrende følelser, der allerede er sendt, så jeg gentager ikke punkterne. Tak for denne artikel og for de handlinger, du opretter. Som grafisk designer (efter grad) finder jeg, at jeg lige så godt kan lide at skyde og poste og elsker at lege med handlinger!

  43. Jennifer I marts 12, 2014 ved 9: 21 am

    Dette er et godt svar. Jeg har fundet ud af, at det generelt er de mere usikre mennesker, der er så negative (i alle aspekter af livet). Jeg tror, ​​et produkt taler for sig selv, og hvis nogen virkelig er så gode som deres priser, vil salget afspejle det, uanset hvad konkurrencen gør. Jeg valgte en fotograf til mit familiebillede, der opkræver $ 500, mens en konkurrent nede på gaden opkræver $ 200. Hvorfor? Fordi $ 500-fotografen havde fotos i sin portefølje, som $ 200-fotografen enten ikke kunne eller valgte ikke at gøre. Tror de mennesker, der har været kritiske, at Joe McNally er / var bekymret over, at foto fyren nede på gaden opkræver mindre end ham? Nej, jeg er kun en amatør, der elsker fotografering. Mit hovedmål er at få vidunderlige minder om min familie. Jeg elsker også photoshop og lightroom, fordi jeg kan lege med mine billeder. Min ældste søn bryder, og jeg har taget billeder af drengene hele sæsonen og givet billederne til drengene. Nogle af billederne SOOC var forfærdelige, men med en del redigering var de anstændige. Da drengene så sig selv, var de SÅ begejstrede. Disse fotos ville ikke have været mulige uden de værktøjer, som enkeltpersoner som dig har stillet til rådighed. Så tak!

  44. Dit navn I marts 12, 2014 ved 9: 25 am

    Så hvordan gemte du det? Hvad var din redigeringsproces? Flot arbejde.

  45. Jules I marts 12, 2014 ved 9: 28 am

    Det er så rart at høre nogen tale om tolerance og respekt. Jeg har lyst til, at folk er blevet så konkurrencedygtige (usikre måske?) Og derfor har mistet deres følelse af respekt, tolerance og fordomsfrihed, når de beskæftiger sig med andre.

  46. Kim I marts 12, 2014 ved 9: 32 am

    Tak for hjælp til ikke-professionelle. Jeg kan godt lide at lære om fotografering, så jeg kan tage billeder af mine børn og familie, når vi er ude. Vi kan ikke altid medbringe en professionel for at fange nogle af disse øjeblikke, ikke kun ville det være upraktisk, det ville være virkelig dyrt. Så fortsæt med at dele.

  47. Melissa I marts 12, 2014 ved 9: 32 am

    Jeg er forbløffet over nogens behov for at være så kritisk. Dine fotos er fantastiske, smukke og kunstneriske. Jeg læste en bog en gang om Alfred Stieglitz og gruppen af ​​fotografer kaldet Photo Secessionists, som bevægede sig væk fra fotografering som en simpel måde at dokumentere og bevæge sig mod den som en kunstform. Dreng fangede de noget flack! Så du er i godt selskab. Bliv ved med at lave smukke billeder!

  48. Christine I marts 12, 2014 ved 9: 33 am

    Jeg var en del af mængden i ærefrygt for "redd". Det er en skam, at andre føler behov for at bash andre arbejder. Hvis du har værktøjerne til at bevare et sådant skud, hvorfor ikke bruge det? Jeg elsker alle dine handlinger og elsker at lære af gruppen. Lad ikke de andre genere dig! Fortsæt det store arbejde! Og tak!

  49. abrianna I marts 12, 2014 ved 9: 34 am

    Hvis disse mennesker havde gidet at tage noget tid og se på dit websted, ville de vide, at det sidste du gør er at opfordre folk til at tage dårlige fotos og ikke lære deres kamera. Brug af Ansel Adams som et eksempel - mange beundrer hans arbejde og stræber efter at være som ham. Han kunne bruge så mange som 200 timer på * et * foto i mørkerummet, men du kan ikke høre folk sige, at han ødelagde fotografering. Tværtimod revolutionerede han det. For mig er jeg taknemmelig for det digitale mørkeværelse og evnen til at kontrollere det endelige billedoutput. Jeg kunne aldrig arbejde i et mørkerum, da jeg har følsom hud, og at arbejde med så mange kemikalier ville ødelægge det hurtigt.

  50. Selena I marts 12, 2014 ved 9: 40 am

    Er Photoshop og Lightroom ikke en egen færdighed? Kan de ikke vokse? Vi får at vide, at fotografering er under konstant forandring, og du kan ikke lære det hele! Dette er en ny æra inden for fotografering. Ligesom skiftet fra film til digital. Det er tid til at tilpasse sig! Ja, jeg ser trenden, at når nogen tager et kamera, installerer Photoshop, og så tror de, at de er professionelle. Hvad med resten af ​​os? Den, der lægger hårdt arbejde, reklamerer som en skør og stadig skal konkurrere med 100 billeder for $ 10? Og det er dem, der får klienten! Fair nok, hvis du vil redigere dine elskede øjeblikke for dig selv eller familie / venner. Men lær rebene inden du dykker ind som en virksomhed. MCP foretager fantastiske handlinger og forudindstillinger. Men det betyder ikke, at deres marked ikke er begrænset til forretningskunder. Ja, jeg lyder som et hegn-sitter, men begge sider har gyldige point.

  51. Klaus I marts 12, 2014 ved 9: 43 am

    Forsøg aldrig at behage alle. Fantastisk skud og efterproduktion.

  52. Diane Harrison I marts 12, 2014 ved 9: 44 am

    Vi sagde Jodi!

  53. Wendy I marts 12, 2014 ved 9: 48 am

    Tro mig folk, hvis du kommer ind i kameraet hele tiden - nummer et, er min hat til dig! Nummer to, Photoshop er tidskrævende, så du skal ikke være bekymret for at konkurrere med en person med dårlige fotograferingsevner, der konkurrerer med dig. Hvis de ikke har nogen fotograferingsfærdigheder, vil de bruge time efter time efter redigering, de får betalt langt mindre på timebasis. Det er bestemt personlig præference, men jeg bliver sur, når jeg hører en fotograf kritiseret for at bruge photoshop. Det er et værktøj til at nå din vision. Ligesom på et museum, hvis du ikke kan lide andres kunst, skal du gå videre til at se på noget, du nyder. Hvis intet skulle forbedres, hvorfor bruger vi makeup og køber smukt tøj? Photoshop kan få flotte fotos til at se kæbeudsigter og fange vigtige, du har gået glip af ved en fejltagelse ved at tage billedet. Det er som at sige, at hvis en professionel fotograf tog et perfekt øjeblik af en far, der omfavnede sin datter på hendes bryllupsdag, og hans flash ikke affyrede, skulle han ikke prøve at ordne det - det er bare fjollet. Selv meget højt betalte fagfolk får dårlige fotos fra tekniske problemer, jeg har set mange store professionelle skyde bundet og få dårlige eksponeringer osv., Indtil de arbejder ud - i virkeligheden som om du ville gå glip af det skud uden photoshop og / eller handlinger.

  54. Susan Gary I marts 12, 2014 ved 9: 49 am

    Fantastisk læsning. Jeg skrev på min FB-side. Elsk alle versionerne af billedet og historien om, hvordan org-billedet blev til! Vigtigt ikke at gå glip af de skud i livet, og gudskelov er der også måder at redde dem på!

  55. Diane I marts 12, 2014 ved 9: 50 am

    Godt sagt!! Der er plads til alle, og alle starter et eller andet sted. Vær komfortabel i hvor du er i dit eget arbejde, og andres arbejde bør ikke være en trussel. Jeg elsker at I tilbyder det I laver, og jeg elsker at vi alle har noget at lære af hinanden, uanset hvilket trin i processen vi er i !!

  56. Cory I marts 12, 2014 ved 9: 59 am

    Jodi, jeg er forundret over stort set alt dit arbejde. Jeg ELSKER dette billede, både før og efter. Hvilken stor redning. Jeg er så ked af, at du modtog angribende kommentarer til dette billede. Til dem, der latterliggør dig med hensyn til dette billede, siger jeg, få et freaking liv! Har de ikke noget bedre at gøre med deres tid? De har tydeligvis ikke kigget på dit websted og ved, hvad du handler om! Fortsæt det fantastiske arbejde!

  57. Johanna Howard I marts 12, 2014 ved 10: 01 am

    Godt sagt.

  58. Cary I marts 12, 2014 ved 10: 03 am

    Hvor trist, at folk føler behov for at være fordømmende. Jeg prøver konstant at forbedre min fotografering, og jeg bruger Lightroom. Faktisk har postredigering af mine billeder forbedret min fotografering. Når jeg foretager mine justeringer, tænker jeg igennem, hvad jeg kunne have gjort i kameraet for at få det samme resultat, og så øver jeg det. Bundlinjen for mig er, at vi alle prøver at skabe det, der glæder os (og klienter, hvis det er en proffs), og det er alt, hvad der betyder noget.

  59. Jesse I marts 12, 2014 ved 10: 14 am

    Kunstverdenen / industrien kan være et meget grusomt sted. Mens jeg var på college som kunstfag, kan jeg huske, at kunstnere konstant kritiserede hinandens arbejde og ikke på en postiv og konstruktiv måde. Fotograferingsmediet; og dem, der laver billederne, er ikke immune over for dette fænomen. Faktisk ser det ud som om fotografiindustrien er en langt større gerningsmand, fyldt med uhøflige, narkassistiske fotografer. (Skønt bestemt ikke alle fotografer passer til den beskrivelse, ligesom ikke alle kunstnere er kritiske). Kunst er kunst. I stedet for at dømme fokuserer andre på at opbygge jer selv. Der er ikke noget galt med at dele fotograferingsteknikker med andre. Kunstnere kan tage de samme klasser, modtage den samme videnbase, men det betyder ikke, at deres arbejde vil være det samme. Hvem er interesseret i, hvis dette hjælper en ammature fotograf med at forbedre hans / hendes kunst. Det har absolut ingen indflydelse på andres kunst. Jodi, jeg er ked af, at snæversynede mennesker føler sig truet af dem, der deler viden. Deres fjendskab stammer fra frygt, når alt kommer til alt er magt, og dem, der har magt (i dette tilfælde usikre fotografer med tidligere fotograferingsviden og erfaring) vil prøve hårdt for at holde det for sig selv. Jeg føler personligt, at en bedre udnyttelse af dine kritikere ville være at positivt promovere fotografering som en værdifuld kunstform og investere tid i at bestemme, hvad der gør deres stemme som kunstner unik eller meningsfuld.

  60. Sandy I marts 12, 2014 ved 10: 17 am

    Også mig, Jodi! Bliv ved med at fortsætte! Hatere vil være hadere. Det vil aldrig ændre sig. Folk kender og respekterer dig og dit arbejde og vil finde dig til at hjælpe dem med at gøre hvad det er, de har brug for at gøre med deres billeder, uanset hvilket fotograferingsstadie de er på. Fortsæt med at hæve dig over det, som du altid gør. Du har mange ægte, loyale tilhængere derude. 🙂

  61. Joe I marts 12, 2014 ved 10: 25 am

    Redigering er en del af hele enchiladaen i min bog. Jeg tror, ​​at Ansel Adams tilbragte meget tid i det mørke rum, og fyre som Heisler, Brandt og Batdorff gør også deres del af redigering. Det hele er en del af processen. Adams sagde engang, at du ikke tager et billede, du laver et fotografi!

  62. Bonnie I marts 12, 2014 ved 10: 27 am

    Jeg vil bare sige, at jeg elsker dine handlinger, og de hjælper mig med at skabe unik kunst ud af mine fotos. Jeg tror, ​​at hvordan du redigerer dine fotos bliver dit varemærke i branchen og er det, der adskiller dig fra andre inden for dit felt. Jeg tror også, at sande fotografer har en evne til at se ting anderledes gennem linsen end din gennemsnitlige person, og det er ikke noget, der kan læres, men født i dig…. at formes og styrkes gennem praksis, som alle andre kunstformer. Lad ikke kritikerne få dig ned, og fortsæt med at gøre, hvad du gør. Du har hjulpet mig så meget gennem årene, og jeg ser frem til din næste nye ting !!!

  63. Heather I marts 12, 2014 ved 10: 28 am

    Jeg er ked af alle de forfærdelige kommentarer, du har modtaget. Uanset hvor god du er, har alle ulykker, og det er vidunderligt, vi har teknologien til at "redde" vores oops, hvis de faktisk hører til et billede, der fanger noget fantastisk og ikke-gentageligt. Dine produkter er vidunderlige, og det samme var det billede, du viste. Fotografen gjorde et vidunderligt stykke arbejde med at korrigere oops, og billedet er smukt.

  64. Andrea I marts 12, 2014 ved 10: 28 am

    Jodi, tak for denne blog. Jeg er fotograf snarere end billeddesigner, og jeg foretrækker selvfølgelig også 'få det rigtigt i kameraet i første omgang' tilgang. MEN… .. nej, jeg får ikke hvert billede rigtigt med det samme, ja, nogle af mine billeder er over- eller undereksponeret, fokus er rodet eller hvad, ja, nogle af billederne er bestemt værd at blive reddet, og jeg takker fotograferingsherren til velsignelser fra Lightroom og Photoshop nogle gange. Jeg kender en hel del fotografer, og INGEN tager altid perfekte billeder, og de indrømmer det alle med glæde. Efter min erfaring er fotograferne, der normalt klager mest over at gemme et snap med Lightroom eller Photoshop, normalt middelaldrende mænd, der af en eller anden grund har ophidset fotografering i en slags religion eller en hellig gral, kun tilgængelig for dem med et lignende dystre udtryk på deres ansigter når det kommer til dette håndværk / kunst. Misforstå mig ikke. Jeg elsker, lever og indånder fotografering, jeg er absolut lidenskabelig og seriøs omkring det, og jeg er så taknemmelig for, at jeg faktisk kan leve af noget, der aldrig nogensinde føles som arbejde eller en opgave. Men som alt i livet, lad os tage tingene ikke alt for alvorlige, lad os være generøse og omfavne de små fejl i livet og arbejdet og forsøge at få det bedste ud af det.

  65. Alisha Shaw I marts 12, 2014 ved 10: 35 am

    Jodi, jeg elsker absolut dit søde svar! Hvis vi skulle få ægte om "rigtige" fotos, ville vi også være nødt til at gå tilbage til pap-pin-hulkameraer. Hvert kamera, der bruges, har teknologi knyttet til sig, og de fleste er selv mini-computere. Evnen til at tage et billede og forbedre det ER kunst !! Selv i auto er det stadig kunst! Og kunst er subjektiv, så det giver os alle unikke at tillade andre deres ytringsfrihed. Hvis alle var perfekte og redigerede på samme måde, ville der ikke være nogen stor og intet at arbejde hen imod. Professionelle burde være begejstrede for nybegyndere, der giver merværdi til deres kunst ved sammenligning, og nybegyndere skal være begejstrede for fagfolk, der giver dem eksempler til at arbejde Et billede som dette er en hyldest til en fotograf, der fangede det og teknologi, der gjorde det endnu bedre. Fortsæt det store arbejde, begge to !!

  66. Chris I marts 12, 2014 ved 10: 37 am

    Tak for dit svar. Jeg er sandsynligvis en af ​​DE hobbyer, de klager over. Jeg lærer stadig og har skudt i tiden. Når du holder op med at lære eller prøver at blive bedre, holder det op med at være sjovt. Jeg er faktisk blevet angrebet af "profferne" i mit område. Jeg skyder typisk actionfotografering, fordi jeg elsker det og stiller alle mine fotos gratis til børnene i vores område. Jeg skyder også seniorbilleder til de forældre, der absolut ikke har råd til de astronomiske priser, der opkræves her. Vi er ekstremt overmættede med fotografer, og de er meget gode, uden at bestride det. Men det er børn og forældre, der ville gå uden, fordi de simpelthen ikke har råd til det. Jeg tror, ​​jeg er en temmelig god fotograf, det er ikke min forretning..Du kunne ikke betale mig for at vade ind i den verden her, uanset hvor god jeg var ... for skåret i halsen for mig. Jeg underskriver ingen, jeg arbejder bare sammen med dem, der har brug for det. Stoler jeg på Photoshop, Lightroom og MCP for at forbedre billederne? pokker ja, og jeg vil vædde på, at hvis du ser nærmere på "proffs" -skuddene, de også gør. Så jeg sætter stor pris på alle de oplysninger og værktøjer, du giver os alle fotografer.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 28 pm

      Chris, så glad for, at vi er i stand til at hjælpe dig og dine billeder! Derfor gør vi det - for at hjælpe folk med at få billeder til at se bedre ud og også spare dem tid 🙂

  67. Ken Grimm I marts 12, 2014 ved 10: 41 am

    Tillykke! Det faktum, at du har hader, betyder, at du nu lever dit liv og har succes. Hatere kan ikke STÅ for at få nogen til at klare sig godt. Så hvis du er blevet målrettet, FANTASTISK! Jeg har lært at omfavne mine hadere - deres naturlige knæ-reaktion på noget, de ser, er fantastisk, og de tænkte ikke på det eller kan ikke gøre det, er at kritisere og udspyr had mod den person, der gjorde, hvad de ville ønske, de gjorde. Og du har sparet, jeg ved ikke, hvor mange timer der er i produktionsarbejdsprocesser, hjalp med at sprede glæden ved fotografering ved at gøre det lettere og tilgængeligt, og generelt er fotograferingsuniverset bedre fordi du er i det. godt gjort.

  68. Stuart Martin I marts 12, 2014 ved 10: 49 am

    Godt sagt, og du har min helhjertede støtte. Som semiprofessionel fotograf gør det mig ondt at komme på tværs af denne slags kommentarer - normalt (efter min mening) fremsat af den slags dinosaurfagmand, der har brugt de sidste x antal år på at overbelaste offentligheden og malkede markedet. Få med det mennesker, gange ændrer sig, tilpasser sig eller dør, og hvis dine fotografier og service ikke er gode nok til at tilpasse sig og overleve, har du alligevel ingen ret til at være i branchen! Godt gået Jodi og fortsæt det fremragende arbejde; o)

  69. Kevin I marts 12, 2014 ved 10: 51 am

    Godt sagt Jodi. Et gennemtænkt svar, der uddanner uden skyld eller fordomme. Måske en anden færdighed, som andre kan lære af dine indlæg og blogs?

  70. Linda I marts 12, 2014 ved 11: 08 am

    Hvilken øjenåbner! Jeg havde ingen idé om den voldsomme bias 'nogle' professionelle fotografer har over for de mennesker, der 'stoler' på Light-room eller Photoshop. Jeg er i en kunstgruppe, og fokus er på at kombinere billeder til et kunstnerisk billede, ikke at lære ind og ud af vores kameraer. Og hvad er der galt med det? Og hvad er der galt med at sælge disse billeder, selvom jeg stolede på automatiske indstillinger i mit kamera og ikke har forståelse for blænde osv.? Amerika var bygget på fri virksomhed og opfindsomhed. Et eksempel på dette er manden, Jeff Bezos, der grundlagde Amazon. Han meddelte for nylig sine planer om at begynde at levere pakker via droner. Da intervieweren spurgte om, hvordan det skulle påvirke virksomheder som UPS, Fed-Ex eller postvæsenet osv., Svarede Jeff grundlæggende med noget som "hvordan de reagerer er deres problem, fordi Amerika har system er bygget på fri virksomhed har altid blevet bygget på konkurrence. Enten find en måde at konkurrere på eller gå tabt i støvet. ” Føler jeg empati for de ansatte i UPS og postarbejdere, der kan blive berørt af Jeffs beslutning? Ja! Ligesom jeg har empati for professionelle fotografer, der finder ud af, at de bliver underbudt af folk, der sælger billeder, der er fotoshoppet eller redigeret i Light-room til kunder, der er uuddannede eller kan være mindre interesserede i den anvendte proces, og de vil bare have billeder, de elsker til priser, de har råd til. Imidlertid er byrden for den professionelle fotograf at finde en måde at tilpasse sig ligesom UPS, Fed-Ex og posttjenesten bliver nødt til at tilpasse sig eller miste forretningsandele. Udfordringen med at ændre og tilpasse har altid været en del af fri virksomhed. Ændring er normalt hård og kræver indsats og opfindsomhed, hvorfor vi knurrer om det til tider, men ikke desto mindre kræves det under fri virksomhed. Jodi, du leverer en god service, som de, der køber hos dig, viser for at holde dig i gang. Dem, der ikke ønsker dine tjenester, behøver ikke at købe dem. I flere af mine kunstgrupper tolereres IKKE negative kommentarer, så alle har en chance for at vokse i stedet for at blive lukket ned, og jeg finder ud af, at folk er meget hjælpsomme over for hinanden, når denne regel er på plads, og vi lærer alle af hinanden . Måske bør det være en regel, du sætter på plads. Fortsæt det gode arbejde!

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 26 pm

      Linda, det er den mest ironiske del ... Hvis nogen ikke tror på at redigere fotos, forbedre fotos eller endda rette et foto, der har brug for hjælp, hvorfor gider jeg med at være på min side med sociale medier eller blog i første omgang ??? Det er som en person Starbucks Facebook-side, når ikke en kaffe drikker, og klager over, at drikkevarer har koffein. Um - duh! Gå ikke i første omgang.

  71. Kay I marts 12, 2014 ved 11: 14 am

    Jeg skal bare tilføje en tanke mere, fordi jeg havde en anden fortolkning af billedet (og jeg elsker den redigerede silhuetversion). Da jeg først kiggede på det, tænkte jeg, at drengen læner sig over og fortæller sin søster en hemmelighed ”og hun reagerede overrasket og lagde hænderne over munden, som vi ofte gør, når vi fik at vide noget overraskende.

  72. Jackie I marts 12, 2014 ved 11: 22 am

    Så hvem får definere, hvad en professionel er? Teknologi har ændret ansigtet for fotografering! Hvilken forskel betyder det, hvis folk uden megen erfaring eller viden prøver at konkurrere med "profferne"? Fotografi er en kunst, og hvis folk skaber smukke billeder, hvorfor betyder det så, om de gjorde det med vilje ved at få alle de rigtige indstillinger på kameraet på det rigtige tidspunkt .... eller hvis de bare tager billeder og derefter skaber noget smukt med alle de fantastiske værktøjer til rådighed for os alle? Når alt er sagt og gjort, er slutresultatet stadig et billede. Og er ikke DET, hvad fotografering egentlig handler om alligevel? Optagelse af et billede .... et sekund i tid, der aldrig kan genoplives igen, men som kan fortsætte i det billede!

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 22 pm

      Jackie, fotografering handler om at fange en hukommelse (for mig er det) og ja, men du kan dog gøre det - hvad enten det er med en iPhone eller en dSLR - ved hjælp af redigeringssoftware eller SOOC. Det betyder ikke noget, om du er glad. Eller hvis du sælger dit arbejde, hvis din klient er det. Sikker på, det er menneskets natur at gøre det bedste, vi kan gøre, men ved at bruge alle de tilgængelige værktøjer.

  73. Elizabeth I marts 12, 2014 ved 11: 23 am

    Wow, det er ikke så svært at være god. Har du en dårlig dag? Gå en tur. Virksomheden går ikke godt, søg venligst professionel rådgivning, men vær venlig ikke at smække din medfotograf, de står muligvis ved siden af ​​dig.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 20 pm

      Elizabeth, nøjagtigt. Måske har folk brug for at forestille sig, at den person, de taler med, er en, de elsker - en kone, en mand, deres børn, en nær ven. Så mange gange er det som om de taler med den person, de hader mest i denne verden ...

  74. susan I marts 12, 2014 ved 11: 41 am

    Enhver, der endda tænker noget sådan, skal have sine egne underlige problemer. Hvorfor skulle det komme i nogens sind. Jeg har set retrobilleder, hvor en lille dreng kysser en lille pige, og hun er helt væmmet. Dengang ville ingen engang tænke noget så sygt. Folk har brug for at få hovedet ud af tagrenden. Det er et iscenesat billede. Hvis de ikke var søskende, ville nogen blive fornærmet?

  75. Julie I marts 12, 2014 ved 11: 42 am

    Jeg elsker, elsker, elsker billedet. Før. Efter. Ind i mellem. Det betyder ikke noget. Det er et øjeblik i tid, som vi forældre, værner vi om.

  76. John P I marts 12, 2014 ved 11: 44 am

    Fotoindustrien kontrolleres af forbrugeren. I visse tilfælde er forbrugeren fotograf, resten er dem, der betaler den pris, som fotografen har bedt om. I alle tilfælde har jeg aldrig mødt en fotograf, der ikke har taget et foto, de ikke var tilfredse med. Hvis du er den fotograf (den, der er tilfreds med hvert billede, der nogensinde er taget), hvor er dit galleri, lærer du så dit håndværk? Nogle af de bedste fotografer i vores moderne æra er også lærere, nogle kritiske over for stil, men lærere ikke desto mindre. Lad nej-sigererne være. For dem, der nyder håndværket, anbefaler jeg dig, fortsæt med at lære. For de professionelle som Jodi, bliv ved med at vise os andre, hvordan vi kan blive bedre, jeg ved, at jeg tager noget væk fra hvert billede, jeg ser. Uanset om jeg kan lide det eller ej.

  77. Jennifer R. I marts 12, 2014 ved 11: 46 am

    Jeg synes, billedet er smukt! Tak fordi du gav os værktøjer til at bruge til at skabe et smukt billede fra et næsten tabt fantastisk øjeblik!

  78. Kerith | Visuelt pige foto I marts 12, 2014 ved 11: 47 am

    ”Forhåbentlig, uanset hvor du er med dine fotografiske færdigheder, kan vi alle støtte og respektere andres arbejde og omfavne vores forskelle i stedet for at udnytte dem.” Godt sagt, Jodi, godt sagt. 🙂

  79. Erin I marts 12, 2014 ved 11: 48 am

    Ærligt talt, jeg kunne ikke lide din FB-side på grund af alle de ubehagelige kommentarer til de af os, der bare lærte (jeg prøver ikke engang at gøre det for at leve, bare for mine egne familiebilleder). Jeg blev træt af at høre alle negativer. (Selv den velmenende ved virkelig, hvordan man graver den kniv.) Det er trist, hvor meget kommentarerne fik mig til at lære mere af andre. Nu vil jeg bare hellere få nyhedsbrevet og komme til siden og læse dine artikler og ignorere kommentarer helt. Med det sagt, jeg elsker virkelig billedet, og mens silhuetfotoet er fantastisk, elsker jeg at kunne se deres ansigter og detalje. Plus, jeg kan godt lide blødheden i farverne.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 16 pm

      Erin, vi prøver så hårdt på at fange uhøflig opførsel. Men ikke altid i tide. Og det er umuligt at moderere enhver kommentar i det sekund, den kommer ind. Når det er sagt, er jeg ked af, at du forlod af den grund. Jeg kan ikke garantere et sted med nul negativitet og uhøflighed, men vi prøver bestemt hårdt på at holde det tæt på det. Nogle gange dukker ting som dette op - og jeg kan godt lide at bruge det som en mulighed for at uddanne. Igen er du velkommen tilbage når som helst. Det er en skam at lade et negativt, men få ødelægge det for dem, der kan lære og vokse, som dig selv. Jodi

  80. John Woodson I marts 12, 2014 ved 11: 49 am

    Da jeg så e-mailen i morges, der sagde "Et ekstremt kontroversielt foto", blev jeg først forvirret og derefter modløs af den negative holdning, som såkaldte medfotografer viste. Jeg ser også begge sider ... Jeg plejede at være en klub-DJ, der spandt plader (kan du huske dem?) Og jeg ser "børnene i disse dage" løbe rundt med tablets, der kører "DJay" -appen, og jeg ved, at der er naysayer-purister, der græder "stygt ”Fordi håndværket er ud over det nu, men jeg regner i det mindste, at de har interesseret sig for noget kreativt. I denne moderne digitale mikrokosmos, der er konstrueret til at gøre vores liv lettere, kan enhver jackanapes med en smartphone kalde sig forfatter, fotograf, DJ, musiker osv. I slutningen af ​​dagen kræver det talent (hvad enten det er bevidst eller ej) at levere varerne. Og de af os, der har de trænede øjne og ører, kan fortælle forskellen mellem nogen i den for pengene og nogen, der tilføjer den hemmelige ingrediens i deres kærlighed til hvad de gør i deres arbejde. Jeg har brugt det sidste år på at opbygge min portefølje inden for iPhoneografi og for nylig investeret i en MILC, fordi jeg vil gøre min lidenskab til en karriere, hvor jeg elsker det, jeg laver, og jeg kan dele verden, som jeg ser det. Jeg tror, ​​det er, hvad Jodi laver med MCP. Fortsæt venligst kærligheden i dit arbejde, det viser sig! Husk, at hvis du modtager had-mail, betyder det, at du gør noget rigtigt (: o)

  81. Leanne Patton I marts 12, 2014 ved 12: 06 pm

    Hej - Din vil få negative kommentarer, uanset hvad du laver. Alt hvad du kan gøre er nej, dit hjerte er rigtigt, når du gør noget og lader de ting gå!

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 13 pm

      Jeg lader det gå ... normalt. Men når det gør ondt for dem, der lader mig bruge deres billeder, bliver det mere personligt. Hvis det var mit eget billede, ville det måske faktisk mindske mig mindre. Uanset hvad skal folk kaldes ud lejlighedsvis, og måske hjælper dette en person med at indse, at de skal tænke, før de "skriver / taler."

  82. Sandy I marts 12, 2014 ved 12: 07 pm

    Jeg blev totalt chokeret, da jeg læste din artikel ... Hvorfor specifikt? fordi de hadefulde ting, som folk siger offentligt / skriver på internettet. Jeg har altid ordet over, at folk vil smide, hvad andre laver. Jeg er så trist, at du var nødt til at læse alle de dumme kommentarer og derefter spilde din tid på at forklare. Men du håndterede det nådigt! fotografier manipuleres altid .. mørkekammeret med reflektorer, med strober, med vinkler osv. Fotografi er en kunst, og skaberen har ret til at skabe. Kunstnere køber forskellige pensler til at male med, lærredsmateriale, bedre fotopapir, forskellige typer maling osv. Handlinger er IKKE anderledes!

  83. Meg I marts 12, 2014 ved 12: 30 pm

    Et meget tankevækkende indlæg Jodi og en mild påmindelse om at ”leve og lade leve” - jeg har aldrig været en for den tekniske del af fotografering - jeg lærte, hvad jeg havde brug for, og fortsætter med at lære, når jeg bevæger mig videre - men for mig er søgen hvordan for at få et godt billede - nogle gange får du det lige igennem linsen - men så er der tidspunkter, hvor efterbehandling virkelig kan hjælpe et billede, der har noget at sige - jeg skyder næsten udelukkende med min iPhone nu, og det forbliver forbløffende mig, hvordan folk nægter at se fortjenesten i disse kameraer, og at der udføres fantastisk arbejde med dem - jeg elsker din blog og dine handlinger - tak fordi du var der for resten af ​​os, der navigerer i disse farvande -

  84. Vanessa Diel I marts 12, 2014 ved 12: 44 pm

    Elsker det ~ Undskyld, du var nødt til at håndtere negativisme ~ Fortsæt det store arbejde. Velsignelser, Vanessa

  85. Rachel M I marts 12, 2014 ved 2: 05 pm

    Folk er så fulde af sig selv. Smukt skud.

  86. Ashley Durham I marts 12, 2014 ved 2: 21 pm

    Hatere må hader! Jeg tror, ​​at mens JA, skal du kende dit kamera ... der sker ting. Jeg synes det er FANTASTISK, at vi har teknologien til at skabe ART som dette billede.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 10 pm

      Er Photoshop og Lightroom ikke fantastisk ?! Jeg mener for mig, det er en del af processen ... Ja, søm det, hvis du kan. Men når du ikke kan, skal du bruge krykker og fortsætte med at arbejde på dine trin 🙂

  87. Alicia I marts 12, 2014 ved 2: 42 pm

    Det gør mig trist, at vores branche er så fuld af mennesker, der hellere vil trash / nedsætte andre i stedet for at acceptere, at der er mange MANGE forskellige måder at gøre ting på! Photoshop & Lightroom er vores digitale mørkerum, og endda Ansel Adams foretog tilpasninger af sit nu- berømte billeder.

    • Jodi Friedman, MCP Actions I marts 12, 2014 ved 3: 09 pm

      Alicia, jeg er 100% enig. Det er trist - jeg synes, det går ud over vores branche. Jeg tror, ​​mange føler, at de kan bruge computeren og internettet som en buffer. Sikker på, at nogle også er dårlige personligt, men de fleste vil ikke sige en brøkdel af, hvad de siger online til nogen personligt.

  88. Pete Bond I marts 12, 2014 ved 3: 28 pm

    Hvilken god læsning. Jeg tror, ​​at professionelle fotografer, der slår armaturer, føler sig lidt truet og usikre i deres eget arbejde. Jeg har kun mødt et par professionelle, der er glade for at hjælpe, og disse fyre er gode til det, de gør, og er mere end glade for at dele noget viden . Fortsæt det gode arbejde.

  89. Skye I marts 12, 2014 ved 3: 53 pm

    Godt sagt! Der er så meget snobberi omkring fotografering. Hvem bryr sig om Lightroom / photoshop bruges til at forbedre et billede. I slutningen af ​​dagen handler det om det færdige foto og seernes svar. Nogle gange kan et billede, der ikke er teknisk perfekt og bryder alle regler, levere spektakulære resultater.

  90. Christine I marts 12, 2014 ved 3: 55 pm

    Som det er blevet sagt igen og igen, tak for din velskrevne artikel. Det jeg griner af (noget hemmeligt) er det faktum, at hvis du ikke havde delt det før, ville haderne sandsynligvis ikke have vidst at hade. De fleste af os ved, at ethvert professionelt billede, som vi ser, har gjort lidt tid i efterbehandlingen. Især hvis du skyder rå; du deler aldrig et billede SOOC. Kunst er subjektiv, og jeg elsker tilfældigvis noget af det “unapologetisk forbedrede” arbejde fra mennesker som Trey Ratcliff. Nogle af os bruger “krykker” for at gøre vores liv mere effektive. Jeg kan også skifte min egen olie, men jeg betaler en professionel, fordi min tid er værdifuld for mig. Forudindstillinger og handlinger giver mig mulighed for at arbejde smartere, ikke hårdere (hvad enten jeg optager dem selv eller køber dem), og det er sund forretning, hvis du spurgte mig.

  91. Lisa Landry I marts 12, 2014 ved 4: 18 pm

    Jeg elsker bare, hvordan handlinger kan hjælpe os med at være mere kreative! 🙂 Tak for artiklen!

  92. Allie Miller I marts 12, 2014 ved 4: 41 pm

    Dette er en god artikel! Der er så meget at dele, en undervisning, vi skal fokusere på!

  93. Laura Hartman I marts 12, 2014 ved 4: 58 pm

    Folk, der hævder, at efterbehandling ødelægger branchen, ved intet om branchen. Tilbage i filmens dage tilbragte jeg timer og timer i mørkerummet ved at undvige og brænde. Dette er ikke anderledes.

  94. Andrea I marts 12, 2014 ved 5: 03 pm

    Jeg kan ikke udholde argumentet om, at brug af værktøjer / teknologi til at forbedre det færdige projekt gør et stykke arbejde mindre værdifuldt eller brugeren mindre talentfuld / dygtig. Redigeringssoftware er en udvidelse af kameraet og fotografisk proces for at opnå det ønskede resultat. Det er som at sige, at en tømrer, der bruger elværktøj til at skabe et smukt møbel på en eller anden måde forfalsker det, jeg ansætter en fotograf baseret på det endelige produkt. Det gør ingen forskel for mig, om det var lige ud af kameraet eller fikset efter min smag i Photoshop.

  95. Wendy I marts 12, 2014 ved 5: 07 pm

    Jeg er for det første taknemmelig for den handling, der er beskrevet der. Brug af dem betyder ikke, at jeg tager dårlige billeder i kameraet, det hjælper bare med at krydre dem. Kameraer har begrænsninger, og arbejdsgange hjælper med at overvinde begrænsningerne. Det er bare min mening. Det er som en pige, der bruger make up. Udført ordentligt kan det forbedre den skønhed, der allerede er der.

  96. Wendy I marts 12, 2014 ved 5: 07 pm

    Jeg er for det første taknemmelig for den handling, der er beskrevet der. Brug af dem betyder ikke, at jeg tager dårlige billeder i kameraet, det hjælper bare med at krydre dem. Kameraer har begrænsninger, og arbejdsgange hjælper med at overvinde begrænsningerne. Det er bare min mening. Det er som en pige, der bruger make up. Udført ordentligt kan det forbedre den skønhed, der allerede er der.

  97. Edward Hubert I marts 12, 2014 ved 5: 09 pm

    Lad mig starte med at sige, at dine handlinger er vidunderlige, og jeg bruger dem ofte til at gemme og gøre et billede bedre. Også billedet for mig er endda et godt billede SOC, selvom det var en fejltagelse. Hvorfor spørger du, for det er et øjeblik, hun var heldig nok til at fange. Nu for den hårde del, og jeg ser begge sider så bare med mig. Sandheden bliver fortalt, at der ikke er nogen professionel, der ikke redigerer billedet på en eller anden måde, især hvis de skyder RAW. De kan kalde små justeringer ikke redigering, men de er, det skal være processen. Skulle fagfolk undervise og være hjælpsomme over for de, der kommer op, ja, del i det hele taget det væld af information. Er der professionelle, der overbelaster? Ja, og det er deres valg at gøre det. For alle de negative kommentarer, du havde fra professionelle, ser jeg virkelig så mange negative kommentarer fra ikke-professionelle også. Gamle timere, dinosaurer, elitister og så mange andre. Er det så forkert, at nogen rent faktisk vil have nogen til at lære et håndværk, før de opretter en FB-side, der reklamerer for dig selv som profotograf, fordi du kan. Lad mig nu se, om jeg kan gøre dette tydeligere, hvorfor jeg virkelig ser begge sider. Jeg er en arbejdsløs far til en, der er tilbage hjemme, og prøver mit bedste for at starte en fotograferingsvirksomhed. Jeg er selvlært og stoler på, at jeg tilbringer adskillige timer, normalt i den meget tidlige mongering, hvor jeg prøver at være en bedre fotograf, lære reglerne, eksponeringstrekanten, f-stop og åh hvor mange andre ting. Jeg prøver at gøre det på den rigtige måde ved at betale skat og alt andet, som en ægte virksomhed antager at gøre. Nu har du nogen, der bevilger ønsker at tjene nogle ekstra penge på siden, eller de understøttes af en anden, og de opretter en FB-side, der tilbyder en session, og du får alle billederne på disken til 100 dollars eller hvad som helst beløb. Jeg har talt med dem, de vil ikke nogensinde komme ud af auto alt, de vil ikke lære nogen regler, og på ingen måde vil de tage sig tid til at lære håndværket. Det samme håndværk, som de siger, de elsker, forresten. De er kun bekymrede for at få de hurtige penge og intet andet, her er din disk nu skal du udskrive dem, hvor du vil. De betaler ikke skat, og de fleste ville være mindre interesserede i kvaliteten af ​​udskriften, for sandheden bliver de fleste ikke trykt alligevel. Nu kan jeg på ingen måde konkurrere med det, det er ikke bæredygtigt, og det er lidt mildt sagt nederlag. Nu med alt det, begynder jeg at føle, at forbrugeren har brug for at lære mere om god fotografering. De har brug for mere viden og forståelse for, at hvis du mener, at billedet er godt, skal du bare forestille dig, om fokus, eksponering og hvidbalance blev foretaget tæt på korrekt. Dette er et billede, og som jeg tror, ​​jeg tror, ​​at det er et godt image SOC. Men hvis jeg skal få forbrugeren til at kunne se en forskel i kvaliteten af ​​et billede, der er gjort rigtigt, er jeg nødt til at finde en måde, ikke ned på en fotograf, men at jeg siger kritik på fotografen. Jeg føler mig besejret, uanset om jeg går! Fortsæt det store arbejde, og hold os som altid informeret!

  98. Christine I marts 12, 2014 ved 5: 14 pm

    Godt sagt, Jodi. Nogle mennesker har brug for at få et liv og holde op med at være så gnaven. 🙂

  99. Samantha I marts 12, 2014 ved 5: 39 pm

    Fotografi er en kunst. Men det er også redigering. Hvad jeg har lært som ny fotograf er, at redigering tager tid og arbejde. Enhver, der tror, ​​at den nye fotograf er derude med det mål at tage subpar fotos og redigere dem, er død forkert. Det er meget nemmere at redigere et godt taget foto end et dårligt. Så når vi fanger et godt øjeblik, men billedet er dårligt - skal vi kaste det? Ingen! Hvis vi vil lægge arbejdet i at gemme det, lad os! I sidste ende er det det fangede MOMENT, der betyder noget.

  100. Sam I marts 12, 2014 ved 5: 44 pm

    Det kunne let have været resultatet af et hastighedslys, der ikke affyrede, fordi øjeblikket skete hurtigere end genbrugstiden! Nogle mennesker er bare grinede for at være grinede.

  101. Dayna More I marts 12, 2014 ved 6: 24 pm

    Nå gjorde I alle stort set min dag! Jeg elsker at få tingene rigtigt i kameraet, men når jeg savner det af en eller anden grund, elsker jeg at have evnen til at ordne det! Og når jeg får det rigtigt i kameraet, elsker jeg at kunne gøre det endnu bedre. Hurra til redigering! (Jeg tilstår, jeg er en LR + PS-junkie)

  102. Judy Reinford I marts 12, 2014 ved 6: 57 pm

    Jeg elskede alle versionerne af billedet. Det faktum, at vi kan manipulere billeder til det punkt, hvor vi gemmer eller ændrer billedets karakter, er vores valg at gøre. Det gør os ikke til dårlige fotografer.

  103. teri I marts 12, 2014 ved 7: 41 pm

    Jeg hader, at du modtager misbrug fra nogen. Du har lært mig så mange ting gennem årene med dine videoer. Og dine handlinger altid innovative og fantastiske. De gør mit liv lettere og sparer mig mere tid, som jeg kan tælle! Folk ophører aldrig med at forbløffe mig. Seriøst, hvis du ikke har noget rart at sige, skal du ikke sige noget! Ingen bryr sig om at høre dig udspyge ubehag. Det viser virkelig intet om den person, som du taler om, og volumener om dig selv! Jodi - Du er et aktiv for vores branche! Tak for alt hvad du har gjort, alt hvad du gør og alt det du fortsætter med at gøre! Du er en ægte professionel!

  104. k Randle I marts 12, 2014 ved 7: 49 pm

    Jeg spekulerer på, hvorfor folk hopper på chancen for at hyle? Og hvorfor giver de sig selv tilladelse til at prale med andre? Hvis du havde solgt stoffer eller foreslog teenage-sex eller noget, måske ja - men meh. Hvad de ikke er klar over, er, at de ikke laver et vigtigt punkt, men de udsætter sig for dorks. Livet kommer i en million pakker - jeg foretrækker ikke at være en grim, mange tak. Jeg håber, når du læser de ting, de skrev, blinkede du bare og rystede på hovedet og kastede øjnene. Det er den sunde vej at gå, ikke? Jeg spiller ikke med mine eksponeringer som du gør - men jeg vil kæmpe til døden for din ret til at skabe vidunderlig magi. (Hun bukker, smiler og vinker.)

  105. jessica I marts 12, 2014 ved 8: 03 pm

    Måske hvis nogle af de gamle skolefotografer lærte at bruge den vidunderlige billedredigeringssoftware, som vi har til rådighed i dag, ville de ikke være så vrede. Tiderne har ændret sig, og billedmanipulation er en vidunderlig ting at vide, hvordan man gør. Sikker på, at en perfekt eksponering i kameraet er den bedste måde at gå til det skarpeste billede. Men det er ikke altid muligt. Jeg tror, ​​det virkelige problem her er jalousi. De er jaloux på, at nogen er i stand til at tjene en indkomst, der skaber genveje (forudindstillinger og handlinger for andre).

  106. Brooke I marts 12, 2014 ved 8: 10 pm

    Jeg tror, ​​at både det justerede billede og det mere silhuet-y har deres fortjeneste, men jeg vil bare høre mere om, hvordan du brød dit ben ved dit bryllup.

  107. spanskmayne I marts 12, 2014 ved 8: 43 pm

    Godt sagt Jodi

  108. Ana Garcia I marts 12, 2014 ved 9: 22 pm

    WOW Jeg kan ikke tro, at folk, der kalder sig professionelle fotografer, endda ville give en negativ kommentar til det skud! Det er fantastisk! At være professionel fotograf giver ikke ret til at affald eller rive en andens kunstværker op, hvad er der så professionelt ved at smide og rive en andens kunstværker op? Du gør et fantastisk stykke arbejde med at hjælpe og lære andre. Fortsæt det store og positive arbejde, gode ting kommer til dem, der værdsætter andre ä »« Tak Jodi, for at være DU 🙂

  109. Judith Arsenault I marts 12, 2014 ved 9: 41 pm

    Jodi, jeg tror, ​​hvad du laver er FANTASTISK! Handelens og hjælpens "tricks" er umålelige. Billedredigering er overalt! Tak for din hjælp og stop ikke! Der vil ALTID være hatere. Hvis de ikke kan lide at bruge redigeringssoftware, så gør det ikke, men kritiser ikke dem, der bare b / c er uenige. Dette er AMERICA, det er derfor, der er valgfrihed. Brug det eller gør det ikke, men respekter alles mening og gå videre. Bare mine 2 cent. Heldigvis, Judith

  110. Donna Jones I marts 12, 2014 ved 9: 43 pm

    Jodi, billedet er godt begge veje. Jeg forstår ikke folk, der kritiserer dig ... du leverer fremragende fotograferingshjælp, gode produkter, god info og indhold, der passer til en nybegynder eller en erfaren fotograf. Som min bedstemor plejede at fortælle mig ... de, der kritiserer dig, er sandsynligvis bare jaloux og bestemt ikke din tid værd. Fortsæt det gode arbejde ... .Donna Jones

  111. LHvid I marts 12, 2014 ved 10: 10 pm

    Denne artikel fangede mit øje, og efter at jeg har læst den, er jeg ret målløs. Jeg kan ikke tro, at du har modtaget tilbageslag for dette? Jeg tror, ​​at de mennesker, der skvaller om dette, er ret usikre fotografer, hvis de tager dette som en trussel. Jeg synes, det var en fantastisk redning, og det var et sødt billede. Ja, ingen af ​​os vil have vaner med at under eller over udsætte vores billeder og skulle bruge tid på at rette vores fejl i software. Men til et eller andet tidspunkt kan vi rette fejl, og til tider skal vi redde et øjeblik i livet. Når det er sagt, ville jeg være nysgerrig efter at se, hvor godt dette foto ser ud som trykt. Jeg mener, vi ser på det i den lille størrelse her på et websted. Mange gange, når du undereksponerer et billede, selv når du genopretter det, får du farvestøj og sådan, når du sprænger det op til 100%. Så der er en vis nedbrydning i pixelkvalitet. Bortset fra det, tror jeg generelt, hvad en fantastisk redning.

  112. Sharla I marts 12, 2014 ved 10: 22 pm

    Jeg er så ked af, at folk følte behovet for at være ond. Vi starter alle et sted. Jeg er selv en "ny" fotograf, og jeg studerer som ingen forretning! Men vi har alle brug for en læringskurve. Ingen begynder som en stor fotograf, det er ikke min oplevelse at tale, bare sund fornuft! Jeg elsker dine blogs og sæt, selvom jeg ikke bruger dem regelmæssigt, gør det ikke nogen forskel. Bliv ved med at gøre, hvad du laver, og ved, at mange andre sætter pris på dig! 🙂

  113. Lynn I marts 12, 2014 ved 11: 05 pm

    Gå pige - vidunderligt sagt - fotografering er for os alle at nyde, og forældre tager billeder af børnehætte, der betyder noget for dem, er vigtigt. Er det ikke vidunderligt, at det ufuldkomne billede kan fås til at være det perfekte billede, der fangede et øjeblik. Det handler ikke kun om penge, og ikke alle af os kan blive professionelle fotografer…. og vi har alle ikke råd til at have en professionel fotograf ved vores side til enhver tid - nogle gange er det godt nok - hjælp fra handlinger er fantastisk. Fortsæt det gode arbejde.

  114. Victoria I marts 13, 2014 ved 1: 20 am

    Hvad jeg har lært i løbet af de sidste mange år er, at uanset hvilken hobby, profession eller karriere, vil du finde lidenskabelige mennesker, der tager denne lidenskab til et helt nyt niveau af vanvittigt. Min datter elskede heste i årevis ... indtil hun mødte den ene (af mange) over-the-top "skøre hestedame", der ødelagde det for hende, muligvis for evigt. Hun har ikke siddet oven på en hest og har heller ikke ønsket at gøre noget med heste siden. Jeg forstår ikke, hvorfor en lidenskab, talent, gave, hvad som helst .. gør en til konge eller dronning af grimt. Jeg håber, at jeg ALDRIG vil gøre det mod nogen. Vi startede alle i starten, ligegyldigt hvad vi gør. Kan vi ikke bare huske det og hjælpe andre, der deler vores lidenskab i stedet for at nedværre dem og modvirke en kollega (eller fremtidig) jævnaldrende? Nogen har desperat brug for en timeout. Undskyld, dette skete for dig ... Jeg elsker dit produkt og er taknemmelig for den kreative indsats, du lægger i det.

  115. Bobbi I marts 13, 2014 ved 2: 48 am

    Wow !! Jeg er ikke en, der normalt kommenterer, men jeg kunne ikke læse dette og ikke sige et par ting: først er jeg en ret ny fotograf / virksomhedsejer og er for nylig begyndt at bruge dine handlinger, og de har gjort underværker for mine fotos. I de fleste tilfælde tager handlingerne et allerede godt billede og giver det det ekstra noget specielt og iørefaldende. dette har kun været en velsignelse for mig at komme på tværs af sådanne brugervenlige og omkostningseffektive materialer. Andet ... hvor utroligt uhøfligt for nogen at sige om et så vidunderligt billede og illustration af, hvad kombinationen af ​​at fange et stort øjeblik og have viden om redigeringssoftware kan gøre for et mindesmærke, der ellers måske er blevet overset. Disse mennesker er bare på udkig efter en knogle at plukke og viser tydeligt, hvor "professionelle" de er med at komme med så arrogante og underhånds kommentarer. og hvad du tror på ... det forstærker kun min støtte til det, du laver, og MCP-mærket yderligere. meget godt sagt Jodi! tak for alt hvad du gør! Bobbi Rogers, Columbus, Ohio

  116. Woman I marts 13, 2014 ved 6: 43 am

    Jeg tror, ​​at fotografer, der synes, Photoshop snyder, bare skræmmes, fordi de ikke vil lære Photoshop. Photoshop er det 'nye' mørkerum ... det traditionelle mørkerum er næsten forældet, og folk, der kender den 'gamle stil', er modstandsdygtige over for ændringer. Derudover tager det ikke kun 5 minutter at ændre et foto i Photoshop, så hvad betyder det, hvis en fotograf tager sig tid før eller efter optagelsen?

  117. Jade Maitre I marts 13, 2014 ved 6: 59 am

    Her, her. Kraftig artikel Jodi.Der er så mange vidunderlige måder at lave billeder med en række værktøjer. I sidste ende vil kvaliteten af ​​et foto altid komme ned til øjet, der ser og skaber billedet. Jeg har set professionelle fotografer med dårligt øje for filtre og amatører, der har talent til at skabe fantastiske billeder. Professionel fotografering er ikke noget mystisk; det skaber skønhed, og vifte af applikationer, vi har, er kun værktøjer. Der er også så meget at sige for at skabe støttende fællesskaber af fotografer over hele verden. Efterspørgslen efter fotografer er ikke fast og endelig; vi behøver ikke kritisere hinanden, men kun sammen for at gensidigt inspirere hinanden til at fange folks specielle øjeblikke. At se dine videoer til forudindstillingerne for Infusion var første gang, jeg havde gjort det, og jeg var imponeret over dit arbejde med billedet. Du har skabt noget smukt fra utilsigtede øjeblikke, og det er det, fotografering skal handle om.

  118. amanda I marts 13, 2014 ved 7: 08 am

    Jeg synes det er latterligt det tilbageslag, du har modtaget over dette. Det er helt sikkert vores mål som professionelle fotografer at få vores billeder så perfekte som muligt SOOC, men nogle gange sker det ikke. Jeg synes det er vidunderligt, at billeder som dette kan gemmes med nogle kloge redigeringsteknikker. Og hvis dette havde været et billede af mine børn, ville jeg have været begejstret over at have været i stand til at redde det! Jeg indrømmer, at jeg foretager minimal redigering af de fleste af mine billeder, men jeg har befundet mig i positioner, hvor jeg havde brug for lidt ekstra hjælp 🙂

  119. Sona I marts 13, 2014 ved 9: 08 am

    WOW! som begynder er jeg forbavset. Skal vi forstå, at de samme mennesker ikke bruger smartphones, ipads, vaskemaskiner eller biler for den sags skyld, som alle har gjort vores liv lettere og mere håndterbare. Igen som begynder, hvis forretning er det, når nogen vil lege med deres egne fotos eller lære en proces frem for en anden? Helt ærligt gør det "profferne" barnlige og smålige. Det er rigtigt, at jeg kun har hørt den ene side af historien, men jeg håber, at nogle af de samme mennesker vil genoverveje noget af deres vrede og undskylde for deres korte kortsynethed.

  120. Mandy Provan I marts 13, 2014 ved 10: 05 am

    Jeg er nødt til at gentage det, der er blevet sagt før, og bare opfordre dig til at fortsætte det store arbejde, du udfører Jodi !!! 🙂 Dine indlæg er altid informative og hjælpsomme, og som sagt på næsten alle indlæg før mine - folk, der ikke har noget godt at sige, burde virkelig slet ikke sige noget. Som fotograf, der sætter pris på strålingen ved redigering af postproduktion, bifalder jeg dine indlæg for at gøre vores redigering lettere og de vidunderlige handlinger, du sammensatte for at gøre denne redigering tilgængelig for os, der ikke er så velbevandrede eller dygtige i Photoshop. Stort op til dig for at dele din viden og gøre verdenen af ​​postproduktion SÅ meget mindre frustrerende .... og så meget smukkere! 🙂

  121. mm I marts 13, 2014 ved 12: 57 pm

    Råber folk på undervisere for ikke at tage nye studerende til skoler og universiteter? Nej. Internettet er på en eller anden måde en skole selv, og hvem er villig til at dele den viden, den er fri til at gøre det. Hvis nogle fotografer føler sig truet, fordi andre mennesker vil lære færdighederne, tror jeg, det er måske denne slags fotografer, der ikke er rigtig gode til det, fordi en god fotograf genkender sit talent og stærke sider, er villig til at lære og undervise, og hans gode værker ville skinne gennem hans billeder, så har intet at frygte (og dens vilje til at tilpasse sig skiftende markeder). Hvis du ikke vil dele din viden, er det dit valg, men stop med at mobbe andre fotograferes beslutning, hvis de er villige til at gøre det. Det er deres ret, eget valg deres frihed. PS: thanx for at dele dine tip, bliv ikke modløs af mobbere

  122. Dawn | KitchenRejs I marts 13, 2014 ved 3: 06 pm

    Tak for dit spot-on-svar på de uhøflige og unødvendige kommentarer. De sidste to eksempler, du nævner, ramte især en ledning med mig. Jeg har brugt de sidste par år på at finpudse mine fotografiske færdigheder, studere fotografibøger, læse snesevis af onlineartikler og følge det arbejde, jeg har beundret af fotografer. Jeg vil bare forbedre mig altid. At lave fotografier bringer mig glæde, og nogle gange skaber mine kreationer også glæde for andre. Nogle gange betaler folk mig for fotos, nogle gange giver jeg dem væk. Jeg træffer ikke disse valg for at underskrive “rigtige” fotografer (andres ord, ikke mine), jeg tager dem ud fra situationen og af mine egne grunde. Hvordan tør nogen fortælle en anden person, at de "ikke har nogen forretning" som fotograf? Hvis nogen bliver inspireret til at tage et kamera og prøve at lave noget smukt - og derefter dele det med andre - skal det fejres! I slutningen af ​​dagen, hvis personen bag kameraet mangler lidenskab og kunstnerisk talent, vil al den tekniske viden i verden ikke hjælpe ham / hende til at lave et godt billede.

  123. Lisa Hawkins I marts 13, 2014 ved 10: 52 pm

    Jeg er virkelig ligeglad med, hvad kritikerne siger, jeg siger, fortsæt med at undervise, og jeg vil fortsætte med at lære, det er derfor, vi er i en digital tidsalder, hej, hvis nogen kan lide de gamle mørke rumteknikker, der er fantastisk, men straff ikke nogen der ønsker at komme til det 21. århundrede. Jeg kan godt lide det faktum, at jeg kan gemme et billede eller manipulere et billede på mine egne vilkår med min egen kunstneriske opfattelse og lære mit kamera i mit eget tempo. Jeg er ikke det, jeg vil kalde en professionel fotograf, men jeg vil have god billeder til scrapbog, og lav fantastiske og unikke billeder til at hænge på væggen uden alt besværet med at finde knapper uden at gå glip af noget, så hvis det er tilfældet eller ej, kan jeg rette og lave fantastiske billeder. Dit arbejde er fantastisk, og bliv ved med at inspirere os.

  124. Shari I marts 14, 2014 ved 7: 28 am

    Ja, en kæmpe del af fotografering handler om at bruge et kamera, men der er ikke en fotograf derude, der vil sige, at det er alt hvad du behøver. Du skal også have øje og kreativitet. Ingen siger "jeg vil være kameraoperatør", de vil være fotograf, og det lærer at bruge et kamera og manipulere det til at gøre, hvad du vil, og det tager år at lære. Og nogle gange er det vigtigere end at få skuddet end den "perfekte" eksponering.

  125. Efterår I marts 14, 2014 ved 8: 09 am

    Kunst handler om en forbindelse. Et "godt" fotografi skal forbinde dig. Og der er ingen tvivl om, at Daynas redigeringer (ovenfor) skaber en mere kraftfuld forbindelse. Betyder det virkelig noget, hvad andre mennesker synes om hendes vej, hendes evner til at skabe hendes kunst? Nej! Dette er et godt tryk til lærred. Baggrunden for sandspisning, uvurderlig.

  126. Carol I marts 14, 2014 ved 5: 42 pm

    Jeg er enig med hvad Andrea siger 100% ”Andrea: Jeg kan ikke udholde argumentet om, at brug af værktøjer / teknologi til at forbedre det færdige projekt gør et stykke arbejde mindre værdifuldt eller brugeren mindre talentfuld / dygtig. Redigeringssoftware er en udvidelse af kameraet og fotografisk proces for at opnå det ønskede resultat. Det er som at sige, at en tømrer, der bruger elværktøj til at skabe et smukt møbel på en eller anden måde forfalsker det, jeg ansætter en fotograf baseret på det endelige produkt. Det gør ingen forskel for mig, hvis det var lige ud af kameraet eller fikset efter min smag i Photoshop. ”Jeg elsker tilfældigvis faktisk redigeringsprocessen! Jeg tror, ​​jeg er en af ​​de få

  127. Rachel I marts 16, 2014 ved 5: 56 pm

    Tak for et rationelt og respektfuldt svar på andres kritik. Går bare for at vise nogle mennesker hoppe over pistolen og dømme domme uden at se det komplette billede. Bør være en lektion for os alle som en generel livslektion. Gå ikke til konklusioner, før du kender alle fakta!

  128. Julie I marts 18, 2014 ved 12: 24 pm

    Dette er sådan et indsigtsfuldt svar på kritikerne. Jeg er sikker på, at nogle af dem har haft billeder, de slettede, og som kunne have været redigeret. Jeg lærte fotografering på college tilbage i 70'erne, da der kun var film. Og vi blev lært, hvordan man manipulerer et foto i mørkerummet. Jeg måtte lære mig selv digital fotografering, hvilket, jeg må sige, var lidt lettere at læse indlæg fra dig og andre. Jeg har set "amatører" og "hobbyister", der har et bedre øje end nogle "professionelle". Tak igen for din indsigt.

  129. Carolyn Gallo I marts 30, 2014 ved 6: 42 pm

    Amen Jodi! De fleste professionelle fotografer, jeg kender, bruger redigeringssoftware, nogle let, andre lidt mere. Én ting jeg kan sige om de fleste af dem: de er ikke bange for at dele tip, tricks, work-arounds, tutorials, VIDEN! For dem der bliver bøjet ud af form: hvis du er så god som du tror du er, hvis du markedsfører dig selv og driver din virksomhed, som en "professionel" forretningsperson skal, så skal du ikke beskæftige dig med, hvad hobbyister / amatører, semi-pro'er, nybegyndere eller andre gør. Hvis du er så god som du siger, er du, tjener du penge. Der er nok at gå rundt for alle. Hvis du ikke er det, skal du undersøge et andet erhverv.

  130. Stephanie I april 22, 2015 ved 11: 54 am

    Jeg er uenig med dig. Jeg vil dog ikke lyve, jeg har også brugt software til at "rette" et mindre end perfekt billede. Jeg tror alle har gjort det. Og vi er ikke perfekte, vi ødelægger nogle gange. Dette bliver dog sendt som en annonce for, hvad dine handlinger / forudindstillinger kan gøre, er for mig som at sige ”se, du behøver ikke rigtig tage et godt billede. Bare køb mit produkt, så behøver du ikke lære at bruge dit kamera, mit produkt gør alt perfekt! Det er sååå let. ”

Efterlad en kommentar

Du skal være logget ind at skrive en kommentar.

Kategorier

Seneste indlæg